Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Kostnaden för bilvård ökar..Eller?

Generalagent för Ultima i Sverige
Kategoriregler
Bild
Skriv svar
Göran

Kostnaden för bilvård ökar..Eller?

Inlägg av Göran » 27 maj 2010 18:59

Kostnaden för bilvård ökar... eller?

Nuförtiden kostar en medelstor flaska bilvax åtminstone 150 kr, medan en flaska hos bilvårdsbutiken kostar över 300 kr.
Men vad är en flaska egentligen värd? Vad är den verkliga kostnaden bakom varje vaxning?
Låt oss ställa dessa frågor och titta mer på Ultima paint guard plus.

I samma takt som kostnaden för en fabriksny bil ökar så stiger även kostnaden för bilvax. Det är ett naturligt förlopp i samhället.
Även biltillverkarna lägger krutet på hur bilen kommer att se ut när bilen är lackerad, det bottnar i att bilägarna lägger ner tonvikten på hur deras fordon ser ut. Det ska spegla dem själva på ett eller annat sätt.

Kemifabrikerna arbetar för fullt med att utveckla och hitta nya typer av lackskydd hela tiden, men de flesta lovar för mycket och hållbarheten är i själva verket medioker.

Premium Finish Care, LLC har introducerat en ny serie bilvårdsprodukter. Ultima.

Ultima är den första kompletta serien av stryk-på, vänta, färdigt-bilvårdsprodukter
Det innebär att det inte krävs något ansträngande jobb.
Det är bara att stryka på produkten och gå därifrån. Det andra steget i bilvaxning har försvunnit helt och förenklat vaxandet för alla bilägare.

Ultima erbjuder tre olika förseglingar:

Ultima Paint Guard Plus
Ultima Tire & Trim Guard Plus
Ultima Interior Guard Plus.

Ultimas produkter är ren förseglingsteknologi. Till skillnad från vanliga lackskydd och vaxer så är Ultimas produkter rena och innehåller inget lösningsmedel. I genomsnitt så innehåller Ultimas produkter 15 till 20 gånger mer polymerer än det vanliga vaxer. (Det är polymererna som binder samman vaxet och gör det hållbart) i ett vax. Du kan själv räkna ut… om du skulle köpa samma mängd av det vanliga skyddet så skulle det kosta över 4000kr. Dessutom är Ultima en grön produkt. Om det inte finns någonting att torka bort, så finns det heller inte någonting att skölja ut i avloppet.

Den riktiga enkelheten bakom Ultima är det som sparar dig. Eftersom produkterna är så hållbara och extremt lätta att applicera, dessutom sparar det din tid. Är inte tiden det mest värdefulla som vi har?

En vaxning med Ultima Paint Guard Plus (när lacken är ren och har torkat) går på mindre än tio minuter. Du stryker helt enkelt ut det med den medföljande applikatorn och går iväg. Gnuggandets dagar är förbi. I de flesta fall har vaxet torkat på en timme.
(Hög luftfuktighet förlänger torktiden).

Ultima Tire & Trim Guard Plus, är den första riktiga förseglingen för lister, fälgar och din motor, och den är lätt att applicera. Stryk bara ut det över en ren och torr yta och du är klar. Nå´n eftergnuggning är inte nödvändig. Till skillnad mot andra tidigare produkter så torkar Ultima Tire & Trim Guard Plus hel och hållet. Därmed så lämnar den ingen film som kan suga upp grus och smuts och däcket är blankt längre.

Jag förstår att andra varumärken för privatkonsumenten förespråkar livstidsgaranti, eller flera år. Det finns ingen substans i dessa påståenden. Vi har mätt hållbarheten genom att verkligen titta hur lacken reflekterar soljuset. Hur bra den känns, (hal, mjuk), och hur den beter sig vid tvätt, även med något så mediokert som tvätt med diskvatten. I vår hårda miljö behöver våra fordon tvätt och skydd. Ultima sköter detta smidigt.

Efter en behandling med Ultima så kommer du att se långvariga resultat. Med Ultima så kommer ditt vatten att rinna av som du aldrig tidigare sätt. Månad efter månad.

Med Ultima Tire & Trim Guard Plus kommer dina däck, fälgar och lister att motstå smuts som du aldrig tidigare sett. . Denna produkt är inte bara till däck och lister. Använd det på era däck, din motor, vinyltopp till cabben, krom, rostfritt stål och polerad aluminium för ett otroligt skydd för dessa ytor. Produkten håller för värme, och den står emot det mesta!

Med Utima Interior Guard Plus skyddar du hela bilens interiör och den blir enkel att rengöra med en våt microfiberduk.
När den väl är behandlad så påverkas inte din interiör av vatten, kroppens salt, matrester, makeup eller salvor. Med ultima sparar du tid, och tid är pengar.

Ultimas produkter är superkoncentrerade. En flaska Ultima Tire & Trim Guard Plus räcker för att behandla 50 däck och fälgar. Det tål att jämföras mot en vanlig flaska med däckglans och fälgvax.

En 22 oz flaska Ultima Paint Guard Plus räcker i två år för en familj med två bilar. . Är du lika fanatisk putsare som jag så kan du lägga på ett lager varje månad eftersom det går så snabbt. Och flaskan kommer att räcka länge. Sanna mina ord. Det är väldigt ekonomiskt

Ultima är helt enkelt nästa generation bilvårdsprodukter som är väldigt lätta att applicera. Din tid är värdefull och din bil är värd Ultima. :best

Bild
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Kostnaden för bilvård ökar..Eller?

Inlägg av Göran » 05 jul 2010 19:26

Har ni gett Ultima en chans i sommar? :)
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

bigguns
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1032
Blev medlem: 10 okt 2009 19:21
Ort: Härnösand

Re: Kostnaden för bilvård ökar..Eller?

Inlägg av bigguns » 05 jul 2010 20:04

Hej!

Har inte provat det än, nej.
Lite märkligt det där att det inte skulle va något lösningsmedel i det när det ska dunsta av.
Men de har de säkert löst på annat sätt, hur är vär antagligen hemligt.
Tycker nog att priset är i överkant.

Är förövrigt skitsugen på att köra ett lackskyddstest med OS, FG Zirco, UPG, smartwax+sealer och Powerlock. De tre sistnämda äger jag inte men jag kanske kan låna in dem.
Testet ska baseraras på av konsumenten tillgängliga medel dvs inte PPS el TH Guard.
Hade tänkt dela in taket på min Grand Scenic med 6 kandidater.
Kanske några kandidater ska bytas ut mot något annt, t.ex Turtle Ice är ju numera polymerförstärkt.
Alla förslag beaktas även på hur testet ska utföras.

Mvh
Z




mvh
Senast redigerad av 1 bigguns, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Kostnaden för bilvård ökar..Eller?

Inlägg av Göran » 05 jul 2010 20:08

bigguns skrev:Hej!

Har inte provat det än, nej.
Lite märkligt det där att det inte skulle va något lösningsmedel i det när det ska dunsta av.
Men de har de säkert löst på annat sätt, hur är vär antagligen hemligt.
Tycker nog att priset är i överkant.

Är förövrigt skitsugen på att köra ett lackskyddstest med OS, FG Zirco, UPG, smartwax+sealer och Powerlock. De tre sistnämda äger jag inte men jag kanske kan låna in dem.
Testet ska baseraras på av konsumenten tillgängliga medel dvs inte PPS el TH Guard.
Hade tänkt dela in taket på min Grand Scenic med 6 kandidater.
Kanske några kandidater ska bytas ut mot något annt, t.ex Turtle Ice är ju numera polymerförstärkt.
Alla förslag beaktas även på hur testet ska utföras.

Mvh
Z




mvh
Tack för din respons, priset är satt som ett marknadsmässigt pris. Råvarupriserna har stigit i höjden, likaså produktionskostnaderna, frakt mm. Dessutom så är patentkostnaden rätt hygglig.

Per applicering så bårde du komma under en 20:a per behandling. Och det är kostnadseffektivt om du ser till parametrar som tidsåtgång och även materialåtgång.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

bigguns
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1032
Blev medlem: 10 okt 2009 19:21
Ort: Härnösand

Re: Kostnaden för bilvård ökar..Eller?

Inlägg av bigguns » 05 jul 2010 20:25

Hej!

http://www.autogeek.net/ultima-paint-guard-plus-4.html

Just nu dubbla priset i Sverige, inklusive moms och frakt.
Men så är det kanske med alla medel från utlandet, jag har faktiskt inte kollat :oops:
Jag vet ju inte hur många led det bli heller men spontant så måste ju inköpspriset vara rätt dåligt jämfört med en återförsäljare i US.
Men som sagt, så här är det nog med alla importerade medel.

mvh
Z
Senast redigerad av 1 bigguns, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Kostnaden för bilvård ökar..Eller?

Inlägg av Göran » 05 jul 2010 20:29

Aha, de har satt ner priset just nu ser du! Från 25 USD. Annars försöker jag att ligga lika med USA.
Nackdelen är såklart fraktkostnaden. (10 000 per lastpall och såklart importavgift).

Men, beställer du från autogeek så blir frakten 340 kr ca för en flaska! :(

Tråkigt nog så måste vi hålla priset uppe, men uppskattade folk 25% rabatt under ett dygn kan vi köra det igen!
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

bigguns
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1032
Blev medlem: 10 okt 2009 19:21
Ort: Härnösand

Re: Kostnaden för bilvård ökar..Eller?

Inlägg av bigguns » 05 jul 2010 20:39

Jo, det är som det är Göran. tyvärr

Men den där dygnsrean har jag missat totalt.
265*0,75 = 200 c:a för 4oz flaskan då?
Men vem köper man av isåfall, Nisse el dig?
eller kör du andra priser än Nisse?

mvh
Senast redigerad av 1 bigguns, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Kostnaden för bilvård ökar..Eller?

Inlägg av Göran » 24 aug 2010 11:37

Du beställer av Bollnäs BIlvård, Nisse!

viewtopic.php?f=37&t=2240


Då kör vi om den inom en snar framtid, håll utkik på forumet!
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

nyberg
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1011
Blev medlem: 12 okt 2009 08:23

Re: Kostnaden för bilvård ökar..Eller?

Inlägg av nyberg » 24 aug 2010 13:13

sen har dom ju säkert lite större omsättning som gör att dom kan hålla lägre pris i längden.
Senast redigerad av 1 nyberg, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Kostnaden för bilvård ökar..Eller?

Inlägg av Göran » 20 sep 2010 10:06

Vi får köra en kampanj snart igen!

Skriv svar