Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Metro vac n blo

Diskutera bilvårdsprodukter här
Ricki_
Ny Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 jul 2013 10:32

Metro vac n blo

Inlägg av Ricki_ » 05 maj 2016 10:20

Hej nu behöver jag hjälp med min beslutsångest. Jag tänkte att jag skulle köpa en sån maskin som man kan blåsa bilen torr efter tvätt men frågan är vilken? Vet att några här har såna maskiner men vad jag förstått så heter den air force blaster eller den större master blaster. Men frågan är duger air force blaster till att torka hela bilen? Är ni nöjda med den? Har vac n blo samma blåseffekt som air force blaster? Isåfall är ju den bättre för mig i mitt trånga garage då man bara behöver en maskin för att blåsa och dammsuga.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Metro vac n blo

Inlägg av Manor » 05 maj 2016 16:41

Om jag fått välja så hade jag valt Master Blaster, men den mindre på 4 hk fungerar kanon för mig. En lackskyddad bil fungerar att torka med den utan egentliga problem...men det tar längre tid än med torkduk...men roligare och man nuddar inte heller lacken :).

Största nyttan är annars när man ska torka hjul/fälgar, runt emblem och lyktor samt grillen och dörröppningar.
Det enda negativa är att den låter mycket, och jag har ju en tjurig granne som klagar då och då på mig...

Jag skulle inte välja en kombinerad blås och dammsugare...jag tror att man ska separera dessa i två olika maskiner.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Ricki_
Ny Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 jul 2013 10:32

Re: Metro vac n blo

Inlägg av Ricki_ » 05 maj 2016 17:05

Ja den lilla verkar ju funka vad man har kunnat se på youtube. Men jag har för mig att jag läst på nått engelskt forum att nån tyckte vac n blo blåste sämre än den vanliga air force blaster vilket låter konstigt för det är väll samma motor.

Varför bör man ha två olika maskiner? Är det ifall det skulle vara kvar skräp i slangen från dammsugningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Metro vac n blo

Inlägg av Manor » 05 maj 2016 18:11

Ricki_ skrev:Ja den lilla verkar ju funka vad man har kunnat se på youtube. Men jag har för mig att jag läst på nått engelskt forum att nån tyckte vac n blo blåste sämre än den vanliga air force blaster vilket låter konstigt för det är väll samma motor.

Varför bör man ha två olika maskiner? Är det ifall det skulle vara kvar skräp i slangen från dammsugningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, det var så jag tänkte åtminstone.
Air Blastern är inte speciellt stor och tar nästan ingen plats (förutom den otympliga slangen).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar