Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Recension på Orchard Autocare produkter

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Recension på Orchard Autocare produkter

Inlägg av Dannek » 28 nov 2014 16:51

Tjenare! Var i kontakt med Orchard Autocare på grund av att jag ville testa deras produkter som jag har hört gott om, det var inga problem och dem såg till att få det skickat så jag kunde testa det denna helgen :jeps Kunde inte hålla mig till helgen utan fick bli en fredag eftermiddag :)

Utgångsläget:
IMAG0568.jpg
Tyckte den var rätt ren men tvättar bilen en gång i veckan oavsett hur smutsig den är.

Först ut kommer Orchard Autocare Bramley Bubble Bath! börjar med bilder och sen kommer mina tankar kring produkten under bilderna :)
IMAG0573.jpg
I spann med ca 5 liter vatten, inte så jättemycket skum, kanske hade för lite koncentrat i :roll: (Var en provflaska)
IMAG0574.jpg
IMAG0575.jpg
Jag som trodde bilen var ganska ren :oops: Skummade inte så mycket men fick bort smutsen extremt lätt och det är det viktigaste för min del, körde förövrigt med en helt ny tvättmetod som bestod av 3 stycken microfiberdukar, kommer fortsätta så då det kändes väldigt skonsamt samt att man kan byta lätt när man ser att microfiberduken blir smutsig :)

Speed Seal
IMAG0576.jpg
Riktigt enkelt att lägga, luktade gott och det blev väldigt halt efteråt :jeps

Perfection
IMAG0577.jpg
Som Speed Seal så var det väldigt enkelt att lägga, inga ränder och luktade väldigt gott samt blev en sjuk glans!


Resultat:
IMAG0579.jpg
IMAG0580.jpg
IMAG0581.jpg

Vill tacka Orchard Autocare för att dem lät mig testa grejerna, jag vet iallafall vad som ligger på önskelistan :cheers
----------------------------------------------------------------------------------

Vill även visa er hur Biltemas däckpolish (glans) ser ut för er som är intresserade, jag tycker det ser väldigt bra ut. Lagom glans och håller hyffsat länge, mycket bang for the buck i mina ögon :)
IMAG0583.jpg

Första recensionen så är inte så bra på att redovisa allting så bra men man lär sig väl ;)

MVH
Bilagor
IMAG0582.jpg
IMAG0573.jpg
IMAG0568.jpg

jonkegtx
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1924
Blev medlem: 06 dec 2011 23:52
Ort: Mjöhult(Höganäs)

Re: Recension på Orchard Autocare produkter

Inlägg av jonkegtx » 28 nov 2014 17:03

Tack för recensionen! :jeps

Bramleyproverna är till en tvätt (10 liter vatten) per flaska. Medlet skummar i hinken men mycket riktigt inte så mycket på bilen. Fokus ligger på rengöring, inte skum. :nicka

:brumm
Senast redigerad av 1 jonkegtx, redigerad totalt 28 gånger.

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Recension på Orchard Autocare produkter

Inlägg av Dannek » 28 nov 2014 17:13

jonkegtx skrev:Tack för recensionen! :jeps

Bramleyproverna är till en tvätt (10 liter vatten) Medlet skummar i hinken men mycket riktigt inte så mycket på bilen. Fokus ligger på rengöring, inte skum. :nicka

:brumm

Kul att dela med sig av sina egna åsikter och resultat! Bra prioritering, sålänge det är bra glid (som det var) och rengör ordentligt är jag nöjd :)

Skriv svar