Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

GLARE® Winners Circle Pro Kit

Egen webshop med t.ex Prima, Bilt Hamber och GLARE
Kategoriregler
Bild
Låst
Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1282
Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
Ort: Kvärlöv/Landskrona

GLARE® Winners Circle Pro Kit

Inlägg av WaxDog » 14 feb 2011 22:47

GLARE™ Winners Circle Pro Kit

Ordinarie pris 1893:-
Kampanj! 799:- = spara 1094:- !!

http://www.waxdog.se/product.php?id_product=90

Ett komplett kit med allt du behöver för att få även den mest nedgågna lack att bli som ny. Lackskyddet gör att du inte behöver polera eller vaxa din bil igen de närmaste 18 månaderna. Läs mer om kittet nedanför bilden eller klicka på länken ovan.

Bild


GLARE™ Professional Polish är ett revolutionerande lackskydd på marknaden pga den unika ingrediensen Glassplexin®. Glassplexin® är utvecklad för att både reparera och skydda ytan (lacken).
Istället för att bara lägga sig på ytan som alla andra vaxer och lackskydd gör, "blandar" sig Prof-Polish med lacken med hjälp av elektromagnetiska joner och blir en del av lacken. 355 ml.

GLARE™ Micro-finish är ett fint polermedel med en exklusiv tillsats av Glassplexin. Blandningen innehåller dom minsta och finaste partiklar som gör produkten lämplig för borttagning av lätt till måttlig oxidation samt små repor.Det är också ett utmärkt medel för polering av fälgar. GLARE Micro-Finish är inte en täckande produkt som döljer repor, utan en tekniskt avancerad polish som eliminerar oxidation och finare repor. Tar också bort eventuella defekter efter grövre polermedel. 355ml

GLARE™ Spider med Glassplexin® är det mest avancerade medlet på marknaden för borttagning av tvättrepor, så kallade swirls.
Man har utnyttjat en unik kemisk process med ultra ren metall tillsammans med Glassplexin®. Spider kommer fysiskt och kemiskt avlägsna tvättrepor i lacken. GLARE Spider är inte en täckande produkt som döljer repor, utan en tekniskt avancerad polish som kommer att permanent ta bort 99% av de repor i lacken som orsakas av automatiserade biltvättar, hårt vatten, damm och smuts. 355 ml

GLARE™ KNOCKOUT är det mest aggresiva polermedlet i Glares sortiment och är framtaget för att ta bort svår oxidation samt större repor och defekter i lacken på ett säkert och effektivt sätt. Produkten är designad så den är så aggressiv som möjligt utan att slipa för hårt på ytan. Den inte bara tar bort repor och oxid utan skador från fågelspillning eller surt regn kan repareras med Knockout. Knockout är perfekt om du har använt lackstift på stenskott etc och vill få lagningen att bli osynlig. Har du en repa som verkar omöjlig att bli av med? Testa Knockout. 355ml
Senast redigerad av 1 WaxDog, redigerad totalt 14 gånger.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Användarvisningsbild
CarlssonInc
Ny Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: 19 jun 2012 16:48
Ort: Floda
Kontakt:

Re: GLARE® Winners Circle Pro Kit

Inlägg av CarlssonInc » 25 jun 2012 07:24

Har precis beställt detta paketet + lite annat. Ser fram emot att använda det på ett gäng bilar - först ut en svart Volvo V50, efter det en röd Toyota Corrolla, en röd Volvo S40 och en silver Peugeot 107 - mycket jobb väntar!
Senast redigerad av 1 CarlssonInc, redigerad totalt 14 gånger.
Fotograf ("stock photographer") för Getty Images m.fl.och som givetvis även gillar rena blanka bilar.
Svart Volvo V50 2.4 Summum Aut. Använder Glare (Liqui-Clay, Knockout, Spider, Micro-Finish, Professional Polish & Sahara) och Menzerna.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5629
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: GLARE® Winners Circle Pro Kit

Inlägg av Manor » 25 jun 2012 08:59

CarlssonInc skrev:Har precis beställt detta paketet + lite annat. Ser fram emot att använda det på ett gäng bilar - först ut en svart Volvo V50, efter det en röd Toyota Corrolla, en röd Volvo S40 och en silver Peugeot 107 - mycket jobb väntar!
Välkommen till Glare världen :).
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
CarlssonInc
Ny Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: 19 jun 2012 16:48
Ort: Floda
Kontakt:

Re: GLARE® Winners Circle Pro Kit

Inlägg av CarlssonInc » 25 jun 2012 09:04

Tack! Dina inlägg har givetvis vägt tungt i mitt slutgiltiga val av Glare!
Senast redigerad av 1 CarlssonInc, redigerad totalt 14 gånger.
Fotograf ("stock photographer") för Getty Images m.fl.och som givetvis även gillar rena blanka bilar.
Svart Volvo V50 2.4 Summum Aut. Använder Glare (Liqui-Clay, Knockout, Spider, Micro-Finish, Professional Polish & Sahara) och Menzerna.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5629
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: GLARE® Winners Circle Pro Kit

Inlägg av Manor » 25 jun 2012 11:12

CarlssonInc skrev:Tack! Dina inlägg har givetvis vägt tungt i mitt slutgiltiga val av Glare!
Härligt :).
Jag känner mig väldigt nöjd med Glare. Ett vettigt pris, välbeprövat, lättjobbat och luktar gott.
På vår och sommar så tänker jag komplettera med något ytterligare lager Glare och/eller vax.
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
CarlssonInc
Ny Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: 19 jun 2012 16:48
Ort: Floda
Kontakt:

Re: GLARE® Winners Circle Pro Kit

Inlägg av CarlssonInc » 25 jun 2012 11:39

Rätt säker att jag läste någonstans att det inte rekommenderas att lägga nåt vax ovanpå Glare då det på nåt sätt bryter ned/försämrar skyddet?
Senast redigerad av 1 CarlssonInc, redigerad totalt 14 gånger.
Fotograf ("stock photographer") för Getty Images m.fl.och som givetvis även gillar rena blanka bilar.
Svart Volvo V50 2.4 Summum Aut. Använder Glare (Liqui-Clay, Knockout, Spider, Micro-Finish, Professional Polish & Sahara) och Menzerna.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5629
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: GLARE® Winners Circle Pro Kit

Inlägg av Manor » 25 jun 2012 16:31

CarlssonInc skrev:Rätt säker att jag läste någonstans att det inte rekommenderas att lägga nåt vax ovanpå Glare då det på nåt sätt bryter ned/försämrar skyddet?
Ja så skriver faktiskt Glare själva.
Generellt så gäller det väl alla lackskydd, misstänker jag.
I mitt fall så spelar det ingen roll att vaxa ett antal gånger på sommaren...det är kul att hålla på.
Däremot så vill jag ha hållbarhet på lackskyddet vintertid för att skydda lacken i största möjliga mån.
Jag tyckte att Glare gjorde sitt jobb bra förra vintern :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Låst