Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av Pierriewargen » 31 mar 2015 08:59

Bra val! Extremt prisvärd maskin imho.

swedda
Medlem
Inlägg: 46
Blev medlem: 17 maj 2014 19:44
Ort: Söderhamn

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av swedda » 01 apr 2015 00:24

deje skrev:Japp, då vad den inhandlad , hoppas att den är i gott skick när den landar i Sweden !
Prismässigt blev den ju inte dyrare än en T3000 ,som jag tänkte köpa först , köpte även till en 5inch stödplatta plus lite annat smått o gott.

deje

Gjorde samma sak även jag, frakten var snabb som attan! beställde min på lördag kväll. Tisdag skickades den och torsdag stod posten här med paketet

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av deje » 01 apr 2015 08:38

.Jag lär väl inte få min för än efter Påsk , lite synd för vädret ska ju bli hyfsat i helgen .
En sak som jag har sökt, men gått bet på, är en extra stödplatta original 150mm ( back plate) verkar inte finnas lösa att köpa?
Tänkte ,som nån hade gjort här i tråden ,fixa till original stödplatta ,så att den passar till 150mm Polerrondeller , men skulle vilja ha en i reserv ifall man klantar till det..
Är det nån som vet vart man kan finna en sån ?

deje
deje

koblars
Medlem
Inlägg: 150
Blev medlem: 12 nov 2012 10:53
Ort: kristianstad

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av koblars » 01 apr 2015 11:14

Vad fick ni ge med frakt i kr ?

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av deje » 01 apr 2015 15:04

koblars skrev:Vad fick ni ge med frakt i kr ?
Har ej fått slutnotan i kr men ta priset ggr 13 ,så är du nog i närheten!

Obs!
hittade en rabatt kod som gav 7% på hela köpet , inga jättesummor men alltid nått. Dessa koder finns lte varstans på
nätet , och det verkar som dem fungerar lite då o då .jag försökte några ggr och precis när jag för sista ggr testa så funka en!

deje
deje

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av progge » 01 apr 2015 16:10

deje skrev:
koblars skrev:Vad fick ni ge med frakt i kr ?
Har ej fått slutnotan i kr men ta priset ggr 13 ,så är du nog i närheten!

Obs!
hittade en rabatt kod som gav 7% på hela köpet , inga jättesummor men alltid nått. Dessa koder finns lte varstans på
nätet , och det verkar som dem fungerar lite då o då .jag försökte några ggr och precis när jag för sista ggr testa så funka en!

deje

Summan maskin och frakt:
£139.90 = 1 783.114 svenska kronor till mitt postnummer.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av deje » 03 apr 2015 17:37

swedda skrev:
deje skrev:Japp, då vad den inhandlad , hoppas att den är i gott skick när den landar i Sweden !
Prismässigt blev den ju inte dyrare än en T3000 ,som jag tänkte köpa först , köpte även till en 5inch stödplatta plus lite annat smått o gott.

deje

Gjorde samma sak även jag, frakten var snabb som attan! beställde min på lördag kväll. Tisdag skickades den och torsdag stod posten här med paketet
Jag undrar lite om frakten , mitt paket har lämnat UK , för 1,5 dygn sedan , men efter det har jag inte fått några uppdateringar om vart paketet befinner sig. hur funkade det för dig , kunde du följa försändelsen enda hem så att säga?

deje
deje

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av e_king » 03 apr 2015 18:15

deje skrev:
swedda skrev:
deje skrev:Japp, då vad den inhandlad , hoppas att den är i gott skick när den landar i Sweden !
Prismässigt blev den ju inte dyrare än en T3000 ,som jag tänkte köpa först , köpte även till en 5inch stödplatta plus lite annat smått o gott.

deje

Gjorde samma sak även jag, frakten var snabb som attan! beställde min på lördag kväll. Tisdag skickades den och torsdag stod posten här med paketet
Jag undrar lite om frakten , mitt paket har lämnat UK , för 1,5 dygn sedan , men efter det har jag inte fått några uppdateringar om vart paketet befinner sig. hur funkade det för dig , kunde du följa försändelsen enda hem så att säga?

deje
Det skannas bara vid ankomst/avgång. Om det truckas från England så tar det 2-3 dagar mellan skanningarna.

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av e_king » 03 apr 2015 18:17

deje skrev:.Jag lär väl inte få min för än efter Påsk , lite synd för vädret ska ju bli hyfsat i helgen .
En sak som jag har sökt, men gått bet på, är en extra stödplatta original 150mm ( back plate) verkar inte finnas lösa att köpa?
Tänkte ,som nån hade gjort här i tråden ,fixa till original stödplatta ,så att den passar till 150mm Polerrondeller , men skulle vilja ha en i reserv ifall man klantar till det..
Är det nån som vet vart man kan finna en sån ?

deje
Jag har för mig att mortil här på forat hade några till salu. (kan ha varit någon annan) CleanYourCar har väl annars?

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av deje » 03 apr 2015 18:39

e_king skrev:
deje skrev:.Jag lär väl inte få min för än efter Påsk , lite synd för vädret ska ju bli hyfsat i helgen .
En sak som jag har sökt, men gått bet på, är en extra stödplatta original 150mm ( back plate) verkar inte finnas lösa att köpa?
Tänkte ,som nån hade gjort här i tråden ,fixa till original stödplatta ,så att den passar till 150mm Polerrondeller , men skulle vilja ha en i reserv ifall man klantar till det..
Är det nån som vet vart man kan finna en sån ?

deje
Jag har för mig att mortil här på forat hade några till salu. (kan ha varit någon annan) CleanYourCar har väl annars?
Tyvärr verkar inte det finnas lösa 150mm plattor , 125mm har jag redan köpt.

deje
deje

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av tobbegubben » 24 apr 2015 23:50

Cogo skrev:Gissar på att det är samma maskin som det pratas om i denna rmtråden, men man har valt att sätta sitt egna märke på det. Dock såg jag nu att den är nästa lika dyr som rupes maskinerna.

Mvh magnus
Hur får du fram att den nästan kostar lika mycket som en Rupes maskin?
Den kostar 2595:- medan en Rupes 15 kostar 5195:-...
Rätta mig om jag har fel..

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av Cogo » 25 apr 2015 09:03

tobbegubben skrev:
Cogo skrev:Gissar på att det är samma maskin som det pratas om i denna rmtråden, men man har valt att sätta sitt egna märke på det. Dock såg jag nu att den är nästa lika dyr som rupes maskinerna.

Mvh magnus
Hur får du fram att den nästan kostar lika mycket som en Rupes maskin?
Den kostar 2595:- medan en Rupes 15 kostar 5195:-...
Rätta mig om jag har fel..
Har för mig att den hade ett annat pris i webbshoppen när jag tittade då jämfört med vad den har nu.

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av tobbegubben » 25 apr 2015 17:02

Jag har kollat på den streetpower säljer som heter Scholl Concepts 900 watt.
Kollar man på spec har den exakt samma och ser likadan ut som das-6 pro plus.
Eller har jag fel?

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av Cogo » 25 apr 2015 19:25

Tror att det är samma maskin men har bara olika märken på sig. Ungefär som Carwise Da maskin på mekonomen och reservdelsguruns S3000, i princip samma maskin, säkert från samma fabrik men olika märken på dem.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av Manor » 25 apr 2015 20:02

Cogo skrev:Tror att det är samma maskin men har bara olika märken på sig. Ungefär som Carwise Da maskin på mekonomen och reservdelsguruns S3000, i princip samma maskin, säkert från samma fabrik men olika märken på dem.
Jag vill minnas att "någon" meddelat att denna har lite bättre lager etc. i sig...om det stämmer vet jag dock inte.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av tobbegubben » 25 apr 2015 23:09

Cogo skrev:Tror att det är samma maskin men bara olika märken på sig. Ungefär som Carwise Da maskin på mekonomen och reservdelsguruns S3000, i princip samma maskin, säkert från samma fabrik men olika märken på dem.
Tror nog att det skiljer mer än namnet på dem. Skall man jämföra någon så är det möjligtvis T3000 som också är på 900 watt.
Skiljer ju en del på priset också.

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av e_king » 26 apr 2015 08:40

T3000 är likvärdig das-6 Pro. Das-6 Pro plus jämförs med Scholls l-15. Vad jag har fått berättat för mig så har de valt bättre komponenter i Scholl maskinen för att den ska vara lite bättre. Så som Scholl brukar vara. [emoji106] [emoji2]

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av Cogo » 26 apr 2015 08:43

tobbegubben skrev:
Cogo skrev:Tror att det är samma maskin men bara olika märken på sig. Ungefär som Carwise Da maskin på mekonomen och reservdelsguruns S3000, i princip samma maskin, säkert från samma fabrik men olika märken på dem.
Tror nog att det skiljer mer än namnet på dem. Skall man jämföra någon så är det möjligtvis T3000 som också är på 900 watt.
Skiljer ju en del på priset också.
Tror inte jag, skiljer endast små detaljer som stödplatta och kabellängd. Kolla t.ex på T3000 hos reservdelsgurun och DA 900 hos bollnäsbilvård, tror även att dessa maskiner är samma med små skillnader i detaljerna.

Med vänlig hälsning, magnus

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av Cogo » 26 apr 2015 08:52

e_king skrev:T3000 är likvärdig das-6 Pro. Das-6 Pro plus jämförs med Scholls l-15. Vad jag har fått berättat för mig så har de valt bättre komponenter i Scholl maskinen för att den ska vara lite bättre. Så som Scholl brukar vara. [emoji106] [emoji2]
Så kan det vara, men i grunden samma maskin.

Mvh magnus

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: CleanYourCar DAS-21E Dual Action Polisher

Inlägg av e_king » 26 apr 2015 08:53

Cogo skrev:
e_king skrev:T3000 är likvärdig das-6 Pro. Das-6 Pro plus jämförs med Scholls l-15. Vad jag har fått berättat för mig så har de valt bättre komponenter i Scholl maskinen för att den ska vara lite bättre. Så som Scholl brukar vara. [emoji106] [emoji2]
Så kan det vara, men i grunden samma maskin.

Mvh magnus
Det som kan vara lika är väl motorn. Resten skiljer.

Skriv svar