Ja, då har man använt Menzerna för första gången

.
Jag började med en noggrann tvätt (avfettning, HD-grön, Concept schampo), och lerade därefter med Bilt Hamber leran.
Steg ett blev min roterande AEG med gul Nordic Pad trissa samt Menzerna Power Finish (PF2500).
Jag körde ut det med 6-7 dragningar per yta, och det fungerade väldigt bra. Det blev dock inte som ett torrt damm som kunde blåsas bort, som Nisse nämnde i en tråd...utan det blev en väldigt tunn hinna som var hyfsat lätt att torka bort. Ytan blev helt klart blank, men lite värre repor var kvar.
Steg två blev med MussePigg, Glare Micro Finish och även här gula Nordic Pad trissor. Jag körde ut det med 4 dragningar per yta. Glare är helt klart betydligt lättare att torka av än Menzerna, men här kunde jag iofs kört med Menzerna Super Finish (SF4000) istället som kanske även den är mer lätt att torka bort.
Steg tre blev med MussePigg, Glare Professional Polish med svarta Nordic Pad trissor. Jag körde ut detta med 2-3 dragningar per yta...och steg fyra blev ytterligare en omgång Glare Professional Polish för hand, och därefter avtorkning som är superlätt

.
Däck, fälgar, nummerplåtar och lister behandlades därefter med Ultima Tire & Trim.
Tyvärr bjuds det inte på några före- eller efterbilder då vädret inte var det allra bästa.
Ovanstående arbete tog 5 ½ timme, men då inga dörröppningar, motorutrymme eller städning invändigt...ja inte ens fönstren gjordes mer rena än med bilschampo och avtorkning.
Som en daglig "kontorsråtta" (jobbar med IT) så sliter detta arbete hårt på kroppen. Jag antar att man spänner sig många gånger arbetar i fel ställning...ledbruten blir man, och kräver en timme i varmbad för att känna sig som en människa igen

. Denna gång var jag dock noga med hörselskydd, men glömde arbetshandskar som troligtvis är bra då det är kemiska medel som hanteras...
Ja för att återvända till Menzerna så fungerade allt väldigt bra, men bara PF2500 testades (och lite FG500 på en lite djupare repa). Det luktar ingenting...alltså vare sig gott eller illa...och kändes lättjobbat för mig som inte har kört roterande allt för mycket (MussePigg-maskinen är ju 10 gånger lättare att jobba med

). Detta kommer helt klart att användas när man behöver ett bra polermedel.
När de gäller de lite finare slutstegen så håller jag nog fast vid Glare som jag kommit att gilla mycket. Det luktar gott, är lättjobbat, ger en fin yta...och är lättare än lättast att torka bort.