Köpte för ett tag sedan ovanstående kit, samt har även köpt den lilla oscillerande tryckluftsdrivna polermaskinen.
I går så testades sakerna för första gången. Offret var en kompis andrabil, en Jetta ett antal år gammal. Den hade tidigare fått en anmärkning på besiktningen, så den var handpolerad med autsol (om jag kommer ihåg rätt). Men nu skulle den få sig en riktig duvning.
biler före;

och

Efter poleringen såg det ut som följer;

samt

Så vi var ju inte helt missnöjda med resultatet. Nu var ju i alla fall jag ett fullfjädrat proffs. Jag hade ju faktiskt tagit upp och tittat på polermaskinen tidigare, samt tittat i kartongen med alla pryttlar i
Får erkänna att det var mycket lättarbetat och beskrivningen som var med var tillräckligt enkel för att t o m jag skulle kunna förstå den
Allt som allt så tog det mellan 1,5 och 2 timmar inkl allt (även ordna med gängtejp och olja till polermaskinen). Jag tog även för löst på första lycktan vid första försöket, så den slipade vi om med de sista stegen... Så blev den fin
Nästa gång så kommer det antagligen inte att ta så mycket längre tid än vad som står i reklamen. Det var riktigt enkelt faktiskt
Så vi är nöjda med köpet
Om ni inte tycker att resultatet är lika fint som i reklamen så beror största skillnaden i ljuset och en mobilkamera.