Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Lackskydda fälgar

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 580
Blev medlem: 02 mar 2009 19:37

Lackskydda fälgar

Inlägg av Ante_Bmw » 27 mar 2009 13:22

Jag sitter och funderar på hur ni recondare förseglar fälgar åt kunder, Vi säger att dom kommer in med 4st nya fälgar på bilen som bara behöver spolas av med vatten och behandlas

Hur gör ni?


Jag sitter och funderar om det är ens kostnadseffektivt att försöka spraya ut detta på fälgen, för vissa fälgar kan det ju ta tid att försöka gno in i varje vrå

Såna här frågor dyker upp för jag sitter och funderar på att starta firma och har mitt lilla block med ideer och priser ,

Vi har nämligen en firma som säljer MYCKET fälgar i Norrbotten eftersom priset ligger så rätt till hos dom, funderar på att sälja in tjänsten till honom att kunden kan lägga till att få fälgen förseglad före montering av gummi , Då kan alltså dom bara meddela mig när dom har fått in fälgen, vips är jag där och förseglar den och drar,

Kunden på däckfirman lämnar bara in bilen får fälgarna monterade och kan vara nöjd att han har nya fina fälgar som är lackskyddade


Är de inte en bra ide? Jag hade betalat extra för detta vid köp av nya fälgar för jag gillar INTE att behöva gnugga i varje vrå när ja ska tvätta mina fälgar, Hellst när dom är nya vill man ju ha bort all skit
sen så kanske man lockar dom till återbehandling elr kanske dom blir så impade av hur lätt skiten lossnar att dom vill ha hela bilen behandlad ;D
Senast redigerad av 4 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Lackskydda fälgar

Inlägg av Nisse » 27 mar 2009 14:34

I samband med lackförsegling personbil på kundens begäran så kör vi även fälgarna....och det händer att vi även behandlar nya/äldre fälgar som kunder kommer in med...då med 2 komp lackförsegling(PPS)
Bild
MVH Nisse

Skriv svar