Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Rekomenderat lackskydd i malmö området?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
t31967
Ny Medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 07 jul 2014 12:36

Rekomenderat lackskydd i malmö området?

Inlägg av t31967 » 18 jul 2014 21:01

Hej!

Har beställt ny bil som jag kommer få så småningom men jag tänkte redan från börja lägga på ett bra lackskydd.

Här i Malmö har vi både ditec, Mr-Cap och Sonax samt en bit utanför har vi Vonne som kör sin PAS behandling, Bilia själv kan innan leverans och mot en kostnad av 3000kr behandla bilen med en Toughguard behandling... Tyvärr är det bara Bilia i sthlm som erbjuder sina kunder PPS.
Vilken av dessa har bäst avrinnging och håller längt?

Hur pass mycket bättre skyddar transparant skyddstejp mot stenskott och repor?

Jag kommer självklart följa tvättinstruktioner som ges och även utföra den återbehandling som krävs...

Fritz
Ny Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 23 jan 2013 21:53
Ort: Malmö

Re: Rekomenderat lackskydd i malmö området?

Inlägg av Fritz » 27 aug 2014 17:58

Hej.

Vonne är duktig vad jag har hört. Har haft min bil hos han för dom ska sätt dit ett stenskottsskydd o det ser mycket bra ut så här ett år efter.

Har en kompis som körde på Sonax center o det blev bra tyckte jag, han kunde till o med pruta lite på priset. Vi hade en träff för några år sen på Ditec i Eslöv o han verkar vara duktig o det tror jag med Ditec i Malmö är.

Jag tycker du ska ställa som krav att se några jobb företaget gjort innan du lämnar in bilen

Lycka till

Med vänlig hälsning,

Fritz

Skriv svar