Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hur fungerar detta forum idag?

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Kategoriregler
Bild
Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Nisse » 09 sep 2014 16:40

Nu var det ju rätt länge sedan jag var in här och snackade bilvård... Mycket har nog förändras kan jag tänka.. Nya medlemmar.. Fler sponsorer.. Och fram för allt allt ny design på sidan..

Men temat består... Bilvård.. :jeps

Men det som jag är intresserad av "Hur fungerar detta forum idag?

Och finns dom gamla medlemmarna kvar?
Bild
MVH Nisse

johansandell
Ny Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: 24 okt 2012 12:02

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av johansandell » 09 sep 2014 17:28

Funkar fortfarande inte att logga in i Chrome, annars har jag inga invändningar :)

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av ostkroken » 09 sep 2014 18:04

Jag tycker det för det mesta fungerar precis som man vill.
Positivt med all kunskap inom i princip alla områden, inte bara bilvård.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Abyss
Moderator
Moderator
Inlägg: 662
Blev medlem: 08 maj 2010 18:12
Ort: Dals-Ed

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Abyss » 09 sep 2014 18:06

Tjena! Jo forumet fungerar bra tycker jag. Såklart så var det lite inkörningsproblem och det var INTE så som JAG var van vid.. :D Men det har löst sig.

Och det är en del av oss "gamla" medlemmar kvar också, men det är länge emellan som vissa gör väsen av sig, mig inkluderat :)
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Bananen » 09 sep 2014 18:28

Fungerar utmärkt i Chrome!

Med hjälp av Tapatalk 4
/ Hälsningar Thomas

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Manor » 09 sep 2014 19:50

Ja, Chrome fungerar bra...men inte IE10 (åtminstone tidigare).
Jag hänger fortfarande här, men har blivit lite mindre forumbesök den senaste tiden av lite olika anledningar.

Nu blir det ev. tillökning i familjen av ett stycke Toyota IQ...tyvärr begagnad så man får med en hel del repor och skador på köpet. En del ska väl gå att greja, men det brukar ju inte bli helt 100%...men det får man ta.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Funk » 09 sep 2014 20:34

Jag är här varje dag även om inläggen inte är så många...

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
thomassouth
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: 05 maj 2014 21:26
Ort: Kumla

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av thomassouth » 09 sep 2014 20:46

Här kommer gnällspiken då..

Forumet har verkligen hjälpt mig i bilvårdsdjungeln med diverse praktiska tips och råd, det är jag verkligen glad för! Mycket trevligt folk och genomgående hög nivå och bra attityd mot varandra, till skillnad mot många andra forum.

MEN.....

Rätta mig om jag har fel, men ibland tycker jag det är lite tråkigt med det här förrhållningssättet till "dom-andra-butikerna-man-inte-får-nämna". Jag förstår, och är helt med på, att man där möjlighet finns främjar att forumister handlar av våra sponsorer. Absolut. Men i dom fallen våra sponsorer inte har aktuell vara tycker jag det borde vara helt okej att både prata och ge andra medlemmar tips om var man får tag i sakerna. Som det är idag tycker jag det är lite låg nivå ibland på den fronten.

Det kanske bara är jag som upplever det så? Någon annan som har en åsikt i ämnet? :)

Användarvisningsbild
Valkyr
Medlem
Inlägg: 224
Blev medlem: 25 apr 2013 23:33
Kontakt:

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Valkyr » 09 sep 2014 21:14

thomassouth skrev:Här kommer gnällspiken då..

Forumet har verkligen hjälpt mig i bilvårdsdjungeln med diverse praktiska tips och råd, det är jag verkligen glad för! Mycket trevligt folk och genomgående hög nivå och bra attityd mot varandra, till skillnad mot många andra forum.

MEN.....

Rätta mig om jag har fel, men ibland tycker jag det är lite tråkigt med det här förrhållningssättet till "dom-andra-butikerna-man-inte-får-nämna". Jag förstår, och är helt med på, att man där möjlighet finns främjar att forumister handlar av våra sponsorer. Absolut. Men i dom fallen våra sponsorer inte har aktuell vara tycker jag det borde vara helt okej att både prata och ge andra medlemmar tips om var man får tag i sakerna. Som det är idag tycker jag det är lite låg nivå ibland på den fronten.

Det kanske bara är jag som upplever det så? Någon annan som har en åsikt i ämnet? :)
Håller till stor del med, men det kan bero på att jag kommer från världen där forum inte är sponsrade av intressenter på marknaden, utan av intresserade medlemmar och reklam.

Då hindras man inte längre av vad som finns på sponsorernas önskelista utan kan ha ett helt fritt snack.

Den enda nackdelen i mitt tycke. Användarna kan man inte klaga på, mycket kunskap och väldigt trevliga överlag!

Bosse78
Medlem
Inlägg: 116
Blev medlem: 26 apr 2013 18:05
Ort: Sthlm

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Bosse78 » 09 sep 2014 22:51

Är det bara för mig det känns som man sitter på en 286a när man scrollar nu med den nya layouten ????

Användarvisningsbild
Rasseman
Medlem
Inlägg: 211
Blev medlem: 06 aug 2014 22:29

Re: Sv: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Rasseman » 09 sep 2014 22:52

Bosse78 skrev:Är det bara för mig det känns som man sitter på en 286a när man scrollar nu med den nya layouten ????
Samma här.

V70 2,5 FT -11 R-Design

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Perra83 » 09 sep 2014 23:37

Ja det flöt på fint förr. Min Galaxy S5 känns hopplöst slö på denna sida numera.

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av henkek » 10 sep 2014 00:49

De är därför man kör tapatalk :) vilket verkar funka bättre nu än förr. Förutom att de inte funkar o gå in på min tråd genom min profil

Användarvisningsbild
kaptenalu
Medlem
Inlägg: 122
Blev medlem: 06 aug 2012 11:42
Ort: Skänninge mitt på Öschöttaschlätta

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av kaptenalu » 10 sep 2014 00:56

Bosse78 skrev:Är det bara för mig det känns som man sitter på en 286a när man scrollar nu med den nya layouten ????
Har varit så sedan nya layouten, liksom hackar när man scrollar och känns jäkligt segt, sitter på en extremt stabil 20/20 lina och överallt annars flyter det fint :roll:
Lite roligare invändigt än utvändigt

Användarvisningsbild
Rasseman
Medlem
Inlägg: 211
Blev medlem: 06 aug 2014 22:29

Re: Sv: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Rasseman » 10 sep 2014 01:18

henkek skrev:De är därför man kör tapatalk :) vilket verkar funka bättre nu än förr. Förutom att de inte funkar o gå in på min tråd genom min profil
Kör också Tapatalk men går halvsegt, ställer jag in på 5 inlägg/sida så flyter det på bättre

V70 2,5 FT -11 R-Design

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Fox32 » 10 sep 2014 01:46

Jag har nu testat och dubbeltestat på många många olika enheter. Paddor, Androidtelefoner,, Tablets, iPhones olika datorer med olika OS med allt från Chrome till Safari och Opera. Har tillochmed surfat till siten via min Samsung Smart TV utan att det strulade. Den enda gång jag möjligen lyckats återskapa någon typ av laggande i scrollningen var när jag körde IE av senaste versionen på en lite äldre PC. Men i denna setup lyckades jag inte felsöka mig fram till vad som skulle kunna vara problemet.

I mån av tid kommer jag/vi så klart att försöka hitta någon sorts orsak till att det laggar för vissa..

Mvh
Fox
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Användarvisningsbild
davve
Medlem
Inlägg: 429
Blev medlem: 06 aug 2013 07:38
Ort: Borås

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av davve » 10 sep 2014 07:03

Laggar på min LG g3 med 100mb fiber.

AndersLa
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: 01 aug 2012 11:44

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av AndersLa » 10 sep 2014 07:27

Laggar ofta ganska rejält med båda mina datorer, tyvärr...
Ena är en HP EliteBook med Core i5 2,6 GHz och 16GB RAM och den andra en något äldre Acer-laptop med Core i5 2,4 GHz och 4GB RAM. Båda med Windows 8.1 och senaste Chrome. Kanske inga monstermaskiner men bör vara klart tillräckligt för forumsurf.

Kan dock tillägga att det fungerar helt OK (inte supersnabbt dock) så länge man använder inbyggda skärmarna, men så fort man surfar på extern skärm (24" 1920x1200) så blir det tungjobbat. Övriga sidor har inte liknande problem trots extern skärm.

I mobilen/plattan använder jag tapatalk och det fungerar kanon! Och några inloggningsproblem med Chrome har jag inte märkt av.

Arjen
Medlem
Inlägg: 436
Blev medlem: 05 feb 2013 19:00
Ort: Ängelholm

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av Arjen » 10 sep 2014 07:31

Laggar på min PC (Chrome) men flyter perfekt på mobilen (Z ultra) när jag kör på Wi-Fi så tror inte det beror på själva uppkopplingen. Kör även UA desktop och visar hela sidan så tror inte det beror på begränsningar i hårdvaran heller.
Senast redigerad av 1 Arjen, redigerad totalt 10 gånger.

AndersLa
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: 01 aug 2012 11:44

Re: Hur fungerar detta forum idag?

Inlägg av AndersLa » 10 sep 2014 07:34

Testade vanliga sidan i mobilen också istället för tapatalk, även där fungerar det smärtfritt med smidig scrollning. LG G2 och Chrome.

Skriv svar