Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Glare spider,

Egen webshop med t.ex Prima, Bilt Hamber och GLARE
Kategoriregler
Bild
Låst
Göran

Glare spider,

Inlägg av Göran » 04 jun 2011 20:43

Kan jag polera en hel bil med det och få ett bra resultat? Motsvarar det Lahega 18?
*Funderar*
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1282
Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
Ort: Kvärlöv/Landskrona

Re: Glare spider,

Inlägg av WaxDog » 08 jun 2011 00:41

Oj, hade missat att du skrivit här Göran.
Ja du kan använda Spider över hela bilen, inga problem alls.
Följ bara upp med Professional Polish eller Micro Finish efteråt så blir resultatet perfekt.
Kan inte svara på om det motsvarar Lahegas no 18, någon som jämfört dom sida vid sida?
Senast redigerad av 1 WaxDog, redigerad totalt 14 gånger.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

pake
Medlem
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 apr 2009 01:29

Re: Glare spider,

Inlägg av pake » 08 jun 2011 01:32

Har inte kört medlen jämsides men subjektivt uppfattar jag Glare Spider som ungefär mitt emellan Lahega 13 och 18 (med orange allround (mellanhård?) trissa på Flex 3401).

Körde nyligen Spider (efterföljt av Glare Profesional Polish) på min nyinköpta svartmetallic Kia pro_ceed. Har hört att Kia har ganska tunn lack och ville därför inte använda tuffare medel som t. ex. Lahega 13, men Spider funkade utmärkt :jeps Sen ger poleringen med Professional Polish och mjuk trissa den sista skjutsen till glansen :nicka

Lite konstigt att även Spider ska läggas i två steg, första poleras in och andra lägs på med applikator och får torka in före avtorkning.
Senast redigerad av 1 pake, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1282
Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
Ort: Kvärlöv/Landskrona

Re: Glare spider,

Inlägg av WaxDog » 08 jun 2011 14:52

Det går utmärkt att bara köra ett steg fram tills Professional Polish exempelvis om man har en risig lack och vill börja med Knockout, följt av Spider, Micro-Finish och slutligen Professional Polish. Då lägger man bara Professional Polish 2 ggr.
Senast redigerad av 1 WaxDog, redigerad totalt 14 gånger.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Glare spider,

Inlägg av marcus » 08 jun 2011 16:32

pake skrev:Lite konstigt att även Spider ska läggas i två steg, första poleras in och andra lägs på med applikator och får torka in före avtorkning.
Jag har fått förklarat att man gör detta för att medlet skall fylla bättre. Killen som berättade det för mig, hade lärt sig det via Glare Australien.

Låst