Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Autosmart vs. Lahega - Bring it on!

Diskutera bilvårdsprodukter här
Skriv svar
Bassse
Ny Medlem

Autosmart vs. Lahega - Bring it on!

Inlägg av Bassse » 16 nov 2011 22:27

Godkväll!

Jag tänkte höra om någon har jobbat med både Autosmarts och Lahegas sortiment och kanske gjort en liten liten jämförelse? Har jobbat med Autosmarts grejer nu i ca. 5 år och kan produkterna helt okej. Är supernöjd med medlen och har alltid fått ett strålande resultat med bra hållbarhet. Har nu på senare tid blivit lite nyfiken på Lahega, skulle vara kul att testa nåt nytt. Så om nån har ett klokt ord och säga lyssnar jag gärna!
Senast redigerad av 6 Bassse, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: Autosmart vs. Lahega - Bring it on!

Inlägg av mortil » 16 nov 2011 23:57

Jill skrev:
Bassse skrev:Godkväll!

Jag tänkte höra om någon har jobbat med både Autosmarts och Lahegas sortiment och kanske gjort en liten liten jämförelse? Har jobbat med Autosmarts grejer nu i ca. 5 år och kan produkterna helt okej. Är supernöjd med medlen och har alltid fått ett strålande resultat med bra hållbarhet. Har nu på senare tid blivit lite nyfiken på Lahega, skulle vara kul att testa nåt nytt. Så om nån har ett klokt ord och säga lyssnar jag gärna!
Min upplevelse är att Smartab är lite mer som Meguiars, snabbt och med fillers, för bilhandlare.
Lahega är lite mer valbart, i "kvalitet" med Menzerna.
Men det är min smak och tycke.

Vad är det som du saknar? Eftersom du vill byta menar jag...

Me like =)

sen är ju Menzerna väldigt trevligt att jobba med.
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

micke_86_
Ny Medlem

Inlägg av micke_86_ » 18 nov 2011 21:14

mortil skrev:
Jill skrev:
Bassse skrev:Godkväll!

Min upplevelse är att Smartab är lite mer som Meguiars, snabbt och med fillers, för bilhandlare.
Lahega är lite mer valbart, i "kvalitet" med Menzerna.
Men det är min smak och tycke.

Vad är det som du saknar? Eftersom du vill byta menar jag...

Me like =)

sen är ju Menzerna väldigt trevligt att jobba med.

Menzerna håller jag på :jeps Basse däremot vill hellre ha autosmart "internt krig" :D

Däremot har vi ibland haft problem med att Menzerna är svårjobbad på vissa lacker nån mer somm har erfarenhet av det?
Senast redigerad av 6 micke_86_, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 18 nov 2011 21:25

jo nåra lacker. men de brukar funka me o byta hätta o trixa sig fram. o funkar inte de så ska man ju alltid ha nåra märken till i garderoben :D
!! MORTIL !!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 18 nov 2011 21:57

Autosmarts och Lahegas sortiment....

Båda har vissa produkter som är bra.....rent spontant....Lahega möjligen något bättre på egen support både till återförsäljare och kunder....

Autosmarts bra på kombinationsprodukter...storsäljaren Mirror Image är ju känd....Lahega kanske lite försprång gällande polermedel.....

Det blir nog dött lopp mellan dessa aktörer.....det inte Autosmart vinner på äpplena, tar dom igen på päronen....lika med Lahega.....ta det bästa från Lahega och det bästa från Autosmart skulle jag vilja råda..... ;)
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 18 nov 2011 23:40

Jill skrev:
mortil skrev:jo nåra lacker. men de brukar funka me o byta hätta o trixa sig fram. o funkar inte de så ska man ju alltid ha nåra märken till i garderoben :D
Me like =)

Samt att gå ner i varv när man har mjuka lacker och man känner att det gärna vill bita. Eller ta en liten spray flaska med vatten o duscha trissan lätt med.
Exakt. de e lite de som e charmen me o polera ju :D att man får leka lite fram o tillbaka ibland
!! MORTIL !!

Gråben
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Gråben » 19 nov 2011 00:19

Problem med menzerna.. jag har varit med om det en gång på en mitsubishi, det var fruuuktansvärt tung torkat, men efter all polering då man skulle torka bort lackbehandlingen så gick det som en scmäck! " norrlänsk klang"
Senast redigerad av 6 Gråben, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 19 nov 2011 00:22

Gråben skrev:Problem med menzerna.. jag har varit med om det en gång på en mitsubishi, det var fruuuktansvärt tung torkat, men efter all polering då man skulle torka bort lackbehandlingen så gick det som en scmäck! " norrlänsk klang"
Vissa bilar krånglar som allt i livet.. vissa dagar flyter allt helt fint men sen vissa andra dagar skiter sig allt!!!
vad För hundra gubbar beror det på??.. :brumm
Senast redigerad av 6 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 19 nov 2011 00:55

Volvo eller Saab.
Senast redigerad av 6 marcus, redigerad totalt 14 gång.

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 19 nov 2011 09:13

Här är svaret marcus! :mrgreen:

Gillar verkligen denna reklamen

Skriv svar