Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Kategoriregler
Bild
Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Inlägg av Micke K » 19 dec 2014 00:41

Fetto skrev:
Micke K skrev:
Fetto skrev:Ja, jag är också "hooked", baske mig vad jag beställer bilvvårdsprodukter just nu!

Har en fråga angående skillnaderna mellan appliceringen av Orchard Speedseal och Perfection. Beställde båda två häromdagen men fick bara med en "sprut-trigger". Jag trodde att båda skulle dimmas ut, men jag har kanske fel...
Kan vara jag som missat att skicka med den, sorry !
Verkar som att båda ska "sprejas" ut då, bara att ni kastar i en extra vid min nästa beställning ;)
Skriv ett meddelande på orderna att Micke K glömde triggern på förra ordern. Jag kan omöjligt komma ihåg de jag är som en guldfisk :mrgreen:
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

jonkegtx
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1924
Blev medlem: 06 dec 2011 23:52
Ort: Mjöhult(Höganäs)

Re: BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Inlägg av jonkegtx » 19 dec 2014 00:44

Ja, jag är också "hooked", baske mig vad jag beställer bilvvårdsprodukter just nu!

Har en fråga angående skillnaderna mellan appliceringen av Orchard Speedseal och Perfection. Beställde båda två häromdagen men fick bara med en "sprut-trigger". Jag trodde att båda skulle dimmas ut, men jag har kanske fel...
För att svar på din fråga:

Båda ska sprayas ut, Max 15 spray på en stor bil. På torr bil så lägger du på en panel i taget och torkar omedelbart efter applicering. På blöt bil kan du stryka ut medlet på hela bilen och sedan torka den. :nicka

Fetto
Ny Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 24 aug 2014 21:34

Re: BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Inlägg av Fetto » 19 dec 2014 02:24

jonkegtx skrev:
För att svar på din fråga:

Båda ska sprayas ut, Max 15 spray på en stor bil. På torr bil så lägger du på en panel i taget och torkar omedelbart efter applicering. På blöt bil kan du stryka ut medlet på hela bilen och sedan torka den. :nicka
Micke K skrev:Skriv ett meddelande på orderna att Micke K glömde triggern på förra ordern. Jag kan omöjligt komma ihåg de jag är som en guldfisk :mrgreen:
Perfekt, då vet jag hur jag ska göra när jag testar medlena imorgon. Tack för tipset :)
Ni har säkert mycket att göra när alla julklappar ska inhandlas av er :P

Fetto
Ny Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 24 aug 2014 21:34

Re: BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Inlägg av Fetto » 19 dec 2014 21:43

yerfen skrev:För 5L dunk skal det vara denna:
http://shop.bollnasbilvard.se/ovrigt/fl ... od-5l-40mm

den på 42mm passar bara vissa 5L men 40mm är den vanligaste i vårt sortiment.
Jag beställde 40mm-kranen. Jag vet inte vilka som är de vanligaste dunkarna i ert sortiment, men jag har fyra olika femlitersdunkar från BBV-serien och kranen var för liten till alla. Kanske är 42mm som är vanligast ändå...?

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Inlägg av Micke K » 19 dec 2014 22:11

Fetto skrev:
yerfen skrev:För 5L dunk skal det vara denna:
http://shop.bollnasbilvard.se/ovrigt/fl ... od-5l-40mm

den på 42mm passar bara vissa 5L men 40mm är den vanligaste i vårt sortiment.
Jag beställde 40mm-kranen. Jag vet inte vilka som är de vanligaste dunkarna i ert sortiment, men jag har fyra olika femlitersdunkar från BBV-serien och kranen var för liten till alla. Kanske är 42mm som är vanligast ändå...?
Ser ut som yerfen fick bakläxa på sitt tips ;) pm:a honom för en lösning vetja han ääälskar Pm´s :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Inlägg av yerfen » 20 dec 2014 02:29

40mm är den vanligaste. Ta gärna kort på kran och dunk så vi kan undersöka detta. Gärna till info@bollnasbilvard.se annars kommer det lätt bort tyvärr.
Bild

MVH Pär

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Inlägg av limban » 20 dec 2014 12:40

linblekinge skrev:Köpte en beg Twin Tool , får man fråga BBV hur det kommer sig att ni säljer ut 10st beg maskiner , var kommer dom från ?? Är det återköp eller garanti reparationer ?? Ja är bara nyfiken av mig ;)
När man sedan ska köra maskinen vad rek ni för hastigheter , så man har lite ref att börja med ;)
det är så att vi har ordna ett stort avtal med en grossist och dom har utrustat alla sina säljare med Twin Tools .. dessa byter vi ut kontinuerligt.. så ibland får vi in en drös som är demokörda och utlånade till kunder :)

nu räknade jag fel sist trodde jag skulle få in 10st körda.. men fick bara 5st.. :)
men det har en stor aktör i Norge som ska börja ev att utrusta sina säljare med maskiner oxå.. så då blir det mera demokörda/ beg maskiner i lager som ska säljas..

Tycker du kan starta på 3:an och sedan känna dig för :)
hård polering full kräm.. :cheers
polish / och typ 140:ian 4-5:an
lägga på lackskydd / vax 2:an:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

// Anders
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Inlägg av Micke K » 24 dec 2014 01:36

Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

eric.u
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 dec 2011 14:46

Re: BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Inlägg av eric.u » 25 dec 2014 10:31

Jag slog till på stora julklapps paketet under lucka 24, men ny twin tool och en hel hög med övriga produkter att testa, kul då jag slog till mest för maskinens skull... Ska bli skitkul att hämta ut detta från posten!!

Julklappen innehåller:

TwinTool NY ! Oscillerande polermaskin

BBV White Dressing 500ml
BBV Interior Cleaner 1L
BBV Glass Cleaner 500ml
BBV Purple Pro 500ml
BBV Paint Inspection 500ml
BBV Clay Advance Clay Röd 50g

BBV Arti Green 1L
BBV Arti+ 1L
BBV Wheel Cleaner Extreme 1L
BBV Iron xXx 500ml

PPS-glasbehandling 3st
Glasduk grön 40x30 2st
Microfiber Elite Yellow 40x60 3st
Våffelduk 40x60 1st
Tvättsvamp grå våfflad 2st
BBV Paint Protection T3 2x100ml 2-komp lackskydd

( Det kommer finnas en "bonus" med i julklappen )
MVH Eric

Gotland85
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 07 nov 2014 18:26

Re: BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Inlägg av Gotland85 » 25 dec 2014 11:31

Utlys en bonus till den som handlat flest julklappar!!! [THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN]

JohanK
Medlem
Inlägg: 153
Blev medlem: 11 apr 2013 08:16
Ort: Viken

Re: BBV´s Julkalender Vad Har Ni Köpt ?

Inlägg av JohanK » 27 dec 2014 15:07

Canyon Pro Sprayflaskor, PPS KIT, Orchard Autocare Cotton Candy Snow Foam, Citrus Preclean, Holy Trinity,Wheel Cleanse, Golvskydd, Chemical Guys Wheel Guard, Menzerna Compounding Pad Vit, Polishing Pad Gul, Finishing Pad Svart, Colour lock Carnauba Wax.

Fyllde på lite när det var trevligare priser, går juh åt en del! :lol:

Skriv svar