Mest för att få erfarenhet. Men nu på sistone har fler o fler hört av sig för att få sina bilar polerade och frågan de ställer, vad tar du betalt??
Mitt svar har blivit 1000:-.
Har då tvättat av bilen först riktigt noggrant med alla sorters avfettning, flygrost och avslutat med vanligt schampoo.
För att sedan dagen efter maskera, polera ett steg oftast med menzerna PF2500 med Scholl maskinen.
För att sedan avsluta alltihopa med Orchard Autocares Holy Trinity. Brukar ta runt 10h för allt som allt.
Då jag vill göra så bra jobb som möjligt och inget jäkla skit så brukar jag tvätta mattor, alla dörrsidor och även lägga HT där.
Har gjort 5 bilar nu utan att någon klagat och alla varit supernöjda fram tills igår.
Hade en äldre man som har en nyare Audi Q5. Gjorde som alltid och det visade sig att när körde med högtrycken kom det fram massa rost runt främre stänkskydden.
Jag berättade detta för ägaren när han hämtade bilen och han brydde sig inte. Dagen efter kommer han förbi med sin fruga som tyckte att det var mitt fel med den synliga rosten.
Jag förklarade att det blir så när stänkskydden sitter mot lacken. Samlas massa sten, salt och vatten som inte försvinner. Då börjar det växa under ifrån och blir små bubblor, s k erjning.
Där jag sedan satt till högtrycken sköt jag ju bort typ 1 cm av lacken. Detta var likadant på båda sidor och jag var ju mer försiktig på den andra sidan.
Så dem ville ha tillbaka pengarna nu för att hon tyckte att det var mitt fel med rosten. Det var riktigt svårt att få henne o fatta hur det ligger till..
Så det jag undrar är. Det som jag gör o lägger ner tid för en noggrann polering. Är 1000:- rimligt?
Och hade ni betalt tillbaka pengarna till den sura käringen?