Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Gummislang KÄRCHER

Egen webshop med t.ex Prima, Bilt Hamber och GLARE
Kategoriregler
Bild
Användarvisningsbild
Berga
Medlem
Inlägg: 389
Blev medlem: 13 nov 2012 14:16
Ort: Åkersberga

Re: Gummislang KÄRCHER

Inlägg av Berga » 31 mar 2014 10:46

MattisH skrev:Är den bättre för att det är en originalslang?
Oavsett om original kärcher är bättre eller ej så förstår jag inte vitsen med att ta sig till hydraulikfirma och be dessa tillverka en slang om man inte gör ett smartare köp.
Tex spara halva pengen på inköpet eller få en väsentligt bättre produkt. I detta fallet är det osäkert om hydraulfirmans produkt är bättre, kanske tom sämre :
crjs skrev: Rek dock inte av hydralfirman då anslutningen helst inte skall pressas mer än en gång..
För mig är valet enkelt - ett musklick hos waxdog och någon dag senare har man en slang som fungerar toppenbra till ett pressat pris dessutom.

Dessutom får vi tänka på att dessa slangar har vår sponsor jagat fram på uppmaning från oss forummedlemmar.
För mig känns det en smula illojalt att i detta sammanhanget och dessutom i sponsorns egen kategori uppmana till köp på andra ställen.

Slutligen borde vi vara rädda om sponsorer som är så serviceminded som waxdog.
- tar in slang till kanonpris.
- håller lager och tar hem reservdelar till våra högtryckstvättar när de behöver lagas ;) har för mig att det behövdes för nån ..tam tam
Senast redigerad av 1 Berga, redigerad totalt 14 gånger.
Berga

Användarvisningsbild
BTG
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 863
Blev medlem: 16 apr 2012 19:48
Ort: Kulltorp/High Chaparral

Re: Gummislang KÄRCHER

Inlägg av BTG » 31 mar 2014 11:35

Bra skrivet Berga :jeps
Senast redigerad av 1 BTG, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
MattisH
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 829
Blev medlem: 27 jun 2012 23:33
Ort: Vinslöv

Re: Gummislang KÄRCHER

Inlägg av MattisH » 31 mar 2014 12:41

Jag frågade bara om kvalitén på slangen är sämre för att det inte är en Kärcherslang. Skrev ingen uppmaning mer än att tanken slog mig igår när jag testade min slang som är helt fantastisk ;) .

Skrev också att jag är sjukt nöjd med både pris och service/support hos Waxdog!
Senast redigerad av 1 MattisH, redigerad totalt 14 gånger.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013

crjs
Medlem
Inlägg: 79
Blev medlem: 18 sep 2008 18:50

Re: Gummislang KÄRCHER

Inlägg av crjs » 31 mar 2014 12:58

MattisH skrev:12 meters slangen kostar 749:- plus frakt. Så det är ju ett väldigt bra pris. Fattar inte hur det kan vara så "billigt" för när man ´kollar övriga ersättningsslangar, dvs en originalslang typ plast är dyrare.

Tanken slog mig igår att man borde kunna gå in till slangpressaren och få en slang pressad. Kopplingar bör dom också kunna plocka hem..

De firmorna jag handlar av har kärcher kopplingarna hemma... Annars kan man ju som sagt återanvända de gammla..
Senast redigerad av 1 crjs, redigerad totalt 14 gånger.

crjs
Medlem
Inlägg: 79
Blev medlem: 18 sep 2008 18:50

Re: Gummislang KÄRCHER

Inlägg av crjs » 31 mar 2014 12:58

Fiskepojken skrev:
MattisH skrev:
Berga skrev:
crjs skrev:
Tror jag gav 600-700:- för 15 meter armerad gummislang (en blå) ink anslutningar.


eller så köper man färdigpressad original kärcher för bara 749 kr hos waxdog ;)
Är den bättre för att det är en originalslang?
Svar ja...
På vilket sätt här den bättre? Samt hur vet du detta?
Senast redigerad av 1 crjs, redigerad totalt 14 gånger.

crjs
Medlem
Inlägg: 79
Blev medlem: 18 sep 2008 18:50

Re: Gummislang KÄRCHER

Inlägg av crjs » 31 mar 2014 13:03

Berga skrev:
MattisH skrev:Är den bättre för att det är en originalslang?
Oavsett om original kärcher är bättre eller ej så förstår jag inte vitsen med att ta sig till hydraulikfirma och be dessa tillverka en slang om man inte gör ett smartare köp.
Tex spara halva pengen på inköpet eller få en väsentligt bättre produkt. I detta fallet är det osäkert om hydraulfirmans produkt är bättre, kanske tom sämre :
crjs skrev: Rek dock inte av hydralfirman då anslutningen helst inte skall pressas mer än en gång..
För mig är valet enkelt - ett musklick hos waxdog och någon dag senare har man en slang som fungerar toppenbra till ett pressat pris dessutom.

Dessutom får vi tänka på att dessa slangar har vår sponsor jagat fram på uppmaning från oss forummedlemmar.
För mig känns det en smula illojalt att i detta sammanhanget och dessutom i sponsorns egen kategori uppmana till köp på andra ställen.

Slutligen borde vi vara rädda om sponsorer som är så serviceminded som waxdog.
- tar in slang till kanonpris.
- håller lager och tar hem reservdelar till våra högtryckstvättar när de behöver lagas ;) har för mig att det behövdes för nån ..tam tam

Säger inget om vilket som är enklast eller vad som anses illojalt på ett öppet forum... Dock just denna tråd under Waxdog's del...

Kunde skapat en ny tråd på den allmäna delen iof.. Skall ta detta i beaktning nästa gång.. Såg det dock som en öppen diskussion... My bad.. :jeps

Tycker det är kanon att det finns aktörer som lyssnar på forums medlemar och gör dessa till lags, all heder till de!
Senast redigerad av 1 crjs, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Gummislang KÄRCHER

Inlägg av progge » 31 mar 2014 15:09

Berga skrev:
MattisH skrev:Är den bättre för att det är en originalslang?
Oavsett om original kärcher är bättre eller ej så förstår jag inte vitsen med att ta sig till hydraulikfirma och be dessa tillverka en slang om man inte gör ett smartare köp.
Tex spara halva pengen på inköpet eller få en väsentligt bättre produkt. I detta fallet är det osäkert om hydraulfirmans produkt är bättre, kanske tom sämre :
crjs skrev: Rek dock inte av hydralfirman då anslutningen helst inte skall pressas mer än en gång..
För mig är valet enkelt - ett musklick hos waxdog och någon dag senare har man en slang som fungerar toppenbra till ett pressat pris dessutom.

Dessutom får vi tänka på att dessa slangar har vår sponsor jagat fram på uppmaning från oss forummedlemmar.
För mig känns det en smula illojalt att i detta sammanhanget och dessutom i sponsorns egen kategori uppmana till köp på andra ställen.

Slutligen borde vi vara rädda om sponsorer som är så serviceminded som waxdog.
- tar in slang till kanonpris.
- håller lager och tar hem reservdelar till våra högtryckstvättar när de behöver lagas ;) har för mig att det behövdes för nån ..tam tam
Berga:
Håller med dig till 100%.
Mycket bra formulerat, Respekt till dig :best

Fem bilar av fem till Wax Dog för en suveränt bra service :nicka
Senast redigerad av 1 progge, redigerad totalt 14 gånger.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Gummislang KÄRCHER

Inlägg av Perra83 » 31 mar 2014 16:46

Fördelen med att handla av en slangfirma på orten är han/hon kan ha kvar firman och så ger det lite skattpengar till kommunen.
I det här fallet inhandlades det en längre slang för mindre pengar än den kortare original slangen!
Senast redigerad av 1 Perra83, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Fiskepojken
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 594
Blev medlem: 15 feb 2011 00:36
Ort: Sandviken

Gummislang KÄRCHER

Inlägg av Fiskepojken » 31 mar 2014 18:08

crjs skrev:
Fiskepojken skrev:
MattisH skrev:
Berga skrev:

eller så köper man färdigpressad original kärcher för bara 749 kr hos waxdog ;)
Är den bättre för att det är en originalslang?
Svar ja...
På vilket sätt här den bättre? Samt hur vet du detta?
Jag har haft orginalplast och bytte till den där från waxdog och jag gillar snabb service och bra produkter..med andra ord så stödjer jag sponsorerna och jag gillar deras arbete här.

Låst