Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vad menas med "Polering och vaxning"?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
jonte.le.97
Ny Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 19 jun 2016 13:59

Vad menas med "Polering och vaxning"?

Inlägg av jonte.le.97 » 16 jul 2016 18:05

Har läst en del pris listor för bilvårds företag och ser att många skriver "polering och vaxning" och inget om bara vaxning.

Så menar dom att dom lägger på vaxet med poler maskin eller polerar dom verkligen bilen och sen lägger dom på vax?

Har svårt att tro att det går lönt om de både polerar och vaxar med tanke på priserna jag har sett.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Vad menas med

Inlägg av progge » 16 jul 2016 18:38

jonte.le.97 skrev:Har läst en del pris listor för bilvårds företag och ser att många skriver "polering och vaxning" och inget om bara vaxning.

Så menar dom att dom lägger på vaxet med poler maskin eller polerar dom verkligen bilen och sen lägger dom på vax?

Har svårt att tro att det går lönt om de både polerar och vaxar med tanke på priserna jag har sett.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Skillnad på Polering och repfritt.
Polera upp glans, utan att ta bort repor med en enstegs produkt går relativt snabbt.
Men en spegelblank repfri yta, kan ta många timmar och men blir aldrig nöjd.
Man får det man betalar för, men man skall inte luras utan vara ärlig med vad man levererar.
Rätt kvalité till rätt pris :jeps
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Vad menas med

Inlägg av Logan » 25 jul 2016 23:01

Man hör många versioner här
många tror att vaxning är samma som polering att får dom bilen vaxad ska den vara repfri

I mina program är jag tydlig med att för detta priset får dom en lättare polering
i vissa unika fall kan en vaxpolish duga för det där polering och vaxning
The passions is what drives the art. Detailing for life

Skriv svar