Har funderat lite över en sak som en kille i Meguiars monter på "Bilsport performance & custom motor show" sa till mig i påskas när jag frågade om hur ytan blev med deras "Endurance Tire Gel", jag frågade om den blev blank/weetlook och då sa han:
"Nej den blir som "ett nytt däck" för att få weetlook så måste man använda en däckglans i sprayform."
Varför går det inte att få weetlook med annat än medel i sprayform undrar jag?
Om det nu är så, förklara gärna varför det bara går med spray.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Däckglans med "weetlook" enbart spray?
-
Jimmy Larsson
- Medlem
Däckglans med "weetlook" enbart spray?
Senast redigerad av 4 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Re: Däckglans med "weetlook" enbart spray?
Nog tycker jag att Meduiars Endurance Tire Gel är mer åt det glansiga "wetlook" hållet mer än att ge en matt yta. Det är också relativt "kladdigt", om det är rätt ord för att beskriva det.
Ultima Tire & Trim ger ett matt utseende om man lägger på 1 eller 2 lager, men därefter så ger det en glansig yta...tycker jag.
Jag håller alltså inte med om att det krävs ett spray för att få en glansig wetlook yta.
Ultima Tire & Trim ger ett matt utseende om man lägger på 1 eller 2 lager, men därefter så ger det en glansig yta...tycker jag.
Jag håller alltså inte med om att det krävs ett spray för att få en glansig wetlook yta.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
danne5
- Entusiast

Håller inte heller med den killen! Senaste gelprod. jag använde var AG:s Bumper Care och lämnade definitivt en glansig yta 
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Undrar om han hade vaknat riktigt ännu denna dag?Jimmy Larsson skrev:Har funderat lite över en sak som en kille i Meguiars monter på "Bilsport performance & custom motor show" sa till mig i påskas när jag frågade om hur ytan blev med deras "Endurance Tire Gel", jag frågade om den blev blank/weetlook och då sa han:
"Nej den blir som "ett nytt däck" för att få weetlook så måste man använda en däckglans i sprayform."
Varför går det inte att få weetlook med annat än medel i sprayform undrar jag?
Om det nu är så, förklara gärna varför det bara går med spray.
Om du sprayar ut en produkt eller stryker ut den..
Var ligger skillnaden..och förmodligen när du har sprayat ut den så brukar man stryka ut den och fördela den över hela ytan bättre..