Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

DAS-6 PRO Plus - 15mm Dual Action Polisher

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
eric.u
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 dec 2011 14:46

DAS-6 PRO Plus - 15mm Dual Action Polisher

Inlägg av eric.u » 29 okt 2014 15:26

Tycker denna maskin verkar minst lika intressant som den versionen med 21mm slag så jag skapar en tråd för den här.

Vågar man gå på en sån här maskin istället för originalet?
Blir det mer vibrationer i denna är originalet?
Funkar den 125mm stödplattan som finns som tillbehör bra, ökar vibarionerna?

Bild

http://www.cleanyourcar.co.uk/index.php ... uctId=1452
Price: £159.95

Saxat från sidan:
The all new DAS-6 PRO Plus we believe is quite simply is the best random orbital car polisher available on the market today.

We've taken the standard DAS-6 PRO and improved it with a all new body design and larger 15mm throw. The results are simply a more ergonomic machine which not only runs smoother, but polishes faster. The unique 15mm throw we feel is the optimum throw for a dual action polisher. Whilst remaining extremely useable it's possible to cover more surface area, effectively removing more swirls, sctaches and holograms faster and with less effort. Not only that but because of the larger orbit the machine has noticebly less vibration compared to other dual action polishers.

This makes the DAS-6 PRO Plus the perfect machine for correcting, refining and finishing all types of paintwork.

The machine itself comes supplied with a UK 240v plug, is fully CE marked and has the peace of mind of a 1 year manufacturers warranty. Improvements include a special anti-kink 6 meter cable and a D-Handle. We are also including a special embroidered canvas carry case with every machine, perfect for storing the machine and accessories whilst not in use.

Specifications:
Orbit Size: 15mm
Backing Plate Thread Size: 5/16" (same as Porter Cable, G220 and UDM's)
Variable 6 Speed Dial
Speed: 1,800 to 4,800 opm
Weight - 2.3kg (approx)
Supplied with a 150mm (6")
Fits 6" and 6.5" polsihing pads

Key Features:
Heavy Duty 880w Motor
CE marked / 240v with UK plug
6 Meter Heavy Duty Cable
D-Handle
Canvas Carry Case
Aluminium Gear Housing Cover
CNC Finished Gears
Electricity Feedback Circuit
1 Year UK Manufacturer Warranty
MVH Eric

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Sv: DAS-6 PRO Plus - 15mm Dual Action Polisher

Inlägg av e_king » 29 okt 2014 20:53

Du hittar nog lite mer info och recensioner om du även söker på dap-900 v3, vilket är kopians originalnamn. Om man kan utrycka sig så. :-) Det är carclean i Holland som tog hem den från början. :jeps

Skickat från min D6603 via Tapatalk

eric.u
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 dec 2011 14:46

Re: Sv: DAS-6 PRO Plus - 15mm Dual Action Polisher

Inlägg av eric.u » 30 okt 2014 10:34

Där ser man, tack för tipset :) synd att man kan inte kan holländska, google translate funkar så där :)
e_king skrev:Du hittar nog lite mer info och recensioner om du även söker på dap-900 v3, vilket är kopians originalnamn. Om man kan utrycka sig så. :-) Det är carclean i Holland som tog hem den från början. :jeps

Skickat från min D6603 via Tapatalk
MVH Eric

mikkiz
Medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: DAS-6 PRO Plus - 15mm Dual Action Polisher

Inlägg av mikkiz » 22 dec 2015 12:01

Är det någon som använt och kan ge ett utlåtande om maskinen? :)

Användarvisningsbild
Redbullen
Medlem
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 maj 2013 08:37
Ort: Växjö

Re: DAS-6 PRO Plus - 15mm Dual Action Polisher

Inlägg av Redbullen » 24 dec 2016 21:57

Köpte Vertool DAS-21E för ett år sen ungefär.

Kanonbra maskin, tyst och smidig och inga som helst jobbiga vibrationer.
Efter 3-4 bilar började stödplattan vibrera, kändes som skruven som håller plattan var lös för jag testade och se om den hade lossnat eller liknande men inte, insåg sen att prylen som håller stödplattan sitter ner i två kullager, och axeln där hade blivit sliten och börjat glappa och i sin tur dödat kullagren.
Då har maskinen endast gått som finpolering med mjuka trissor och inget som helst jobbigt arbete, inte trillat i backen eller något sådant heller

Hur som helst, ber en kompis svarva en ny, men bättre lagerspel och bättre material plus kvalitetslager....samma sak där, kanske höll 2 bilar längre.
Mailade Clean your Car och frågade om det var någon mer som haft samma problem, min garanti är blåst eftersom jag bytt sladd på maskinen så det visste jag om men jag har inte fått något svar men mailet är läst.

Hur som helst, kompisen ska göra en ny bit igen, denna gången ska den härdas och se om det funkar..

Känns som min maskin har något fel någonstans som gör att det slits ut så snabbt och enkelt..tycker det är synd för hade den inte slitits ut hade den varit värld varenda spänn, dock känns den lite onödigt inköpt nu haha

Mvh
Mvh Peter

Skriv svar