Du har helt rätt givetvis, min funkar som din, kanonfin liten maskin till väldigt bra pengar.Varabou skrev:Letat fram förpackningen och det står inget om att den är oscillerande heller, bara att den varvar 15000rpm men för att visa att den är det så filma jag den precis nyssmaximuspro skrev:Ja köpte den med det artikelns du skrev men i butiken sa man att den inte är oscillerande, ringde även deras produktansvarig som bekräftade detta men som sagt köpte ja den ändå. Men du har ju testat så då stämmer ju det. Konstigt att dom inte vet vad dom säljer eller så visste de inte det själva... Ja visade till och med ditt inlägg.Varabou skrev:Isåfall titta du på fel maskin Art nr: 70250 är oscillerande, syns även på bilden om du kollar på nätet även om det inte står något om det, kolla gärna likheten med bilden på pingens maskin![]()
http://www.youtube.com/watch?v=fN3-_Q069NI
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Liten tryckluftsdriven polermaskin
- maximuspro
- Medlem
Re: Liten tryckluftsdriven polermaskin
Senast redigerad av 4 maximuspro, redigerad totalt 14 gång.
-
kimpon
- Medlem
Nu har dom slutat sälja den innan jag hann köpa trist.
Senast redigerad av 4 kimpon, redigerad totalt 14 gång.
Den som har mest när han dör vinner.
-
Varabou
- Ny Medlem
Ja det var trist, men det finns ju fler ställen
... dessutom billigare än verktygsboden
http://www.lovangersmaskin.se/product_i ... ts_id/1206
http://www.lovangersmaskin.se/product_i ... ts_id/1206
Senast redigerad av 4 Varabou, redigerad totalt 14 gång.
-
kimpon
- Medlem
TACK 
- Grief
- Moderator

Man kan ju inte låta bli att känna sig ordentligt blåst när man har köpt den där + ett klistermärke för 1000 spänn. Bara mitt eget fel, men ändå.kimpon skrev:TACK
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
- Kapten Haddock
- Entusiast

Om du köpt den av oss behöver du inte va orolig.
Nu kan nog den billiga varianten funka helt ok, men det kanske finns en anledning att vissa slutar sälja sina.
Även om det stör mig lika mkt som dig att de ser snarlika ut.
Försöker få fram en modell med kompositkropp men dom blir så jäkla dyra..
MVH/
Nu kan nog den billiga varianten funka helt ok, men det kanske finns en anledning att vissa slutar sälja sina.
Även om det stör mig lika mkt som dig att de ser snarlika ut.
Försöker få fram en modell med kompositkropp men dom blir så jäkla dyra..
MVH/
Grief skrev:Man kan ju inte låta bli att känna sig ordentligt blåst när man har köpt den där + ett klistermärke för 1000 spänn. Bara mitt eget fel, men ändå.kimpon skrev:TACK
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
-
kimpon
- Medlem
Det e som kaptenen säger man får vad man betalar för men budget går före kvalitet med 3 töser i familjen. 
- Kapten Haddock
- Entusiast

Jag tror säkert denna maskinen funkar för många, men ska man som vi polera några lyktor i veckan, och köra maskinen varje dag så vill man ha lite tillförlitlighet.
MVH/
MVH/
kimpon skrev:Det e som kaptenen säger man får vad man betalar för men budget går före kvalitet med 3 töser i familjen.
- MattisH
- Trogen Medlem

Går det att sätta ett fodral på den maskinen man köpt? Kanske kan "gummera" det på ngt sätt... Eller så får man förvärma luften kanske 
Är det dom små insexskruvarna man justerar hastigheten med och är den justerad till max när man köper den av er?
Är det dom små insexskruvarna man justerar hastigheten med och är den justerad till max när man köper den av er?
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
-
DandanRacing
- Medlem
Är väll bara att ta någon tygtejp och tejpa där man håller, kanske inte under själva "gasen"(avtryckaren)MattisH skrev:Går det att sätta ett fodral på den maskinen man köpt? Kanske kan "gummera" det på ngt sätt... Eller så får man förvärma luften kanske
//Andreas
Senast redigerad av 4 DandanRacing, redigerad totalt 14 gång.
-------------------------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water....
Me and spelling is like oil and water....
-
danne67
- Medlem
Gå in i en sportaffär och köp den tejp som många använder på tennisracketar eller på innebandyklubbor t exMattisH skrev:Går det att sätta ett fodral på den maskinen man köpt? Kanske kan "gummera" det på ngt sätt... Eller så får man förvärma luften kanske
Senast redigerad av 4 danne67, redigerad totalt 14 gång.
-
Varabou
- Ny Medlem
MattisH skrev:Går det att sätta ett fodral på den maskinen man köpt? Kanske kan "gummera" det på ngt sätt... Eller så får man förvärma luften kanske
Handskar?
Senast redigerad av 4 Varabou, redigerad totalt 14 gång.
- MattisH
- Trogen Medlem

Jo det har jag det också, men ytterligare isolering hade inte varit fel. Både för vibrationer och kylan. För den blir KALL med stora bokstäver. Kompressorn tar iofs sin luft utomhus så det kanske har något med saken att göra också...Varabou skrev:MattisH skrev:Går det att sätta ett fodral på den maskinen man köpt? Kanske kan "gummera" det på ngt sätt... Eller så får man förvärma luften kanske
Handskar?
Ang. att köpa på sportaffären så var det ganska smart faktiskt! Ska undersöka saken..
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- maximuspro
- Medlem
Hade varit kul att plocka isär eran och de billiga och se vad och om det är skillnad?Kapten Haddock skrev:Jag tror säkert denna maskinen funkar för många, men ska man som vi polera några lyktor i veckan, och köra maskinen varje dag så vill man ha lite tillförlitlighet.
MVH/
kimpon skrev:Det e som kaptenen säger man får vad man betalar för men budget går före kvalitet med 3 töser i familjen.
-
kimpon
- Medlem
Kapten Haddock skrev:Det är sant att maskinen blir rätt kall, vi försöker få fram en med kompositkropp som inte kostar så svidande mkt.
Ang maskinen från verktygsboden är nog skalet mer eller mindre identiskt, men lagren utbytta på våran, det finns alla prisklasser:)
MVH/
Detta gör att priset e högre
- maximuspro
- Medlem
Vad kostar grymma lager, 600 kr extra låter myyyyyyyycket?kimpon skrev:Kapten Haddock skrev:Det är sant att maskinen blir rätt kall, vi försöker få fram en med kompositkropp som inte kostar så svidande mkt.
Ang maskinen från verktygsboden är nog skalet mer eller mindre identiskt, men lagren utbytta på våran, det finns alla prisklasser:)
MVH/
Detta gör att priset e högre
-
kimpon
- Medlem
det e ju lite mer en bara köpa dom,dom ska ju monteras av någon det kostar pengar det med.
- maximuspro
- Medlem
Fattar det men ofta kan man beställa från kina eller annat land med den spec man vill ha....kimpon skrev:det e ju lite mer en bara köpa dom,dom ska ju monteras av någon det kostar pengar det med.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Visst är det så, men sen är ju vi inte något företag som tex verktygsboden som omsätter hundratals miljoner.
Men vi vet vad vi behöver för ändamålet, vi supportar produkten, vi lägger upp guider om hur man använder den, hade inte vi pushat för vår maskin tror jag knappast du hade läst om den på detta forum.
Men det är ju så det fungerar, du kanske kan beställa en likn på ebay ändå lite billigare vad vet jag?
Hur som jobbar jag på att få fram en modell som inte ser ut som dessa, pga problemet med att de blir kalla, även om jag tycker det avhjälps med en handske.
MVH/
Men vi vet vad vi behöver för ändamålet, vi supportar produkten, vi lägger upp guider om hur man använder den, hade inte vi pushat för vår maskin tror jag knappast du hade läst om den på detta forum.
Men det är ju så det fungerar, du kanske kan beställa en likn på ebay ändå lite billigare vad vet jag?
Hur som jobbar jag på att få fram en modell som inte ser ut som dessa, pga problemet med att de blir kalla, även om jag tycker det avhjälps med en handske.
MVH/
maximuspro skrev:Fattar det men ofta kan man beställa från kina eller annat land med den spec man vill ha....kimpon skrev:det e ju lite mer en bara köpa dom,dom ska ju monteras av någon det kostar pengar det med.
-
kimpon
- Medlem
Jag har bestält den billiga varianten så får vi se om den håller annars får man ringa kaptenen och få en lite dyrare variant.