KÄRCHER HD 9/20-4 MX plus

Nilfisk-ALTO Poseidon 4-36 XT

Om det bara är slangen som är av vikt så visst, men man ska väl jämföra likvärdiga produkter.limban skrev:Bra då slipper jag snoka.. men vad kostar den maskinen.. Nilfisk med 10 met stålarmerad slang kostar hos oss.. 3995krWaxDog skrev:" 10 m stålarmerad högtrycksslang "
Enligt Kärcher.se

En sån här skall jag ha innan jag blir stor.....WaxDog skrev:Nisse ge dig, jag kan inte koncentrera mig om du ska lägga upp sån här bilvårds-porr

Enkelt svar när du har en rulle med slang så är det väldigt lätt att det blir ett litet veck på slangen och då stryps vattenflödet.. var på högtryckstvätten inte får tillräckligt med vatten..Bosa skrev:Är också i valet och kvalet att köpa ny högtryck till sommaren, har en Alto idag som det iofs inte är något fel på men vill ha en med slanguppvindning. Är dock lite osäker vad gäller vattentillförsel, köpte en slangvinda att ha på väggen och kopplade jag högtrycken till den så funkade det inte. Kopplar jag vanliga slangen som har samma grovlek fungerar det men den är nog lite kortare men rör sig bara om nån meter.
Så frågan är vad som händer om man går från 120bar till 140-150bar och ett högre vattenflöde, vore ju tråkigt att lägga 4-5000:- och sen funkar det inte men känns som att det inte finns något direkt svar på min frågeställning.
Och vad gäller Nilfisk vs Kärcher är det enkelt för mig, det blir Nilfisk. Har faktiskt kvar min gamla Kew som det hette innan det blev Nilfisk och den är väl nånstans runt 15 år och går fortfarande. Sliten slang och munstycke men går gör den.
I mitt fall så drog jag faktiskt ut hela slangen för att testa men blev ingen skillnad så är inte det som är problemet tyvärr.limban skrev:Enkelt svar när du har en rulle med slang så är det väldigt lätt att det blir ett litet veck på slangen och då stryps vattenflödet.. var på högtryckstvätten inte får tillräckligt med vatten..![]()
Kolla om ni har vattenslang som ligger på rulle hur den ligger upprullad..
Annars får ni problem .. inget fel på högtrycken..