Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Polerrondell
- nybbe79
- Medlem
Polerrondell
Provade idag mina polerrondeller som är 105 x 30 mm på min biltema mussemaskin, men det vibrerade som bara den så jag fick sätta på biltemas original, kan det var så att rondellerna är för stora för maskinen, provade att flytta på dom men den blev inget bättre??
- e_king
- Entusiast

Re: Polerrondell
Jag har för mig att 10 cm är max.
- Perra83
- Entusiast

Ja och jag tror till och med att jag använder 95mm trissor för att dom inte ska krocka.
- nybbe79
- Medlem
Grejen är att dom krockade inte, var svårt att centrera dom, på scandistore står det att dom ska passa min maskin, men dom funkade inte 
-
miken
- Entusiast

jag upplever ofta att maskinen blir mer ostabil när man har en tjockare rondell än 25 mm sen som alla tidigare svar så brukar 100mm vara max på en biltema maskin
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- nybbe79
- Medlem
Fel av mig, var ute och provade igen, och visst krockar dom. Väldigt dåligt av scandistore och skriva att dom passar till min maskin, blir ett mail till dom nu 
- Perra83
- Entusiast

Ja det var inte bra. Då är det 95mm som passar. Köpte lite olika jag med innan ja fick rätt. Maskinen ligger nu bara och tar plats.
- nybbe79
- Medlem
På BBV sida står det att 100mm ska passa, får prova..Perra83 skrev:Ja det var inte bra. Då är det 95mm som passar. Köpte lite olika jag med innan ja fick rätt. Maskinen ligger nu bara och tar plats.
-
miken
- Entusiast

- nybbe79
- Medlem
Fick svar från scandistore som säger att dom inte slår ihop utan att det jag upplever är att dom är för tjocka, tror dom man är dum i huvudet eller, jag ser också känner att dom slår ihop hur jag än centrerar dom 
-
Cogo
- Entusiast

Ta en bild på dem när de går ihop och maila den till dem. Min uppfattning är att Stefan på scandistore är mycket trevlig och hjälpsam.nybbe79 skrev:Fick svar från scandistore som säger att dom inte slår ihop utan att det jag upplever är att dom är för tjocka, tror dom man är dum i huvudet eller, jag ser också känner att dom slår ihop hur jag än centrerar dom
Mvh magnus
- nybbe79
- Medlem
Stefan hörde nyss av sig igen och som du skriver så är han riktigt trevlig, han ville tom kompensera mig med andra trissor, det är att vara rädd om kundernaCogo skrev:Ta en bild på dem när de går ihop och maila den till dem. Min uppfattning är att Stefan på scandistore är mycket trevlig och hjälpsam.nybbe79 skrev:Fick svar från scandistore som säger att dom inte slår ihop utan att det jag upplever är att dom är för tjocka, tror dom man är dum i huvudet eller, jag ser också känner att dom slår ihop hur jag än centrerar dom
Mvh magnus
Provade att klippa till rondellerna och då gick det bättre, ska lägga en ny beställnig hos dom på 100mm rondeller