Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Lackskydd till röd lack

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
Ola80
Medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 05 dec 2013 16:34
Ort: Svedala

Re: Lackskydd till röd lack

Inlägg av Ola80 » 27 jul 2015 00:27

mikkiz skrev:Välj ett lackskydd med de egenskaperna du är ute efter.
Nåt "speciellt" för röd lack tror jag inte du behöver. Gör bara grundjobbet ordentligt så blir det bra.
Naturligtvis gör ju grundarbetet den största skillnaden. Men det finns ju en hel del vax och lackskydd som är lämpliga för mörka lacker. Hade en svart Audi tidigare och det blev helt klart skillnad om man använde ett lackskydd som var ämnat åt mörkare färger än om man använde ett neutralt lackskydd. Därav min undran om det fanns något som var mer ämnat åt en röd lack. Får ta och testa mig fram med lite olika produkter.

Zerion
Medlem
Inlägg: 55
Blev medlem: 31 maj 2014 15:05

Re: Lackskydd till röd lack

Inlägg av Zerion » 27 jul 2015 00:48

Jag måste säga att jag tycker Soft 99 Fusso Coat, är extremt bra! Kan vara värt att kolla upp :)

mikkiz
Medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: Lackskydd till röd lack

Inlägg av mikkiz » 27 jul 2015 20:27

Ola80 skrev:
mikkiz skrev:Välj ett lackskydd med de egenskaperna du är ute efter.
Nåt "speciellt" för röd lack tror jag inte du behöver. Gör bara grundjobbet ordentligt så blir det bra.
Naturligtvis gör ju grundarbetet den största skillnaden. Men det finns ju en hel del vax och lackskydd som är lämpliga för mörka lacker. Hade en svart Audi tidigare och det blev helt klart skillnad om man använde ett lackskydd som var ämnat åt mörkare färger än om man använde ett neutralt lackskydd. Därav min undran om det fanns något som var mer ämnat åt en röd lack. Får ta och testa mig fram med lite olika produkter.

Jag har oxå testa ett stort antal lackskydd. Visst kan det bli ytterst minimal skillnad med lackskydd gjort för speciella färger. Men gör du ett blindtest å jämför så tror jag inte du ser skillnaden. Det gör inte kag iaf. Vet inte vad ni andra säger?

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Lackskydd till röd lack

Inlägg av Funk » 28 jul 2015 08:33

Jag har oxå testa ett stort antal lackskydd. Visst kan det bli ytterst minimal skillnad med lackskydd gjort för speciella färger. Men gör du ett blindtest å jämför så tror jag inte du ser skillnaden. Det gör inte kag iaf. Vet inte vad ni andra säger?
Jag säger nej...vi provade en gång att lägga DoDo's färgade vaxer bredvid varandra på en vit yta, och skillnaden ytterst liten om ens någon.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Lackskydd till röd lack

Inlägg av e_king » 28 jul 2015 21:29

Jag säger ja. Inte bara för att, utan för jag har sett en jämförelse på dodo:s egna forum. Hittar inte på bilden just nu. De gjorde testet på en vit huv tror jag att det var.
Men det är på vitt. På t.ex. blå eller röd tror inte jag heller att skillnaden är markant. Möjligtvis att det kan dölja lite tvättrepor.

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Aeroabuser
Ny Medlem
Inlägg: 11
Blev medlem: 29 maj 2015 15:35

Re: Lackskydd till röd lack

Inlägg av Aeroabuser » 28 jul 2015 21:46

Kom och tänka på vad Junkman säger... https://www.youtube.com/watch?v=eiIEHn-9qo8 :D

Användarvisningsbild
Ola80
Medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 05 dec 2013 16:34
Ort: Svedala

Re: Lackskydd till röd lack

Inlägg av Ola80 » 28 jul 2015 22:40

Aeroabuser skrev:Kom och tänka på vad Junkman säger... https://www.youtube.com/watch?v=eiIEHn-9qo8 :D
Visst låter det vettigt det han säger men jag vill påstå att man inte kan göra ett test och dra alla andra märken över en kam. Jag upplevde själv en stor skillnad när jag använde Autoglym ultra deep shine på min briliantsvarta Audi. Den fick mer djup i färgen och om svart kan blir svartare så blev det resultatet.

Ska ta och testa några så får vi se om jag märker någon skillnad.

Användarvisningsbild
Gloss
Medlem
Inlägg: 107
Blev medlem: 12 maj 2011 12:57
Ort: Alingsås

Re: Lackskydd till röd lack

Inlägg av Gloss » 28 aug 2015 13:10

Det finns ju hur mkt olika som helst, själv har jag fått en otroligt röd wetlook-glans på min röda saab med Glare's produkter...Dodo juice funkar också mkt bra...men hållbarheten är väl i underkant...annars gillar jag också Menzernas Power lock....som sagt, det finns föööör mkt produkter ;)
//Gloss aka Micke.
"En blank bil GÅR fortare!"
Volvo V60. Svart. :mrgreen:

andreas_93
Medlem
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 jul 2011 23:29

Re: Lackskydd till röd lack

Inlägg av andreas_93 » 28 aug 2015 15:16

Bild
Autosmart Silver One i botten toppat med Meguairs Ultimate Paste Wax
Inte fy skam för en bil med många ägare och 18tusen mil på mätarn :)
(tyvärr mobil bild)

Skriv svar