Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

BBV Keramiskt Lackskydd

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Micke K » 30 mar 2015 23:37

Dåså boys and girls....

En liten demonstration av hur lätt vårat nya lackskydd är att lägga...

https://www.youtube.com/watch?v=xrfmfKyC_34
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Macina
Medlem
Inlägg: 208
Blev medlem: 13 mar 2014 19:47
Ort: Partille

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Macina » 31 mar 2015 00:02

Najs! Vad är egentligen skillnaden på ett lackskydd och en lackbehandling?

Macina
Medlem
Inlägg: 208
Blev medlem: 13 mar 2014 19:47
Ort: Partille

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Macina » 31 mar 2015 00:03

Räcker en flarra 300ml till flera bilar?

MB77
Medlem
Inlägg: 54
Blev medlem: 03 mar 2015 15:27

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av MB77 » 31 mar 2015 09:33

Mycket bra[emoji106] film är alltid bra.

En fråga, det står att den inte ger hal eller blank yta. Varför ska man då använda den? Om man ändå behöver toppa med ex. Ultima paint+


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Micke K » 31 mar 2015 09:58

[quote="MB77"]Mycket bra[emoji106] film är alltid bra.

En fråga, det står att den inte ger hal eller blank yta. Varför ska man då använda den? Om man ändå behöver toppa med ex. Ultima paint+

Man måste inte toppa BBV CS om man redan har en fin yta i lacken, men om man vill så kan man toppa den med valfri detailer. Det är viktigt att förstå att produkten fungerar som ett rent skydd och inget annat, därav ville jag vara tydlig med att det ger varken glans eller hal yta i filmen. Viktigt att vara tydlig med den detaljen anser jag...

BBV CS fäster på lackerade plåtytor, lackerade och olackerade plastytor vilket många andra lackskydd inte gör, och det är just det som gör produkten så mångsidig.
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Micke K » 31 mar 2015 10:13

Valde nu att ta bort filmen för att göra en textändring så att man inte tror att man Måste toppa skyddet..återkommer med ny video under kvällen.
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Macina
Medlem
Inlägg: 208
Blev medlem: 13 mar 2014 19:47
Ort: Partille

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Macina » 31 mar 2015 10:18

Micke K skrev:Valde nu att ta bort filmen för att göra en textändring så att man inte tror att man Måste toppa skyddet..återkommer med ny video under kvällen.
Hur långt räcker 300ml?

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Micke K » 31 mar 2015 23:45

Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
doggelol
Ny Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 nov 2014 16:27
Ort: Gävle

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av doggelol » 01 apr 2015 07:26

Kan man lägga på ett vax över detta för att få ännu bättre avrinning+glans, eller lägger man detta skydd ovanpå vaxet?

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Micke K » 01 apr 2015 07:59

Det keramiska skyddet måste läggas först annars fäster det inte, det går bra att toppa med vax eller detailer för att få upp mer glans. Är ju såklart en fördel om man har bra skick på lacken redan innan man lägger något lackskydd. Jag själv har testat både med Ultima paint guard och just nu kör jag med Silver Seal som lock...båda fungerar mycket bra.
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
doggelol
Ny Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 nov 2014 16:27
Ort: Gävle

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av doggelol » 01 apr 2015 08:36

Micke K skrev:Det keramiska skyddet måste läggas först annars fäster det inte, det går bra att toppa med vax eller detailer för att få upp mer glans. Är ju såklart en fördel om man har bra skick på lacken redan innan man lägger något lackskydd. Jag själv har testat både med Ultima paint guard och just nu kör jag med Silver Seal som lock...båda fungerar mycket bra.
Låter bra! Kanske får prova detta och se hur jag gillar det!

RobbeS
Medlem
Inlägg: 91
Blev medlem: 05 mar 2015 11:10

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av RobbeS » 02 apr 2015 12:10

Ska lägga BBV Keramiska på min nya bil då den kommer. Undrar bara en sak. Måste man låta skyddet härda klart i 48 timmar innan man lägger på Ultima Paint Guard eller kan man lägga på det ganska omgående?

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Micke K » 02 apr 2015 12:23

Skulle avvakta med att lägga det tills härdningen är klar, dessutom får du ju då chansen att se hur det fungerar när du tvättar bilen inför Ultima behandlingen. Dra gärna ihop ett litet filmklipp vid tvätten om du har möjlighet :jeps
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

RobbeS
Medlem
Inlägg: 91
Blev medlem: 05 mar 2015 11:10

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av RobbeS » 02 apr 2015 14:10

Micke K skrev:Skulle avvakta med att lägga det tills härdningen är klar, dessutom får du ju då chansen att se hur det fungerar när du tvättar bilen inför Ultima behandlingen. Dra gärna ihop ett litet filmklipp vid tvätten om du har möjlighet :jeps
Ska göra så när bilen kommer i Juni :)

eric.u
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 dec 2011 14:46

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av eric.u » 10 apr 2015 21:27

Bra med film som vanligt, och ett stort tack för ert arbete!

Jag måste bara säga, att efter att ha sett filmen och tillvägagångssättet samt verkligen tittat på filmen! så blir jag inte sugen att börja använda denna produkt. tyvärr, den faller mig inte i smaken alls. Jag ska berätta vad det är som gör det, det är vatten av spolningen. Det blir stökigt känner jag bara, om man inte har perfekta förutsättningar, som ni har i filmen, men som jag inte har.

Sen gillar jag inte hur det ser ut på lacken efter att trasan försöker torka tort efter vattnet..

Mmm, för mig, jag kommer välja ett annat skydd. imorgon ska jag testa erat BBV T3, 2 komp för första gången. Det har jag stora förhoppningar om, fast jag blir lite skeptisk när jag håller en BBV 1 komponents vax bredvid och alla 3 flaskor ser exakt likadana ut, skiktar sig typ exakt likadant.... tanken att det är bara 2 lager vax har slagit en.
Men vi får se :) ska smetas på en helt ny bil nu som jag har dekontaminerat noggrant, så bästa förutsättningar.

Ha de gott...
Som vanligt, aldrig något illa ment även om jag kan låta negativ så är det med, best intention in mind.
Jag gillar ju vad ni gör!

Med vänlig hälsning, Eric
MVH Eric

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Micke K » 10 apr 2015 22:27

Om du tänker på att det blir randigt när vi torkar huven så är det inte det keramiska medlet som blir så utan det är huven som inte är ordentigt torkad efter polering. Det blev en smula stressigt där ett tag, bilen skulle bli klar, folk skrek efter info, cheferna skulle bort, jag ville hem ;)
Jag kommer göra en mer beskrivande film bara jag får lite tid över, kan ju vara kul för eventuella kunder att se hur man lägger på en hel bil tänker jag.

vi tar inte illa upp på något sätt över kritik, kritik är bra skit ! Hur ska man annars veta när något är bra...:)
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av progge » 11 apr 2015 06:06

Micke K skrev:Om du tänker på att det blir randigt när vi torkar huven så är det inte det keramiska medlet som blir så utan det är huven som inte är ordentigt torkad efter polering. Det blev en smula stressigt där ett tag, bilen skulle bli klar, folk skrek efter info, cheferna skulle bort, jag ville hem ;)
Jag kommer göra en mer beskrivande film bara jag får lite tid över, kan ju vara kul för eventuella kunder att se hur man lägger på en hel bil tänker jag.

vi tar inte illa upp på något sätt över kritik, kritik är bra skit ! Hur ska man annars veta när något är bra...:)

Jag uppskattar att du lägger sådan energi med, filmer produkt svar mm.
Bra jobbat Micke K. :best
Senast redigerad av 1 progge, redigerad totalt 11 gånger.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av progge » 11 apr 2015 06:06

:nicka
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Logan » 25 apr 2015 10:32

Får väcka tråden lite och fråga om det är någon nyhet inom lackskyddet
The passions is what drives the art. Detailing for life

peta
Medlem
Inlägg: 92
Blev medlem: 29 apr 2011 23:49

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av peta » 22 maj 2015 23:20

Om nu BBV:s keramiska lackskydd inte ger någon extra glans eller avrinning kan man såklart lägga på Sonax BSD eller liknande.
Men om nu skyddet får tvättrepor, hur funkar det att använda Poorboys Black Hole ovanpå lackskyddet? Eller Prima Amigo eller Wolf¨s Shine and Glaze?
Polerar någon av dem bort lackskyddet? Tanken är såklart att de fyller/döljer tvättrepor och även ger ett djup i lacken.

Skriv svar