Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Stihl (Nilfisk) adapter

Diskutera bilvårdsprodukter här
skotten
Ny Medlem

Stihl (Nilfisk) adapter

Inlägg av skotten » 24 maj 2025 15:32

Hallå alla goa bilvårdare.

Har en kanonfin Stihl RE163 plus där slangen nu är trasig. Eftersom jag ändå bytt allt till standard 1/4" snabbkoppling så tänkte jag att det vore kul att få hela slangen på samma sätt.

Så i rullen på tvätten sitter slangen inkopplad med adaptern på bilden jag bifogat.

Jag skulle vilja ha en sådan koppling med en 22mm skruvkoppling i andra änden. Då kan jag köpa standardslangar till maskinen och när maskinen sedan ger upp helt så kan jag köpa en annan och behålla min slang och alla mina tillbehör :).

Jag har hittat hela slangen från Nilfisk men tycker det vore roligare att kunna köpa standardslang.
Någon som vet var man skulle kunna få tag på en sådan koppling?

Att bara köpa ny stihl-slang och sätta adaptrar på det fungerar men kommer inte ge mig samma tillfredsställelse 🤣.
Bilagor
PXL_20250524_114459673.jpg

Användarvisningsbild
Pär_L
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: Stihl (Nilfisk) adapter

Inlägg av Pär_L » 10 jun 2025 14:59

Det bästa är nog att ta med slangen till en lokal firma som håller på med hydraulslangar eller liknande.
Då kan dem klippa av din slang och pressa på en M22 koppling i anda änden så har du din övergång :)
MVH Pär Lindbäck

Bild

Skriv svar