Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Val av flex maskin

Diskutera bilvårdsprodukter här
kitco
Medlem

Val av flex maskin

Inlägg av kitco » 01 dec 2013 14:12

Jag har under min hobbypolerings karriär :) polerat några bilar och använt mig utav en cyklokopia som jag tycker har gett bra resultat men tycker det går segt med endast cyklon, skulle nu vilja ta steget till en större maskin och satsa på en flex. Det jag undrar över är eftersom jag redan har en oscillerande maskin (cyklokopian) ska man då investera i en Flex 14-2 och stödköra med cyklon efter flexen eller köpa en XC3401 som också är ocillerande?

Har aldrig kört en roterande innan och man blir lite orolig när folk skriver att det är lätt att bränna lacken med en sådan maskin. Skulle då en XC3401 göra jobbet snabbare än en cycklo kopia? Vilken maskin skulle ni rekomendera mig att köpa?
Senast redigerad av 4 kitco, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Val av flex maskin

Inlägg av Manor » 01 dec 2013 16:25

Kanske BBV:s nya dubbeltrissmaskin som snart släpps kan vara det optimala för dig?

Jag är hobbypolerare och kör endast några bilar per år.
Av de maskiner som jag har är TopToolen (med Flexmotor) den som fungerat bäst för mig. Roterande ger åtminstone för mig en hel del hologram som kräver att jag efterkör med en oscillerande maskin. Inget fel med det, men det tar längre tid än att köra allt med TopToolen.

BBV:s nya maskin är en billigare variant av TopToolen, men ändå ganska snarlik till funktion.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 01 dec 2013 18:07

Ja el köp båda två? Sen kommer du på vilken du vill ha ja då säljer du den andra. En oscillerande är i alla fall fint att ha att lägga lackskydd med och det gör din gamla maskin bra.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Mercafreak
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Mercafreak » 01 dec 2013 20:48

En DAS6 kanske? Inte så dyr och minimal risk att du sabbar lacken. Sen är den väldigt lätt åxå vilket är fantastiskt skönt
:brumm

Skriv svar