Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Produkter från märket Gyeon?

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Perra83 » 22 apr 2015 15:09

Ja tyckte inte att det var några större fel på sidan för nån vecka sedan när ja la en order. Nu återstår bara att prova produkterna.

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 765
Blev medlem: 21 maj 2014 14:14
Ort: Norrhyttan

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Norrhyttan » 22 apr 2015 15:12

Perra83 skrev:Ja tyckte inte att det var några större fel på sidan för nån vecka sedan när ja la en order. Nu återstår bara att prova produkterna.
Var dina lika festligt packade som mina? :?
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Perra83 » 22 apr 2015 16:35

Norrhyttan skrev:
Perra83 skrev:Ja tyckte inte att det var några större fel på sidan för nån vecka sedan när ja la en order. Nu återstår bara att prova produkterna.
Var dina lika festligt packade som mina? :?
Ja paketet var som en maracas. Inget som hade läckt el trasigt som tur var. Dom har lite att lära på CD.

Användarvisningsbild
netmatte
Medlem
Inlägg: 376
Blev medlem: 28 feb 2014 00:57
Ort: sandhem

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av netmatte » 21 jun 2015 01:49

Någon mer som har testat cyeon en ?

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Galaxy
Medlem
Inlägg: 209
Blev medlem: 15 jul 2015 22:19
Ort: Kristianstad

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Galaxy » 15 jul 2015 22:51

Hej.

Ny här på forumet och nytt bilvårdsmärke för mig.
Jag har nyligen testat Cyeon Bathe+ schampo och WetCoat och de fungerar ypperligt. Har provat på 4 helt olika bilar som alla hade tappat ytskyddet helt så vattnet bildade en hinna som låg kvar. Fick nytt liv i lacken med Bathe+ så att de fick lyster i lacken och vattnet pärlade och rann av fint. Detta sedan bilen tvättats med Bathe+ i hink och sköljdes av och sedan att man la en sträng Bathe+ direkt i tvättvanten/svampen och tvättade om bilen på det viset. Körde sedan WetCoat och pärlningseffekten ökade ytterliggare. Testade även att spruta lite WetCoat på fälgarna som blivit tvättade med alkaliskt avfettningsmedel och de blev med vattenavstötande. Det pärlar sig fint vid regn och vattendropparna glider av fint när man kommer upp i lite fart. Känns vilken yta som är tvättad/WetCoatad när lacken har torkat jämfört med en otvättad yta. Eftersom bilarna nyligen tvättats kan jag ännu inte uttala mig om hållbarheten. Schampot Bathe+ verkar drygt men WetCoat går åt lite snabbare.
Har köpt några Cyeon produkter till och återkommer med hur de upplevs när jag testat.

Mvh Anders

Användarvisningsbild
netmatte
Medlem
Inlägg: 376
Blev medlem: 28 feb 2014 00:57
Ort: sandhem

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av netmatte » 16 jul 2015 05:52

Bra recension =) vart köpte du i från om man får fråga ?

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Perra83 » 16 jul 2015 09:21

Ja tycker att schampot skummar lite för lite och känslan är lite tunn.

Tvättade två bilar för ett tag sedan som polerades och skyddades med Powerlock förra året dom blev iofs fina igen.

Galaxy
Medlem
Inlägg: 209
Blev medlem: 15 jul 2015 22:19
Ort: Kristianstad

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Galaxy » 16 jul 2015 12:09

Jag köpte mina produkter i England från Polished Bliss eftersom det var de enda jag hittade som hade allt i lager som jag ville prova. Gick enkelt att handla därifrån och det tog ungefär 1 vecka tills Posten kom och knackade på dörren med paketet. De har dessutom många andra kvalitetsmärken så man kan lätt handla mer än man tänkt;)

Har tidigare använt Meguiars Ultimate Wash and Wax och det är ett schampo som skummar rejält och är mjukt att tvätta med och det ger en fin blank yta att titta på om bilen har lite puts så Bathe+ schampot känns som beskrevs ovan lite tunnare att tvätta med då skummet som blir snabbt avtar men det verkar rengöra bra och väcker definitivt en vintertrött lack så den blir fin igen. Håller det som utlovat i tid så är det verkligen bra.

/Anders

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av progge » 21 jul 2015 21:45

Då har den landat.
Gyeon Q2M Bathe Plus från CD.
Skall testa den mot CarPro s, som kommer snart.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
netmatte
Medlem
Inlägg: 376
Blev medlem: 28 feb 2014 00:57
Ort: sandhem

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av netmatte » 21 jul 2015 22:18

progge skrev:Då har den landat.
Gyeon Q2M Bathe Plus från CD.
Skall testa den mot CarPro s, som kommer snart.
Asså har carpro något liknade ?

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av progge » 21 jul 2015 22:26

netmatte skrev:
progge skrev:Då har den landat.
Gyeon Q2M Bathe Plus från CD.
Skall testa den mot CarPro s, som kommer snart.
Asså har carpro något liknade ?
Kommer.
Wash & coat your car in 1 step. based on Hydro2 technology, a pH neutral soap which while you wash the car it seal it as well, hydrophobic , shiny smooth coating up to 3 months durability.

https://www.youtube.com/watch?v=B2aJtrK12Ms
:nicka
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av korvis » 22 jul 2015 06:32

Såg Car Pro klippet häromdagen.
Verkar ju lite intressant måste jag säga...

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av e_king » 22 jul 2015 11:49

Påminner om Krystal Kleen Purity X som funnits ute ett tag. :)

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Galaxy
Medlem
Inlägg: 209
Blev medlem: 15 jul 2015 22:19
Ort: Kristianstad

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Galaxy » 24 jul 2015 23:29

Har nu hunnit prova alla Gyeonprodukter jag köpte. Nu har jag använt Gyeon Prep som är ett rengöringsmedel som med fördel används på de ytor man ska lägga någon Gyeon behandling på. Det luktar gott (tycker jag) och rengör och förbereder ytan. Är även utmärkt för att tvätta av lacken för att få bort rester av polermedel innan lackförsegling.

Har tvättat däcken med alkalisk avfettning ordentligt och sedan när de torkat tvättat med Prep innan jag la däckglansen Gyeon Tire. Lätt att strycka ut med en svamp och gav fina lagom svarta däck med en väldigt vattenavstötande yta. Har kört ivartfall 50mil och däcken ser ut som när de behandlades än. Gick inte åt mycket till 4 däck så det kommer att räcka länge.

Köpte även till sist Gyeon Trim som är ett medel för att återställa plast. Tvättade även där först med Prep innan jag sedan strök på Trim och det gör verkligen plastdetaljerna svarta igen. Även dessa ytor blir vattenavstötande och kan strykas över all plast såsom bak/framlysen förutom vanliga svarta plastdetaljer. Det förstärker och återställer färgen i plasten. Man blir helt förbluffad över förvandlingen av den gamla matta plasten. Kan rekommenderas men det är en dyr liten flaska men den räcker länge, man använder bara droppar på duken som medföljer. Tror det går att förvara och använda 1år från att flaskan öppnats.

Så med Aquapel glasbehandling och Gyeonprodukter på resten så har man en bil som är helt vattenavstötande :D

Mvh Anders

Galaxy
Medlem
Inlägg: 209
Blev medlem: 15 jul 2015 22:19
Ort: Kristianstad

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Galaxy » 27 jul 2015 17:26

Hej.

Fick för mig att testa Gyeon Tire på bilens gummimattor. Gummi som gummi tänkte jag. Mattorna tvättades och torkade och sen tog jag svampen som jag strök däcken med och testade på först en matta och vilken skillnad det blev. Plötsligen blev mattorna riktigt mörka i färgen igen från att ha varit mest gråaktiga. Har tidigare använt "Vinyl & Rubber Polish" från Pingens Bilvård men det gör bara mattorna obetydligt mörkare när det torkat så detta verkar fungera mycket bättre. Blev verkligen en förvandling av mattorna så bilen ser väldigt fräsch ut invändigt med mattorna i detta skicket! En del medel gör mattor etc väldigt hala men det blev ingen hal yta alls av detta så ingen trafiksäkerhetsrisk att använda det. En svag doft av medlet får man i kupén från början klart men det luktar ungefär som diskmedel med citrusdoft.
Provar på att länka med en bild där jag lämnat en remsa till vänster hur mattan såg ut tvättad och resten hur den blev när den behandlats.
WP_20150726_007.jpg
Mvh Anders

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av korvis » 27 jul 2015 19:26

Ser ju mycket bra ut.
Särskilt intressant eftersom det inte blev halt av medlet!

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Perra83 » 27 jul 2015 21:42

Vintermattorna ligger i garaget och medlet till däcken likaså. Provar imorgon när bilen ska tvättas :jeps

Galaxy
Medlem
Inlägg: 209
Blev medlem: 15 jul 2015 22:19
Ort: Kristianstad

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Galaxy » 30 jul 2015 21:14

Perra83 skrev:Vintermattorna ligger i garaget och medlet till däcken likaså. Provar imorgon när bilen ska tvättas :jeps
Hur gick det för dig med vintermattorna? Blev dom bra med däckmedlet?

Mvh Anders

Galaxy
Medlem
Inlägg: 209
Blev medlem: 15 jul 2015 22:19
Ort: Kristianstad

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Galaxy » 15 nov 2015 01:24

Här kommer 2 bilder på en Bmw som tvättades med Gyeon Bathe+ i början av juli i somras och sedan fick en omgång WetCoat. Den har efter detta endast tvättats 1 gång tills nu i mitten av november och då svampades den med avfettning innan den tvättades med svamp och vanligt schampo och trots den långa tiden och avfettning så är det skydd kvar än. Innan tvätt i somras så var ytskyddet "dött" med vatten som låg kvar som en hinna över lacken. Inte lika fina vattenpärlor som från början men ändå skydd kvar. Bra hållbarhet på kombinationen Bathe+ och WetCoat :)
WP_20151114_001.jpg
WP_20151114_003.jpg
Mvh Anders

Galaxy
Medlem
Inlägg: 209
Blev medlem: 15 jul 2015 22:19
Ort: Kristianstad

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Galaxy » 21 nov 2015 21:02

Har läst på något ställe dom som provat lägga på Gyeon schampot Bathe+ som skum på bilen.

Har köpt en Epoca Tec-One 1000 Foamer PP FPM hos BBV som är en lågtrycksspruta med skummunstycke. Det hade egentligen varit effektivare med en sk foamlance till högtryckstvätt men bra med en sådan här så man inte är bunden till högtryckstvätt men annars ger foamlance säkert ett bättre fylligare skum.

Blandade 5ml Gyeon Bathe+ till 1 liter ljummet/småvarmt vatten (1:200) i lågtryckssprutan och det ger ett tunt men ändå täckande skum. Lät det ligga några minuter på bilen (gärna 3-4 minuter men får ju inte börja torka in) och sköljde av utan att ha rört bilen. Glasrutorna blev vattenavstötande direkt och på en bil där jag testade schampot för 1,5 vecka sedan så ytorna som då tvättades fick jättefina pärlor nu så det la på ett lager SiO2 av skummet.

Fick tipset av Cd-bilvårdsprodukter att med en sådan här lågtrycksspruta spruta skum direkt i tvättvanten/svampen för att få ett mjukt skum mot lacken vid tvättsteget. Sprutade både på lacken och i handsken. Det fungerar mycket bra så det rekommenderas alla som tycker att schampot är lite "tunt". Körde 1:200 även vid skumtvätten och runt 2-3 liter blandning är nog lagom till en bil, blir ju "fylligare" som skum. Hade en hink med rent varmt vatten att skölja ur tvättvanten i efter varje panel så att den var ren. Ska underhållstvätta så här i vinter tänkte jag :nicka

1:200 som jag blandade 1 liter kostar ca 2kr per liter så en 400ml Bathe+ flaska blir mycket dryg och detta är ett billigt kostnadseffektivt sätt att få ut det bästa av schampot, både effektiv rengöring och ytskydd i ett! Då är nog ändå 5ml till 1 liter "starkt" då det annars är 15-20ml till en hink vilket väl borde vara en 8-10liter.

På ett ställe jag läste där de kört med foamlance så blandade de 30ml Bathe+ med 220ml vatten (ca1:8) (gärna ljummet/småvarmt) och det skummet skulle tydligen räckt till en stor SUV. Blandningen 1:8 ser rätt stark ut men sedan spär ju högtryckstvätten och foamlancen ut det.
1:8 blandningen i foamlancen kostar ca 11kr så man kan verkligen inte säga att det är dyrt :jeps

Hoppsan, blev visst mycket text så hoppas ni orkat läsa ända hit så bjuder en bild som avslutning ;)
WP_20151118_007.jpg
Testytan på en bil med "död" lack som tvättats upp med Bathe+ ca 1,5 vecka innan den skummades. Blev jättefin pärlning och detta bara av ett bilschampo:)

Mvh Anders

Skriv svar