Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Test av Triggers till sprayflaskor

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Galaxy
Medlem
Inlägg: 209
Blev medlem: 15 jul 2015 22:19
Ort: Kristianstad

Test av Triggers till sprayflaskor

Inlägg av Galaxy » 31 okt 2015 00:21

Fick för mig att testa vad olika triggers till sprayflaskor gör av med i mängd vätska. Tog 50ml vatten och hade tom trigger inställd på finaste dimma som jag kunde ställa in och sedan pumpade jag "så snabbt jag kunde" och tog tiden på hur snabbt de pumpade slut på de 50ml vatten jag mätt upp.

En trigger till Cofa blomspruta med 0,6l flaska (troligen köpt på Maxi el dyl) tog ca 20 sekunder
En trigger medföljande Pingens Degreaser pro 1l flaska ställd på Spray tog ca 25 sekunder
En trigger medföljande Liquid Elements produkter tog ca 25 sekunder
En trigger till en kemikalietålig Pressol tog ca 25 sekunder (Blir aldrig någon riktigt fin dimma)
En dubbeltrigger till Kwazar från Pingens ca 25 sekunder
En dubbeltrigger till Kwazar Mercury Superpro+ 360 tog ca 30 sekunder
En Flairosol Fine Mist Spray Bottle tog ca 37 sekunder (specialsprayflaska till tex BBV Clear Shield)
En trigger medföljande Gyeons bilvårdsprodukter ställd på Spray tog ca 40 sekunder (väldigt smal sugslang)

Tiderna är ungefärliga och ger en fingervisning om vilken mängd vätska som de pumpar igenom vilket väl även blir beroende på viskositeten i flaskinnehållet. Många var jämna men mellan snabbast och långsammast så skiljer det bra mycket på åtgången av medel. Även dimmningen avgör klart hur snabbt medlet täcker ytan och sedan medlens egenskaper hur effektiva de är så beror det ju på hur mycket åtgång av medel man har. Triggers från Kwazar och Flairosol får finast dimma men även Liquid Elements gör en fin påläggning av medel :nicka. Är egentligen Pressoltriggern som inte ger så fin spraydimma.

Hoppas testet var något att ha :mrgreen:

Mvh Anders