Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

BBV Keramiskt Lackskydd

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
MB77
Medlem
Inlägg: 54
Blev medlem: 03 mar 2015 15:27

BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av MB77 » 05 mar 2015 15:10

Är det någon här som har provat BBV Keramiskt Lackskydd, låter ju väldigt bra. Bara att spraya på sedan klart :jeps

Är det lika bra i verkligheten?

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Lemerok » 05 mar 2015 16:49

Det kommer nog lite tester ganska snart, de var flera som köpte det på maratonet som var i helgen. :)

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Micke K » 05 mar 2015 17:36

Packade precis första ! Går iväg imorgon så ni får nog svar till veckan... :mrgreen:
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

MB77
Medlem
Inlägg: 54
Blev medlem: 03 mar 2015 15:27

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av MB77 » 05 mar 2015 19:36

Lemerok skrev:Det kommer nog lite tester ganska snart, de var flera som köpte det på maratonet som var i helgen. :)
Skit :evil: att man missade maratonet då, vet du vad det var för pris i helgen?

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Cogo » 05 mar 2015 20:07

395 kr, men vi kan ju hoppas på att det hamnar i bbvs rabatterade produkter för medlemmar.

Mvh magnus

MB77
Medlem
Inlägg: 54
Blev medlem: 03 mar 2015 15:27

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av MB77 » 06 mar 2015 10:36

Cogo skrev:395 kr, men vi kan ju hoppas på att det hamnar i bbvs rabatterade produkter för medlemmar.

Mvh magnus
Man kan ju hoppas, känns så där att köpa ett lackskydd för 600kr som man inte har läst något om.

MB77
Medlem
Inlägg: 54
Blev medlem: 03 mar 2015 15:27

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av MB77 » 09 mar 2015 11:02

Finns det några instruktioner på exakt hur man applicerar detta? Ska man maskera typ glas, olackad plast och gummi. När man har sprayat ut det är man då klar, eller ska man använda någon trasa med?

Blir mycket funderingar nu, hoppas ni har överseende med det. Är nästintill helt novis på detta.

dLinkz
Medlem
Inlägg: 147
Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
Ort: Fagersta

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av dLinkz » 09 mar 2015 11:52

MB77 skrev:Finns det några instruktioner på exakt hur man applicerar detta? Ska man maskera typ glas, olackad plast och gummi. När man har sprayat ut det är man då klar, eller ska man använda någon trasa med?

Blir mycket funderingar nu, hoppas ni har överseende med det. Är nästintill helt novis på detta.
BBV skulle fixa en video när allt har lugnat ner sig, där kommer de visa exakt hur det ska appliceras. :jeps

eric.u
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 dec 2011 14:46

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av eric.u » 15 mar 2015 09:26

Tycker att instruktionerna är jättekonstigt skrivna.

Spraya ut produkten jämt över ytan så att det blir ordentlig täckning. Låt verka 2 min och skölj därefter av ytan noggrant med vatten.

Hoppas verkligen man slipper det steget med att skölja av ytan noggrant med vatten... annars blir det ju stökigt..
MVH Eric

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av e_king » 15 mar 2015 11:20

Det verkar fungera som Carpro Hydro2 men det utlovas 2-3 ggr så lång hållbarhet. [emoji6]

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Manor » 15 mar 2015 12:28

eric.u skrev:Tycker att instruktionerna är jättekonstigt skrivna.

Spraya ut produkten jämt över ytan så att det blir ordentlig täckning. Låt verka 2 min och skölj därefter av ytan noggrant med vatten.

Hoppas verkligen man slipper det steget med att skölja av ytan noggrant med vatten... annars blir det ju stökigt..
Det är väl hela grejen med detta lackskydd...den ska vara lätt att lägga, och avspolningen efteråt är alltså ett måste.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Pierriewargen » 16 mar 2015 11:02

Hydro2 kan man lägga för hand typ spray-on wipe-off, så kanske går att göra något liknande ned bbvs skydd. Någon får testa helt enkelt ;).

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Micke K » 16 mar 2015 11:40

Pierriewargen skrev:Hydro2 kan man lägga för hand typ spray-on wipe-off, så kanske går att göra något liknande ned bbvs skydd. Någon får testa helt enkelt ;).

Det går också! Men har för mig att bästa resultat ges genom den beskrivning som uppgetts tidigare.
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av progge » 16 mar 2015 13:24

Pierriewargen skrev:Hydro2 kan man lägga för hand typ spray-on wipe-off, så kanske går att göra något liknande ned bbvs skydd. Någon får testa helt enkelt ;).
Hydro2 spolas av.
https://www.youtube.com/watch?v=O8y9SpNQRGc

..........................................................................................................................................................................

Har sett en film på Tuben om en ny variant av Hydro2 vet inte om den finns ute på marknaden ännu.
New Ready To Use pre-diluted formula of our famous Hydro2 , will last up to 3 months , can be used on wet or dry surface, wipeless sealant or spray on wipe off.
https://www.youtube.com/watch?v=1Lwc0zmG9RQ
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Pierriewargen » 16 mar 2015 14:16

Jo, samma produkt men den ena är färdigblandad.

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av e_king » 16 mar 2015 16:02

Hydro2 "aktiveras" av syret som man skjuter på när man spolar av det. Jag antar att det är därför man ska spola av bbv:s också.

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av miken » 16 mar 2015 16:59

Är en storförbrukare av hydr02 så ska bli intressant att prova BBV's keramiska lackskydd kanske får bli till helgen om frun tillåter mig :)

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Micke K » 16 mar 2015 17:21

miken skrev:Är en storförbrukare av hydr02 så ska bli intressant att prova BBV's keramiska lackskydd kanske får bli till helgen om frun tillåter mig :)

Hon åker väl också i bilen ;)
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av miken » 16 mar 2015 17:24

Micke K skrev:
miken skrev:Är en storförbrukare av hydr02 så ska bli intressant att prova BBV's keramiska lackskydd kanske får bli till helgen om frun tillåter mig :)

Hon åker väl också i bilen ;)
Jo fast hon tycker annat är viktigare förstår inte hur man kan prioritera så :roll:

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


eric.u
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 dec 2011 14:46

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av eric.u » 20 mar 2015 09:49

Manor skrev:
eric.u skrev:Tycker att instruktionerna är jättekonstigt skrivna.

Spraya ut produkten jämt över ytan så att det blir ordentlig täckning. Låt verka 2 min och skölj därefter av ytan noggrant med vatten.

Hoppas verkligen man slipper det steget med att skölja av ytan noggrant med vatten... annars blir det ju stökigt..
Det är väl hela grejen med detta lackskydd...den ska vara lätt att lägga, och avspolningen efteråt är alltså ett måste.
Jag ska försöka beskriva hur jag tänker, inte lätt alltid, så försök att inte misstolka.

Måste ytan man ska spraya ut medlet på vara torr? isåfall ska man spraya hela bilen först och därefter spola av? isåfall kommer produkten att få ligga mer än 2 min innan man spolar av det. Om det ska läggas på torr yta och därefter spolas av och man ska göra det i sektioner runt bilen så kommer det stänka vatten och produkten inte få landa torra ytor, eller så blir det väldigt krångligt.

Om det däremot funkar som ett torkstöd på en helt blöt bil då kan jag se att det är lätt att lägga på, men hemmapularen som polerat och fixat med sin bil hela dagen i en torr miljö, som ska rulla ut bilen utomhus och sedan blaska på med vatten och keramiskt lackskydd och försöka få på det helt rätt, medans föroreningarna från luften landar mjukt och fint på hela bilen i form av pollen och allt möjligt. mjaaa....

Är det bara jag som ser fallgroparna i texten, spraya på låt torka 2 min skölj av med vattenslang. ? Antingen finns det acceptansnivåer i beskrivningen som att det är okey att vatten skvätter över bilen och att du sprayar på medlet där det är blött och så vidare eller så blir det knas.

Hoppas så klart att mina farhågor inte stämmer och att produkten är Bollnäs bilvårds gåva till mänskligheten :)

Ha en glad och bra dag
MVH Eric
MVH Eric

Skriv svar