Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Showvax eller detailer

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
johansandell
Ny Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: 24 okt 2012 12:02

Showvax eller detailer

Inlägg av johansandell » 09 mar 2017 00:37

Hej!

Jag har fått i uppdrag att polera en bil inför Bilsport Performance och Custom Motor Show, söker nu efter bästa möjliga vax eller detailer för maximal glans under mässan. Finns alltså NOLL krav på hållbarhet bara glansen är på topp!

Bilen är solid svart och nylackerad förra året, jag har även polerat den ett par gånger sedan dess. Kommer självklart att poleras innan mässan men tanken är att en detailer ska kunna läggas på ett par gånger per dag för att få bort damm och maximera glansen. (jag kommer själv inte att vara på plats dom första dagarna så föredrar detailer framför vax)

Har kollat på HERRENFAHRT Spray Shine Si+ som verkar grymt bra, har dock inte använt denna själv tidigare.

Tack på förhand!

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Showvax eller detailer

Inlägg av Perra83 » 09 mar 2017 01:00

En tunn och fin detailer är nog bäst. Brukar var väldigt lätta att torka av. Nu vet jag inte vilken som "inne" just nu.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Showvax eller detailer

Inlägg av Funk » 09 mar 2017 07:53

Jag skulle föreslå ett carnaubavax från DoDo som till exempel deras Purple Haze samt deras Red Mist detailer.. Dom tillsammans ger grymt bra våtlook...

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

johansandell
Ny Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: 24 okt 2012 12:02

Re: Showvax eller detailer

Inlägg av johansandell » 15 mar 2017 16:59

Tack för svaren, ska kolla in DoDo! :)

mikkiz
Medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: Showvax eller detailer

Inlägg av mikkiz » 16 mar 2017 12:23

Du har även orchard autocare:s perfection, som är en quick detailer med grym glans. Lätt å arbeta med oxå.

Skriv svar