Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

ViP, Tvax Flexi från Sverigevaxet och husvagn

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: ViP, Tvax Flexi från Sverigevaxet och husvagn

Inlägg av Manor » 02 maj 2014 16:51

Bisolvon skrev:Känt fel på alla gamla hobby att det blir fukt skador i de bakre hörnen.
Irriterande är det. Den har ju stått i två år, och troligtvis varit något lutad...så ena sidans hörn såg sämre ut. Jag förstår inte varför man använder trä i golv och reglar i en husvagn...det är ju idioti :evil:.


Hur som helst. Husvagnen gick igenom besiktningen utan anmärkning. Bromsarna tog perfekt och väldigt jämt, fjärdingen kärvade lite...men efter några lyft upp och ner så rörde sig allt snyggt och prydligt. Täthetskontroll för gasolen gick också som en dans :).

Så nu är den snygg och prydlig samt nybesiktigad. Imorgon ställs den upp hos svärföräldrarna igen och svågern och svägerskan köper den nästa vecka om allt vill sig väl.
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
MattisH
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 829
Blev medlem: 27 jun 2012 23:33
Ort: Vinslöv

Re: ViP, Tvax Flexi från Sverigevaxet och husvagn

Inlägg av MattisH » 02 maj 2014 22:09

Snyggt... Var du uppe på taket när du tvättade eller tog du det från stegen ?

Jag tvättar med högtrycken faktiskt, men på behörigt avstånd och med känsla.

Min Solifer är väldigt fin trots att den är 25 år gammal, men den har stått inomhus nästintill hela sitt liv när den inte varit använd. Gör nog mkt.
Senast redigerad av 1 MattisH, redigerad totalt 14 gånger.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: ViP, Tvax Flexi från Sverigevaxet och husvagn

Inlägg av Manor » 03 maj 2014 07:58

MattisH skrev:Snyggt... Var du uppe på taket när du tvättade eller tog du det från stegen ?

Jag tvättar med högtrycken faktiskt, men på behörigt avstånd och med känsla.

Min Solifer är väldigt fin trots att den är 25 år gammal, men den har stått inomhus nästintill hela sitt liv när den inte varit använd. Gör nog mkt.
Ja, jag är uppe på talet. Det är förstärkt för att klara av att gå på det, men den enda gången man är där är just för rengöringen.

Att kunna förvara en husvagn inomhus är nog det bästa. Det tär på den att stå ute året om. Sett till användningen så kanske vi har snittat 2 veckor per år, men vi har haft stor glädje av den. Nu är barnen större och det är smartare att släppa den vidare till någon som kan använda den mer :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar