Hur sköter man om sina trissor för att få ut bästa och mesta av dom?
Undrar även över lite skötsel kring microfiberdukar, skall dom tvättas efter varje användning även om man använder samma duk till samma moment varje gång?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Hur skall trissor rengöras/tvättas samt förvaras?
-
erihj
- Medlem
Hur skall trissor rengöras/tvättas samt förvaras?
Senast redigerad av 4 erihj, redigerad totalt 14 gång.
- Robin-t
- Moderator

- Kontakt:
Re: Hur skall trissor rengöras/tvättas samt förvaras?
Brukar skölja mina trissor under kranen med varmt vatten. Är dom riktigt skitna så en skvätt hd-grön eller YES funkar bra
.
Microfiberdukarna kör jag i tvättmaskinen efter varje gång jag polerat en bil
.
Microfiberdukarna kör jag i tvättmaskinen efter varje gång jag polerat en bil
Senast redigerad av 4 Robin-t, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Jag gör likadant..Robin-t skrev:Brukar skölja mina trissor under kranen med varmt vatten. Är dom riktigt skitna så en skvätt hd-grön eller YES funkar bra.
Microfiberdukarna kör jag i tvättmaskinen efter varje gång jag polerat en bil.
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
DandanRacing
- Medlem
Trissorna knådar jag under rinnande vatten o sen kramar ur några gånger innan de åker in i maskinen, låter dem luft torka då de samlade på sig massor hår o ludd när jag körde dem i torktummlaren
Trasorna brukar jag blöta och sen slänga i maskinen efter varje användning. brukar rysta dem efteråt som med mattor innan de åker in i torktumlaren, jag tycker det känns som de blir lite mjukare då
Alla sorter packas sen var för sig i påsar och läggs i sina lådor..
//Andreas
Trasorna brukar jag blöta och sen slänga i maskinen efter varje användning. brukar rysta dem efteråt som med mattor innan de åker in i torktumlaren, jag tycker det känns som de blir lite mjukare då
Alla sorter packas sen var för sig i påsar och läggs i sina lådor..
//Andreas
Senast redigerad av 4 DandanRacing, redigerad totalt 14 gång.
-------------------------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water....
Me and spelling is like oil and water....
-
erihj
- Medlem
Älskar detta forum
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!