Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Få bort färgdamm...

Diskutera bilvårdsprodukter här
Jimmy Larsson
Medlem

Få bort färgdamm...

Inlägg av Jimmy Larsson » 02 maj 2013 07:56

Har haft bilen inne på lack efter att ha blivit påkörd. Dom lackade spoilers fram och bak, motorhuv och fram skärmarna men dom har maskerat så dåligt så hela bilen är täckt i färgdamm.
Märkte det igår då jag tvättade bilen för första gången efter det blev gjort.
På taket så testade jag att gnugga med fingret och då släppte det, kan det räcka att gå över bilen med lera eller Ultimas karossvamp?
Senast redigerad av 4 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
duratec
Ny Medlem

Re: Få bort färgdamm...

Inlägg av duratec » 02 maj 2013 08:03

Ja testa lera, det har fungerat för mig på färgdamm. Dock går det ganska hårt åt leran så det är bara att slänga den efteråt. :-)
Senast redigerad av 4 duratec, redigerad totalt 14 gång.
//Johnny

MrMerkel
Medlem

Inlägg av MrMerkel » 02 maj 2013 11:53

Lämmna tillbaka bilen och låt dom fixa färgen om det nu är dom som klantat sig.
Senast redigerad av 4 MrMerkel, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Grief
Moderator
Moderator

Inlägg av Grief » 02 maj 2013 12:01

MrMerkel skrev:Lämmna tillbaka bilen och låt dom fixa färgen om det nu är dom som klantat sig.
Gör INTE det. Jag lämnade in min bil för liknande åtgärder och det mesta som de varit på vid nermonteringen var trasigt eller felaktigt tillbakamonterat, hade även klarlacksdamm på stora delar av bilen. Åkte tillbaka och det som var felaktigt tillbakamonterat hade de istället sönder i ivern att "ordna till det".

Jag löste lacken själv genom lera och polering, men vissa saker får vara trasiga (exempelvis hålet i innertaket efter att någon idiot missat plastdetalj med skruvmejseln).

Idioter. De gör reklam på FB med hur duktiga och kunniga de är. Skulle vilja välta deras verkstad...
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83

Henke
Ny Medlem

Inlägg av Henke » 03 maj 2013 23:39

Koncentrerad spolarvätska kan funka om det inte suttit för länge
Senast redigerad av 4 Henke, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Kapten Haddock
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Kapten Haddock » 03 maj 2013 23:40

Kräva att den lämnas hos en duktig rekondare kan ju va ett alternativ dom nog kan köpa.

MVH/
Grief skrev:
MrMerkel skrev:Lämmna tillbaka bilen och låt dom fixa färgen om det nu är dom som klantat sig.
Gör INTE det. Jag lämnade in min bil för liknande åtgärder och det mesta som de varit på vid nermonteringen var trasigt eller felaktigt tillbakamonterat, hade även klarlacksdamm på stora delar av bilen. Åkte tillbaka och det som var felaktigt tillbakamonterat hade de istället sönder i ivern att "ordna till det".

Jag löste lacken själv genom lera och polering, men vissa saker får vara trasiga (exempelvis hålet i innertaket efter att någon idiot missat plastdetalj med skruvmejseln).

Idioter. De gör reklam på FB med hur duktiga och kunniga de är. Skulle vilja välta deras verkstad...
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Inlägg av Logan » 04 maj 2013 00:00

Hände mig för en tid sedan fast med cykel stod i ett område så när ja kom ut var det ett tunt täcke med färg över den

Detta var från en målarfirma som sprutmåla
ska skippa detaljerna men den färgen fick jag loss genom att ta en mildare rubbing

Men om du kan få ut ersättning så du kan lämna in den på rekond är väl det bara ett plus
The passions is what drives the art. Detailing for life

Skriv svar