Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Idag.....

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Idag.....

Inlägg av Commander » 30 maj 2015 10:39

miken skrev:
Commander skrev:.. Trillade det in ett paket :)

Bild
vad tycker du om Valetpro Concentrated car shampoo? hunnit testa?

jag är sugen på att testa den ger den bra glid och skum ?? testat SP bilshampoo?

Håller SP bilshampoo och glissante som favoriter just nu :)
Jag tyckte det var ett riktigt trevligt schampo. Luktar gott, skummar bra, lite åtgång, bra glid samt det viktigaste, pH neutralt som inte förstörde avrinningen. Mycket bra pris dessutom :)

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 30 maj 2015 12:31

https://www.youtube.com/watch?v=Yt1EAC-ETwY
https://www.youtube.com/watch?v=2c2HH4LHgo0

Ikväll ska jag och några kompisar åka in till Stockholm och åka riktig ångbåt (koleldad) äta gott samt lyssna på ett härligt gäng musiker..

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 01 jun 2015 22:23

Idag såldes min Subaru Outback 3.6R till förmån för en Mitsubishi Outlander PHEV (laddhybrid).
Första trippen var från handlaren till jobbet på 2,5 mil på enbart el. Därefter stod den på laddning tills jag åkte hem...3,5 mil också enbart på el...så hittills har inte ens bensinmotorn startat...men jag har tankat fullt :).

Det blev en solid vit lack...första vita bilen i min ägo...och jag hoppas att det går att få fram någon form av "djup/wetlook" efter en mildare polering och lackskydd :). Det kan nog bli Glare som känns som ett vettigt första steg, för att året efter gå på med exempelvis ett keramiskt lackskydd.
mvh Manor

RobbeS
Medlem

Inlägg av RobbeS » 01 jun 2015 23:31

Hur funkar elbilarna då det är riktigt kallt? Jag funderade ett tag på en likadan men är lite tveksam då temperaturen kryper ner under minus 10 och bilen står parkerad ute... Iofs så är det ju plusgrader 7 månader om året här uppe också :D

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 01 jun 2015 23:40

V60 D6 får betydande längre räckvidd när det är varmare ut. Över +10°C meddelade någon att det märktes stor skillnad.

Grattis Manor!!!

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 02 jun 2015 06:22

RobbeS skrev:Hur funkar elbilarna då det är riktigt kallt? Jag funderade ett tag på en likadan men är lite tveksam då temperaturen kryper ner under minus 10 och bilen står parkerad ute... Iofs så är det ju plusgrader 7 månader om året här uppe också :D
Jag har ingen riktig koll på det annat än minskad räckvidd såklart. Min förhoppning är att jag ska kunna snitta på 0,2-0,3 l/mil på resorna till och från jobbet (inkl. vintern). Bensinmotorn startar med automatik om man önskar mer värme (eller kyla) i kupén än vad den tycker batterierna ska hantera, och självklart också när man har för lite ström eller behöver mer kraft vid en omkörning.

Den går att utrusta med motorvärmare och kupéuttag som vilken bil som helst, men jag tog dock inte det. Annars så styr man värme/kyla via timer och/eller mobilapp som fixar kupédelen, och det är min förhoppning att det ska räcka för mina behov.
mvh Manor

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Inlägg av progge » 02 jun 2015 09:16

Manor skrev:
RobbeS skrev:Hur funkar elbilarna då det är riktigt kallt? Jag funderade ett tag på en likadan men är lite tveksam då temperaturen kryper ner under minus 10 och bilen står parkerad ute... Iofs så är det ju plusgrader 7 månader om året här uppe också :D
Jag har ingen riktig koll på det annat än minskad räckvidd såklart. Min förhoppning är att jag ska kunna snitta på 0,2-0,3 l/mil på resorna till och från jobbet (inkl. vintern). Bensinmotorn startar med automatik om man önskar mer värme (eller kyla) i kupén än vad den tycker batterierna ska hantera, och självklart också när man har för lite ström eller behöver mer kraft vid en omkörning.

Den går att utrusta med motorvärmare och kupéuttag som vilken bil som helst, men jag tog dock inte det. Annars så styr man värme/kyla via timer och/eller mobilapp som fixar kupédelen, och det är min förhoppning att det ska räcka för mina behov.
Grattis Manor, till din första bil av rätt märke. :jeps
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av korvis » 02 jun 2015 12:59

Det där förstår jag inte, Progge.
Det fattas ju 4 ringar i grillen på den bilen! :mrgreen:

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Inlägg av progge » 02 jun 2015 14:11

korvis skrev:Det där förstår jag inte, Progge.
Det fattas ju 4 ringar i grillen på den bilen! :mrgreen:
Ringar, aaaha du menar Hjul sitter på axlarna de svarta med gummi ;)

Smaken är som baken, kluven. :jeps
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

HerrSvensson
Ny Medlem

Inlägg av HerrSvensson » 02 jun 2015 19:50

Idag blev jag pårullad bakifrån vid ett rödljus, endast ytliga polerbara skador enligt verkstaden. Ny Volvo bakom, föraren skulle lägga i elektriska handbromsen och den fungerade lika bra som bilens nödbroms...
Peugeot 508 SW 2013, Svart Perla Nera.

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem

Inlägg av nybbe79 » 02 jun 2015 22:12

Idag kom mitt efterlängtade effektsystem till spydern, shit va gött den låter nu :D
Bild

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 04 jun 2015 22:34

Nu har jag kört dryga 20 mil totalt med Outlandern...fortfarande 100% el...bensinmotorn har inte ens startat :).
Jag har 3,5 mil och väl hemkommen idag så visade mätaren att jag hade el för 15 km ytterligare...5,0 mil är utlovat under de gynnsammaste förhållandena.

Lacken är som vanligt lite apelsinskal och en lite "matt" yta på något sätt. Svårt att sätta fingret på det men har upplevt detsamma med mina 3 senast nyköpta bilar. Inga egentliga repor annat än tunnare tvättrepor som alltid finns där trots nyköpt :(.

Det kan nog bli en omgång Glare som brukar ge bra effekt även på trista färger som silver och vitt.
Poleringen är då väldigt mild med Micro Finish och detta brukar duga riktigt bra. Till hösten kan detnog bli något annat.

Suzukin kommer bli behandlad med PolishAngel Viling Shield (tack e_king) och räcker det så blir mammas Mazda 3 behandlad med detsamma...
mvh Manor

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 05 jun 2015 13:36

...tvättade jag bägge mina bilar parallellt. Skönt med lång slang på högtrycken, skulle kunna tvätta åtta bilar samtidigt räknade jag ut. [emoji28]
Nästa vecka ska en forummedlem polera och lackskydda min svarta, vi lär nog få anledning att återkomma till det.
Det är på tiden, så här sliten får inte en bil vara ...

Bild

Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 05 jun 2015 13:50

Nej den måste underhållas. Ytan ser lite matt ut på Perfectionflaskan :)

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av korvis » 05 jun 2015 17:57

Eller hur! :mrgreen:

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Micke K » 05 jun 2015 20:13

Firar jag för att jag gjort ett litet smaskigt inköp i form av ett Rupes LHR 15 Delux-paket, om 6 timmar sätter jag mig i :brumm och åker 41 mil för att se min nyinköpta segelbåt för första gången. I helgen ska den poleras och lackskyddas !

Yippiiiiii !!!!!! :mrgreen:
20150605_195116.jpg
MVH Micke K

Bild

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast

Inlägg av e_king » 06 jun 2015 11:25

Micke K skrev:Firar jag för att jag gjort ett litet smaskigt inköp i form av ett Rupes LHR 15 Delux-paket, om 6 timmar sätter jag mig i :brumm och åker 41 mil för att se min nyinköpta segelbåt för första gången. I helgen ska den poleras och lackskyddas !

20150605_195116.jpg
Det är tur att du slutar hos bbv så att du inte blir tråkad för att försöka polera med en vaxpåläggare. [emoji2] [emoji2]
(läs med glimten i ögat [emoji106] [emoji1])

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 06 jun 2015 12:43

e_king skrev:
Micke K skrev:Firar jag för att jag gjort ett litet smaskigt inköp i form av ett Rupes LHR 15 Delux-paket, om 6 timmar sätter jag mig i :brumm och åker 41 mil för att se min nyinköpta segelbåt för första gången. I helgen ska den poleras och lackskyddas !

20150605_195116.jpg
Det är tur att du slutar hos bbv så att du inte blir tråkad för att försöka polera med en vaxpåläggare. [emoji2] [emoji2]
(läs med glimten i ögat [emoji106] [emoji1])
:lol: :lol: :lol: :jeps

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Commander » 06 jun 2015 15:38

Blev jag klar med belysningen i garaget. Grannen gav mig 5 armaturer och belysning är värd sitt lyse om man jämför med tidigare belysning :)

Bild

Bild

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av korvis » 06 jun 2015 15:54

Varde ljus... :jeps

Skriv svar