Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Jula ångtvätt

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Användarvisningsbild
siverby
Medlem
Inlägg: 44
Blev medlem: 03 nov 2013 00:15
Ort: Stockholm

Jula ångtvätt

Inlägg av siverby » 03 jul 2014 12:51

Var sugen på att testa Biltemas ångtvätt men tror inte man kommer åt på så många ställen med den. Såg att Jula släppt en ungefär likadan men med slang så jag köpte den (art 802335). Känns som den levererar ganska bra med tryck och ånga men där man inte kommer åt att eftertorka gör den lite eller ingen nytta och där man kommer åt att eftertorka är det ingen skillnad mot att bara torka med fuktig MF. Testade på därrgångjärn, fälgar och motorrum. Testa även i badrummet, samma sak där, enbart fuktig MF funkade precis lika bra/dåligt.

Kostade 249kr, det var den inte värd.
Senast redigerad av 1 siverby, redigerad totalt 14 gånger.
"Pamper your car by cleaning it. Love your car by driving the hell out of it"
- Larry Kosilla

AndersLa
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: 01 aug 2012 11:44

Re: Jula ångtvätt

Inlägg av AndersLa » 03 jul 2014 13:00

Och jag köpte Biltemas ångtvätt, fungerade bra i badrummet genom att man kom åt i smala springor (t ex mellan blandare och handfat), men kvaliteten var ju under all kritik.

Jag körde min 2-3 ggr (totalt 15 min ungefär), sedan hade i princip alla skarvar på tvätten släppt så det läckte ut ånga runtom = risk för brännskador på händerna.

Skriv svar