Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
SONAX Xtreme Intense Shine Detailer vs Orchard Perfection
-
peta
- Medlem
Om jag fattat rätt så är användningsområdet detsamma för bägge, men vilken föredras? Skillnader? Bägge ska gå att lägga både på torr och fuktig lack, bägge ger ett mycket blankt resultat med bra avrinning. Någon som testat bägge och kan delge sin uppfattning? T ex hållbarhet är intressant.
Senast redigerad av 4 peta, redigerad totalt 14 gång.
-
Columbus
- Medlem
Re: SONAX Xtreme Intense Shine Detailer vs Orchard Perfectio
Jag har kört med båda, och tycker att Perfection är överlägset lättast att lägga. Håller bättre och ger enligt mig bättre blänka, bilen får en riktigt skön wetlook.
Sen luktar Perfection godare också.
Sen luktar Perfection godare också.
Senast redigerad av 4 Columbus, redigerad totalt 14 gång.
- e_king
- Entusiast

Det är mer jobb med Sonaxen. Mer eftertork för att inte riskera ränder. Perfection är att bara spraya och torka så är det klart. Även på blöt yta. Lite bättre bling med den sistnämnda också kan jag tycka.
Skickat från min HTC One X via Tapatalk
Skickat från min HTC One X via Tapatalk
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
-
Jeck
- Ny Medlem
Sv: SONAX Xtreme Intense Shine Detailer vs Orchard Perfectio
Har inte provat perfection än. Men den verkar ju sjukt lovande... Jag kör med arcticleans booster. 
Sent from my LT26i using Tapatalk
Sent from my LT26i using Tapatalk
Senast redigerad av 4 Jeck, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

Jag tycker det är fördel att lägga Sonax också på en lätt blöt bil. Jag brukar inte efterorka alls. Försöker undvika fönstren tycker dom blir dimmiga annars. Jag tror många använder för mycket medel vid användning.
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
peta
- Medlem
Hur gör du då? Direkt efter avspolning eller efter lättare torkning. Och så bara låta vara efter att sprayat på?Jiiins skrev:Jag tycker det är fördel att lägga Sonax också på en lätt blöt bil. Jag brukar inte efterorka alls. Försöker undvika fönstren tycker dom blir dimmiga annars. Jag tror många använder för mycket medel vid användning.
Senast redigerad av 4 peta, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

peta skrev:Hur gör du då? Direkt efter avspolning eller efter lättare torkning. Och så bara låta vara efter att sprayat på?Jiiins skrev:Jag tycker det är fördel att lägga Sonax också på en lätt blöt bil. Jag brukar inte efterorka alls. Försöker undvika fönstren tycker dom blir dimmiga annars. Jag tror många använder för mycket medel vid användning.
Direkt efter avspolning har bra avrinning på bilen. Annars torka av det värsta. Börjar på tak två pump sedan huv en pump sedan krävs det mindre medel eftersom duken har blivit preppad med medel.
" En sjuk polernörd "