Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Test av Cargloss Petro Brite Plus kallavfettning.

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Snoogiloo
Medlem
Inlägg: 39
Blev medlem: 09 jan 2014 15:01
Ort: Simrishamn

Test av Cargloss Petro Brite Plus kallavfettning.

Inlägg av Snoogiloo » 30 maj 2016 09:03

Hallåja!
Tänkte slänga upp ett litet snabbt test av en för mig nytt märke, Cargloss!
Såg på facebook att där var ett litet lokalt företag som lottade ut 5l dunkar med sitt egna schampo så jag tänkte ge deras produkter en chans!
Googlade lite och såg att där fanns en del produkter ute på en webbutik men jag tog kontakt med tillverkaren direkt och det är långt ifrån alla medel som finns märkte jag när jag kom till deras lager!

Det jag behövde för tillfället var kallavfettning och fälgrengöring så det blev en 5l dunk av varje.

Det som är först ut är en av deras 3 olika kallavfettningar, Petro Brite Plus, som skall vara den mellersta i stryka.

Jag är väldigt positivt överraskad av produkten och det är garanterat något som kommer stå på hyllan hädanefter!
Bilderna får tala för sig själva :)


Framvagnen på min beachbuggy får stå som testobjekt!
Bild


Efter att det fått verka i ca 2 minuter så gick jag över det lite med en pensel och till min förvåning så var det mesta redan löst.
Bild


Efter att ha spolat av det med högtryckstvätten så var det nästan helt rent.
Bild
Putsbil: Volvo V70R -06 Sonic Blue
Vinterpulka: Volvo 142 -74 Solgul