Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Rupes polerrondeller
- e_king
- Entusiast

Re: Rupes polerrondeller
Kan vara en äldre trissa med det äldre limmet. Jag ligger på 4-6- i hastighet med spider pad och s3gold. Mina håller mer än 75% av en bil. Snarare 8-10 bilar. Man använder inte för mycket tryck p.g.a. det stora slaget. Dels behövs det inte och dels blir det för varmt för trissorna. Om du tycker att musssepiggen är effektivare får du nog köra in dig lite mer på Bigfooten. Jag väljer ofta Bigfoot framför roterande för att det skiljer så lite i avverkning.
/Fredrik
/Fredrik
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
- progge
- Moderator

Paul DaltonKopparbergs bilvård skrev:Miracle detail på Youtube. Trodde alla visste vem han var. Kolla även autogeek.
https://www.youtube.com/watch?v=wL6Re8x ... TMe7l5g6_a
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
-
Kopparbergs bilvård
- Medlem
Ja det är paul dalton, men sen en tid tillbaka har han bara rupes maskiner och rondeller. Han får fantastiska resultat, och han hypar upp rupes så folk blir galna
Senast redigerad av 4 Kopparbergs bilvård, redigerad totalt 14 gång.
-
Heinz_keller
- Medlem
Har inte prövat min spider pad än, den trissan jag körde sönder var en våfflad trissa. Köpte vara en spider pad, nen jag ska göra en solid vit (som alla andra bilar nu för tiden!) Renault master som har varit full med dekaler vad det lider, så jag får nog beställa hem lite mer grejer. Tänkte prova spider pad då.e_king skrev:Kan vara en äldre trissa med det äldre limmet. Jag ligger på 4-6- i hastighet med spider pad och s3gold. Mina håller mer än 75% av en bil. Snarare 8-10 bilar. Man använder inte för mycket tryck p.g.a. det stora slaget. Dels behövs det inte och dels blir det för varmt för trissorna. Om du tycker att musssepiggen är effektivare får du nog köra in dig lite mer på Bigfooten. Jag väljer ofta Bigfoot framför roterande för att det skiljer så lite i avverkning.
/Fredrik
8-10 bilar låter helt galet! Skulle reklamerat trissan! Jag tycker inte jag gör fel med maskinen, lägger inte på mer tryck än det krävs för att hålla maskinen mot sidan, resterande styr jag den bara.. men övning ger väl färdighet
Senast redigerad av 4 Heinz_keller, redigerad totalt 14 gång.
- e_king
- Entusiast

8-10 kanske var lite snabbt skrivet. 6-8 utan problem iaf.
Jag har även lyckats med att köra sönder en på endast en bil men då testade jag hur mycket den tålde. Körde med mycket tryck och 21:an på hela bilen. Så den tog emot lite har och var.
Är det den svarta våfflade du menar? Med oranget mellanlägg.
Är det den svarta våfflade du menar? Med oranget mellanlägg.
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
-
Heinz_keller
- Medlem
De våfflade jag köpte har oreange skumgummi och en svart del på toppen, mot fästplattan alltså. Sen köpte jag likadana oreanga fast utan våffelstruktur!
Senast redigerad av 4 Heinz_keller, redigerad totalt 14 gång.
- e_king
- Entusiast