Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

2K lackförsegling 124kr/behandling.

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

2K lackförsegling 124kr/behandling.

Inlägg av Nisse » 14 feb 2010 13:02

Du lägger detta skydd själv hur enkelt som helst....kan du vaxa en bil så kan du lägga en 2Komponents lackförsegling på din bil hur lätt som helst....

Innehåller 100ml aktivator och 100ml härdare. Zirconite Paint Protection System är en unik blandning av Teflon (PTFE) och akryl hartser innehåller UV skärmar, utformad för att ge oöverträffad skydd.

Zirconite Paint Protection System ger ett otroligt slitstarkt skydd, djup glans. Och du behöver inte vaxa bilens lack för att den skall behålla sin kondition. Zirconite är tålig mot avfettning. (tål alla petrokemiska avfettningar) kallavfettning "prick bort" mm...

Detta lackskydd har vunnit pris i Millennium Product Award.

(Räcker till minst 3 bilar) men du får ut 4 behandlingar om du är aktsam och inte överdoserar....
3 behandlingar = 165kr/bil
4 behandlingar = 124kr/bil

Instruktioner hur man lägger en Zirconite 2 komponents lackförsegling

Zirconite 2 komponents lackförsegling

Steg 1-förpolermedel måste användas för att förbehandla ytan innan du applicerar steg 2-polermedel Zirconite Steg-1 förpolermedel Tar bort eventuella tidigare lackskydd och föroreningar som finns på bilens lack.

Zirconite steg 1 polermedel

ANVÄNDNINGSANVISNINGAR:

Applicera inte i direkt solljus !

1.Applicera Zirconite steg 1 med en torr mjuk bomullstrasa. Torka inte torrt utan låt lösningen torka in på den lackerade ytan.

2.Efter detta är ytan redo för att applicering av Zirconite steg 2- tätpolish

Zirconite steg 2 polermedel

ANVÄNDNINGSANVISNINGAR:

1.Skaka flaskan väl före användning. Applicera på rena, svala ytor med mjuk polerduk. Applicera inte i direkt solljus.

2.Applicera Zirconite steg 2 polermedel på den behandlade ytan, med en ren mjuk trasa som vid vanlig polering.

3.Låt polermedlet torka innan du polerar den torkade ytan tills den glänser med en polerduk av microfiber.

Låt inte lacken på fordonet komma i kontakt med regn i minst 4 timmar efter poleringen. Tvätta inte fordonet på minst 1 vecka efter att du applicerat polermedlet för att låta det härda.

Pris:495,00 kr Tidigare pris:695,00 kr

Bild
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: 2K lackförsegling 124kr/behandling.

Inlägg av rkoo » 14 feb 2010 13:12

Hur var det, rekommenderar du att man lägger båda stegen för hand eller maskin?
Eftersom även steg 1 är ett medel som ska läggas torrt och ligga kvar så borde väl nästan vara smidigare att köra med maskin för att få ett tunt och jämnt lager?
Senast redigerad av 1 rkoo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 14 feb 2010 13:29

steg1 lägges med en Applikatorsvamp (Vaxpåläggare) för hand, precis lika som man lägger Ultima Paint guard....Men visst kan man köra in det med en mjuk rondell och på väldigt låg fart....och det är samma som Ultiman man låter det sjunka in..ingen eftertorkning....

steg 2 lägges även detta med Applikatorsvamp (Vaxpåläggare) för hand....Men visst kan man köra in det med en mjuk rondell och på medelvarv......precis lika som man lägger steg 2 gällande PPS....en Mussepiggmaskin från Classes/Biltema funkar kanonbra... ;)

Att lägga detta 2K skydd påminner om att lägga R2000....

Lägger man detta skydd 2-3ggr/år och kan man skippa Conservern....

Conservern är ett krav som Ditec har för att garantin skall gälla på 6år....

Eller då kör man Conservern tillsättes 1g/mån eller var 4e tvätt för att bibehålla Zirconite lackskyddets effekt...och då kan man göra årliga återbehandlingar....Innehåller Bilschampo 500ml , Conserver 500ml aplikatorsvamp och fiberduk.

Pris:445,00 kr

Bild
MVH Nisse

Bild

Putslarsa
Medlem

Inlägg av Putslarsa » 17 feb 2010 18:51

Hur är hållbarheten om man tex inte använder conserver?
Senast redigerad av 1 Putslarsa, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
tonimakaroni
Medlem
Kontakt:

Inlägg av tonimakaroni » 18 feb 2010 12:13

Undrar även om man kan använda annat schampo än det som följer med i conserverkitet och funkar det då med waxschampo förutom var 4:e tvätt då man kanske är tvungen att använda det speciella schampot?
Senast redigerad av 1 tonimakaroni, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 18 feb 2010 17:46

Putslarsa skrev:Hur är hållbarheten om man tex inte använder conserver?
Det går utmärkt att använda Zirconit 2K utan conserver...men är man garantibunden t.ex. genom Ditec så skall conserver behandlingarna följas...man kan t.ex. lägga Zirconit 2K 2ggr/år..den svenska importören har själv gjort tester gällande detta...Zirconit levereras till ett antal Ditec stationer för ett billigare alt till deras egen Ditec 2K...

Man kan använda det schampo man känner för.. ;)
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 18 feb 2010 19:43

Nisse skrev:
Putslarsa skrev:Hur är hållbarheten om man tex inte använder conserver?
Det går utmärkt att använda Zirconit 2K utan conserver...men är man garantibunden t.ex. genom Ditec så skall conserver behandlingarna följas...man kan t.ex. lägga Zirconit 2K 2ggr/år..den svenska importören har själv gjort tester gällande detta...Zirconit levereras till ett antal Ditec stationer för ett billigare alt till deras egen Ditec 2K...
Frågan är bara hur Ditec ska kunna avgöra om man använt conservern enligt instruktionerna eller ej........
Jag skulle inte vilja jobba på Ditec o säga till kunden att.......aja baja, kunden.....du har inte skött din del av avtalet....garantin har precis upphört.......piss off!
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 18 feb 2010 19:51

Är det inte så att Ditec sköter conserver behandlingen gällande Zirconiten under garantitiden ?
Lämpligt för dom som sköter sin tvätt hos dom...tvätt med schampo varje vecka och 1g/mån eller var 4e tvätt conserver .... :D
MVH Nisse

Bild

Putslarsa
Medlem

Inlägg av Putslarsa » 19 feb 2010 19:43

Men om man tex lägger skyddet och sen tvättar inte kunden bilen med conserver. Håller det ändå runt ett år ändå? Rätt sugen testa det. Har några polare som vill ha lite tjänster och gentjänster och skyddet är intressant. Kör bara med Silver One just nu.
Senast redigerad av 1 Putslarsa, redigerad totalt 14 gånger.

bigguns
Entusiast
Entusiast

Inlägg av bigguns » 19 feb 2010 20:26

HEJ!

Bra beskrivning där Nisse :jeps

MEN som nybliven ägare av ett par småflaskor Zirconite blir jag rätt så :cry:
när du föreslår att lägga detta detta 2-3 ggr / år.
Det var för att slippa detta som jag köpte det. Annars har jag lika bra kunnat fortsätta med FG´n.

Mvh
Z
Senast redigerad av 1 bigguns, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 20 feb 2010 12:40

bigguns skrev:HEJ!

Bra beskrivning där Nisse :jeps

MEN som nybliven ägare av ett par småflaskor Zirconite blir jag rätt så :cry:
när du föreslår att lägga detta detta 2-3 ggr / år.
Det var för att slippa detta som jag köpte det. Annars har jag lika bra kunnat fortsätta med FG´n.

Mvh
Z
Fire Glaze med Tempera-Flex® skulle jag nog vilja påstå har en halverad hållbarhet jämfört med Zirconite Paint Protection med Teflon (PTFE) 2K

Fire Glaze med Tempera-Flex®. motstår inte petrokemisk avfettning (kallavfettning) lika som 2K Zirconite Paint Protection med Teflon (PTFE)

Ja exakt hur detta skydd stoppar beror på en massa olika faktorer....lika som för alla andra lackskydd...Jag skulle lagt Zirconite Paint Protection sedan följt upp detta vid tvätt....jag tror inte detta skydd har samma långa liv som PPS 18mån.....och av denna anledning vill jag att du siktar på en lägre intervall...2-3 ggr / år. var att ta i....dom uppföljningar som gjorts där har man 6mån intervaller...inget säger att man inte kan lägga 1ggr/år...och att det är effektivt hela tiden...

Zirconite Paint Protection med Teflon (PTFE) om man sköter conserver behandlingarna så skall det stoppa väldigt länge....man fyller på lite varje månad....men det är i grundbehandlingen själva skyddet med teflon finns....För att hålla 6år krävs detta conserver behandlingar och då får man garanti....inget lackskydd håller 6år utan täta conserverbehandlingar....men det finns som sagt ett grundskydd i botten som stoppar länge...men hur länge vill jag inte exakt påstå något om...utan PPS 10-18 mån...R2000 8-16 mån...Zirconite Paint Protection 6-12 mån....Fire Glaze 3-6 mån....Sonax Hårdvax 1-3 mån.... ;)

Lite konstigt det här....PPS och R2000 verkar vara klockrena :D ....men Zirconite Paint Protection som tillverkas av Concept som även tillverkar Concept Vista som är det bästa medlet för plaster som finns...även Concept schampon som jag anser är dom bästa och prisvärdaste....finns många fler exempel....Jag har ett väldigt högt förtroende för Concepts produkter.... ;)

Jag skulle rekommendera att lägga om alla lackskydd när det behövs och inte bara stirra på intervaller....ett lackskydd brukar jag jämföra med ett solskydd för huden....om jag smörjer in mig på fm....och sedan är i och badar så vill jag allt smörja på en gång till på em för att vara säker.... ;)
MVH Nisse

Bild

bigguns
Entusiast
Entusiast

Inlägg av bigguns » 20 feb 2010 13:48

Tack Nisse!
För utförligt svar, du e en klippa i dessa samanhang.

Blev så nöjd när jag började använda FG för att det stod emot solen så bra. Har testat att haft 3 bilar behandlade med FG utomhus en hel sommar. ( 1a:maj - sept).I söderläge ska tilläggas. Jag kan nog påstå att FG gick helt opåverkad ur dett test men som du säger, när kallavfettning började användas, gick det fort.
Kör nu med Hydrowax på vintern för att håll uppe glansen.
Köpte Zirco av den anledningen att det var det bäst jag kunde köpa som privatperson.
Nästa steg blir isåfall PPS eller Toughguard när jag ev har firma.

mvh
Z

Skriv svar