Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Mafra polish express, Bathe+ m.m

Lödder eller parfymdoftande skumbad, vad föredrar du?
andr3as
Ny Medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 12 mar 2017 09:55

Mafra polish express, Bathe+ m.m

Inlägg av andr3as » 22 apr 2017 08:27

Tänk vad livet hade vart lätt om de fanns 1 miljon mindre olika bilshampoon, har kollat och läst mycket om bathe+ sen såg jag polish express från Mafra, vilka rekommenderar ni? Bilen är skyddad med Powerlock om det spelar någon roll har förstått att endel shampoon är mer för keramiska lackskydd så tips på ett bra shampoo som passar ihop med Powerlock vore jag tacksam om ni kunde dela med er utav, tvättar med hink å svamp inte med foamlance

Trevlig helg

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Mafra polish express, Bathe+ m.m

Inlägg av Perra83 » 22 apr 2017 09:29

Gyeon Bathe+ funkar bra om du vill ha dess egenskaper.
Annars tar du vanliga Bathe som är neutralt. Efter det lägger du på ett sprayskydd som du spolar av med vatten. Blir fin fint!

Galaxy
Medlem
Inlägg: 209
Blev medlem: 15 jul 2015 22:19
Ort: Kristianstad

Re: Mafra polish express, Bathe+ m.m

Inlägg av Galaxy » 22 apr 2017 15:42

Ma-Fra har en nyutvecklad serie kallad Labocosmetica med några olika schampon. Revita kallas ett schampo med liknande egenskaper som Bathe+ men bättre direkt skyddseffekt och motståndskraft. Fungerar att tvätta med hink och svamp.
Med ett sådant schampo har man förlängning av skyddet direkt men man kan även som Perra skrev ha ett neutralt schampo och sedan ett sprayskydd att lägga innan sista avspolningen. Båda sätten ger mycket fint resultat och behöver inte användas efter varje tvätt då skyddseffekten sitter i någon månad.

/Anders

gnodan
Medlem
Inlägg: 197
Blev medlem: 23 apr 2014 14:30

Re: Mafra polish express, Bathe+ m.m

Inlägg av gnodan » 07 aug 2017 23:48

Jag har kört med Ma-fra polish express jag tycker inte om det pga att det inte lödrar något så inget bra glid men de beror väl på att det är lite polish effekt i det.

angarna
Ny Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 mar 2017 11:29

Re: Mafra polish express, Bathe+ m.m

Inlägg av angarna » 09 nov 2017 11:08

Lagt på Revita och sedan toppat med Benificia på alla tre bilarna nu inför vintern.
Mycket bättre pris på Benificia jämfört med Hydro2 eller Gyeon. Resultatet ser lika ut och hållbarheten får man se nu under vintern :D

angarna
Ny Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 mar 2017 11:29

Re: Mafra polish express, Bathe+ m.m

Inlägg av angarna » 31 maj 2018 09:46

Nu när det är sommar igen , kan jag bara fylla på med att lättare vårrengöring har jag aldrig haft. Hållbarheten för Benificia med Revita under, var hela vintern. Så det dom påstår om 4-6 månader stämmer faktiskt. Inte ofta det talas sanning i den här branschen *L*

Skriv svar