..måste jag dela med mig av dagens idioti.
När vi flyttade in i huset för snart tre år sedan var bänkbelysningen i köket ett skämt. Med belysningen tänd kunde man se mot det blanka vita kaklet ett svagt blått sken. Så det som satt slet jag ner och satta upp Ikeas 3*10W halogen lampor. Lyser väldigt bra och i en behaglig temperatur. Efter en tid började en efter en halogenlampa att slockna. När jag bytte visade det sig att lampan va hel men glappade bara lite i sin sockel. Jävlades sådär med dom ett tag tills jag hittade LED lampor med rätt sockel mm. Nu har dom oxå börjat att lysa lite lattjo. Så fyra armaturer är skräp!
Pratade med en arbetskamrat som bytt till långa LED skenor som en gemensam kompis (elektriker) hade tipsat om. Letade på allt som behövdes och åkte in till Malmbergs butik i Örebro. Väl där fick jag hjälp med allt som jag behövde och gick till kassan för att betala. Han som hade hjälpt mig frågade om jag hade handlat av dom tidigare. Nja... svarade jag. Vilket företag ska dom stå på frågade han. Nej det ska inte stå på något företag svarade jag. Nej tyvärr vi säljer inte till privatpersoner. Nääähäää du svarade jag. Det är nog därför som jag inte har handlat av er tidigare svarade jag då. Allt som jag hade plockat ihop fick han snällt ställa tillbaka och det sista jag sa att Då beställer jag allt på nätet.
Malmbergs Zeta LED är det som jag ska ha. 24V grejer så det är inget speciellt alls. Ansluts med en standard stickkontakt.
Lyckades hitta allt jag behöver på två olika webbshoppar och idag kom första paketet med DHL. Två stycken LED skenor på 1m styck var packade och skickade direkt från Malmbergs i Kumla, så där får man handla som privatperson

Har fyra mil till Örebro som jag åkte till i onödan härom dagen. Sex mil till Kumla....
När vi bytte elcentral i höstas försökte jag handla allt av Malmbergs i Örebro och då skulle jag rådfråga om en grej. Nej vi hjälper bara behöriga elektriker fick ja till svar. Samma sak då, släppte bara korgen och gick ut.
Jag försöker oftast att handla från butiker i närheten men man tröttnar ju brutalt snabbt på att inte få någon hjälp eller att dom inte har något hemma. Då beställer jag mer än gärna på nätet för oftast bättre pris och så kommer det hem nästan dagen därpå.