Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Klarlackssläpp?

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Klarlackssläpp?

Inlägg av jojje » 11 apr 2015 18:56

Bild

Hej, fick ett klarlacksläpp på ett stenskott el dyl på V70in när jag var lite för närgången med dirtkillermunstycket på Kränzlen.

Detta släpp är på förardörren och att lacka om hela dörren finns inte, min fundering är nu att peta rent allt löst och sedan lägga ny klarlack i flera tunna lager och låta det härda några dagar. Sedan våtslipa lite försiktigt och sedan polera området så att det liksom smälter ihop.

Låter det vettigt eller har ni något annat förslag, tack på förhand.

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Klarlackssläpp?

Inlägg av Commander » 11 apr 2015 19:11

:jeps
jojje skrev:Bild

Hej, fick ett klarlacksläpp på ett stenskott el dyl på V70in när jag var lite för närgången med dirtkillermunstycket på Kränzlen.

Detta släpp är på förardörren och att lacka om hela dörren finns inte, min fundering är nu att peta rent allt löst och sedan lägga ny klarlack i flera tunna lager och låta det härda några dagar. Sedan våtslipa lite försiktigt och sedan polera området så att det liksom smälter ihop.

Låter det vettigt eller har ni något annat förslag, tack på förhand.
Vet inte alls hur man gör men låter som ett roligt projekt om inte annat :D

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Commander » 11 apr 2015 19:12

Men jag vet hur det är, känns jättejobbigt. Fick det på fronten, nu har jag dipat den :)

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 11 apr 2015 20:16

Bättringar av den karaktären blir sällan bra. Varför vill du inte måla hela dörren?

Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 11 apr 2015 20:22

Norrhyttan skrev:Bättringar av den karaktären blir sällan bra. Varför vill du inte måla hela dörren?

Ptja det var en bra fråga, men har sett så många omlackade huvar/dörrar mm och sällan blir det bra med tanke på nyansskilnader i första hand.

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 11 apr 2015 20:38

Det där ser inte ut som den svåraste färgen att måla. Se till att gå till en duktig lackare som inte går på färgkod utan scannar den befintliga lacken istället.
Jag lämnade nyligen iväg stötfångaren till pickuppen på lack. Den färgen är känsligare för nyansskillnad och lackaren ursäktade sig för att han enligt scanningen bara fick till 95 procent matchning och bad mig återkomma om jag inte var nöjd. Men jag kan inte se någon avvikelse.

Vad var det jag sa!

Skriv svar