Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Ny Fein Polermaskin WPO 14-15XE

Egen webshop med t.ex Prima, Bilt Hamber och GLARE
Kategoriregler
Bild
Låst
Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1282
Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
Ort: Kvärlöv/Landskrona

Ny Fein Polermaskin WPO 14-15XE

Inlägg av WaxDog » 18 dec 2010 15:38

Vi kan nu erbjuda 3 olika polermaskiner från Fein - proffsmaskiner som håller.
Pris för dessa kompetena maskiner är: 4695:- (inkl Fein stödplatta och 1 orange Fein polerrondell)
Samtliga har en stark 1200W motor.
Det som skiljer är växellådans utväxling och därför passar dom olika bra för olika ändamål

WPO 14-15XE - 200-1500 V/min
WPO 14-15E - 500-1500 V/min
WPO 14-25E - 900-2500 V/min


Fein WPO 14-15XE är en ny maskin i Feins populära WPO14 klass avsedd för bilpolering.
Skillnaden mot WPO 14-15E är att XE-modellen arbetar ända från 200 varv/min vilket gör den till den perfekta maskinen för bilen.
Maskinen startar alltid på 200 varv/min vilket eliminerar risken för att polermedlet stänker iväg.
Du undviker också en okontrollerad start vilket kan ge hologram på känsliga lacker.

Extremt kraftfull polermaskin i riktigt kompakt format för fordons och båtpolering.
Utvecklad för proffesionell användning under lång tid. En kvalitetsmaskin som är byggd för att hålla.
Du får 3 års FEIN PLUS-garanti om du registrerar din nya maskin inom 6 veckor från inköp.

Maskinerna är utrustade med en vinkelväxel som ger ca 30% högre moment i varvtalsområdet upp till 900 v/min,
vilket gör dessa väldigt lämpliga att jobba med tillsammans med nano/microemulsions medel, som inte vill ha värmeutveckling vid bearbetning.



Designad för att användas kontinuerligt.
Hållbar även under stora belastningar.
Växellåda av högsta kvalitet och med minimala kraftförluster och därmed lägre värmeutveckling i maskinen.
I kombination med Feins starka 1200W motor så bibehålls hastigheten även under belastning.

En av Fein nyutvecklad switch gör det nu extra enkelt att ställa in rätt hastighet på trissan över hela varvtalsregistret.

I priset ingår:
WPO 14-15XE
Extrahantag
Huv-grepp
Stödplatta
Polerrodell Orange

Teknisk data:

Märkeffekt 1 200 W
Effekt 750 W
Hastighet obelastad 200-1500 / min
Kabellängd 4,0 m
Vikt 2,5 kg
Max. skiv-Ø 230 mm
Verktygsaxel M 14

Made in Germany



Pris i butik: Ca 5865:-

Bild
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Låst