Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

2k lackförsegling

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
DazRobbe
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 nov 2014 11:48
Ort: Boden

2k lackförsegling

Inlägg av DazRobbe » 23 nov 2014 12:23

Hej alla bilvårds tokar.

Har i helgen lagt på Bollnäsbilvårds 2k försegling, otroligt lätt arbetat och känns väldigt bra nu när man är klar. Men jag funderar, andra typer av 2k brukar ha att man tillsätter en konservator med tvättvattnet som bygger på skyddet 1gång i månaden. Behöver man inte det till BBV's 2k försegling?

I övrigt så köpte jag även deras polermaskin Da-900 oscillerande enkelhuvuds maskin otroligt skön att arbeta med, den tillsammans med BBV's mediumcut tog bort iprincip alla repor från tidigare ägares automattvättande.

// Robban
Bilagor
IMG_20141122_132913.jpg
Förseglingen
20141121_193103.jpg
Taket

Wolfram
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: 05 dec 2013 21:43
Ort: Kungälv

Re: 2k lackförsegling

Inlägg av Wolfram » 15 mar 2015 02:50

Ser fint ut, tummen upp!

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: 2k lackförsegling

Inlägg av Lemerok » 15 mar 2015 10:09

Snyggt. :)

Du behöver inget speciellt när du tvättar med deras skydd, finns rätt många skydd som inte har någon sån konservator.

Jag brukar ofta hålla mig till något neutralt schampo i början när man lagt ett nytt skydd, då får man se hur skyddet beter sig vid tvättar. Hur enkelt det är att tvätta och hur avrinningen är och liknande. Exempelvis Orchard Bramley.
Sen kan man jämföra det mot hur det blir när man blandar in andra produkter ovanpå.

Om du tvättar med glanschampo eller vaxschampo så lägger det sig ovanpå och kan ändra eller påverka ovan, oftast inget negativt heller dock.
Utan då får man ju lite extra glans och skydd vid varje tvätt också.

Skriv svar