Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Test av Collinite no.476

Egen webshop med t.ex Prima, Bilt Hamber och GLARE
Kategoriregler
Bild
Låst
Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1282
Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
Ort: Kvärlöv/Landskrona

Test av Collinite no.476

Inlägg av WaxDog » 12 apr 2010 22:03

En undran angående testet: index.php?page=1517
Slarvade ni bort bilderna från testet? :mrgreen:

Det utomordentliga vaxet finns som lagervara hos oss och vi tar endast 209:- för en burk.
Collinite no 476

"Collonite 476S

Vaxburken ser ut som en vit "puck", den ger intryck av att passa till en 60-talsbil, en amerikanare som behöver lite smink dagen innan det är dags för raggarträff.

Det behöver dock inte vara en nackdel utan blir därmed berättigad till epitetet tidlös. För att öppna burken behöver jag en skruvmejsel, vaxet är vitt och doftar aningen kemiskt vilket tyder på att det är carnauba med en polymerblandning och det borgar för ett hållbart vax.

Vaxet är lätt att vaxa på enligt den gamla principen "wax on - wax off". Och det blir en carnaubaglans som helt klart har en djup lyster. Och det är helt klart prisvärt.
(255 SEK).

Jag har vaxat en del bitar som vi kommer att utsätta för ett hållbarhetstest.
(Bilder kommer senare), men det verkar riktigt lovande. Enligt tillverkaren är hållbarheten ett år.

Efter att ha testat det här är jag sugen på att testa fler Collonitevaxer. "
Senast redigerad av 1 WaxDog, redigerad totalt 14 gånger.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Göran

Re: Test av Collinite no.476

Inlägg av Göran » 13 apr 2010 07:16

Hej!

Jag sålde bilen som jag testade på, men jag kan nämna att jag använde även det är vaxet för att glansa mina gummilister, och det fungerade ypperligt!
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Test av Collinite no.476

Inlägg av Göran » 17 sep 2010 11:27

;) Burken skänktes av marineproof.se förresten i det testet.

Låst