Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Era bästa produkter/verktyg

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Smeek
Ny Medlem

Re: Era bästa produkter/verktyg

Inlägg av Smeek » 07 dec 2014 22:10

ostkroken skrev:Jag måste säga Micro P27 iaf. Riktigt bra avfettning.

Vroom vroom
Har läst att många använder sig av den. Kör inte mkt avfettning på sommarn men funderar på att lyfta ur hjulen och köra invändigt och i hjulhus m.m

Tack för tips =)

JohanK
Medlem

Re: Era bästa produkter/verktyg

Inlägg av JohanK » 03 jan 2015 09:52

Lite löjligt kanske, men jag klarar mig inte utan penslar, jag kör allt med penslar från rengöring till slutfinish som typ motorutrymmen, fälgar, lister, plastdetaljer m.m.
Tycker att det blir bra effekt när du ska rengöra och man kommer till bra på ställen där man kanske inte kommer åt med händerna.
För slutfinish tycker jag att det bli lättare att lägga på och torka ut lite mer flytande medel med pensel än med microfiber eller en pad.

Jag brukar köra med anstrykare (runda) i olika storlekar, de som används till rengöring köper jag på biltema och de som används på inredning köper jag på typ hornbach för de har ultramjuka och de håller längre än de på biltema.

De brukar kosta mellan 30 kr till 70 kr/st.

Skriv svar