Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

CarPro Reload 2014

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Rasseman
Medlem
Inlägg: 211
Blev medlem: 06 aug 2014 22:29

Re: Sv: CarPro Reload 2014

Inlägg av Rasseman » 27 nov 2014 10:12

progge skrev:
Rasseman skrev:Sonax protect + shine och deras detailer men gillar inte den sträva ytan.

V70 2,5 FT -11 R-Design
Kan vara så att Reload inte lirar så bra med Sonax.
Jag har Glare i botten på min bil, och upplever inte dessa problem. Fungerar kannoners :jeps
Jag använder kall avfettning väldigt sparsamt, och bara när det behövs.
Jag har inga problem :)
Men om avfettningen dödar Reload så får jag kolla efter något annat under vintern

V70 2,5 FT -11 R-Design

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: CarPro Reload 2014

Inlägg av Perra83 » 27 nov 2014 12:41

Nu efter att V60n har rullat några dagar på saltiga vägar så ser jag noll avrinning längre.

Förhoppningsvis räcker det med en vanlig tvätt för få tillbaka den fina ytan.

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: Sv: CarPro Reload 2014

Inlägg av Pierriewargen » 27 nov 2014 14:30

Rasseman skrev:På min vita fungerar det bra, märker inget med kladd eller ränder men får väl ha det under sommaren och leta efter något annat nu till vintern.

V70 2,5 FT -11 R-Design
Nog svårt att se på vit bil, och man måste ha rätt så bra med ljus även på mörkare färger för att se. På min bil som är så nära svart man kan komma syns det rätt tydligt med led-lampa.

Glossy
Ny Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 jul 2014 08:49

Re: CarPro Reload 2014

Inlägg av Glossy » 06 dec 2014 10:23

Perra83 skrev:Nu efter att V60n har rullat några dagar på saltiga vägar så ser jag noll avrinning längre.

Förhoppningsvis räcker det med en vanlig tvätt för få tillbaka den fina ytan.
Det problemet gäller nog alla lackskydd, skiten på ytan som stoppar upp avrinningen :nicka

Brukar bli fint igen efter tvätt, precis som Progge använder jag Reset när jag tvättar. Höll i nästan 4 månader för mig, jag dödade tillslutskyddet då jag rengjorde bilen ordentligt med starka medel, först alkalie, sen Iron X, sen Tar X, sen alkalie igen. Sen vanlig tvätt.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: CarPro Reload 2014

Inlägg av progge » 06 dec 2014 13:11

Glossy skrev:
Perra83 skrev:Nu efter att V60n har rullat några dagar på saltiga vägar så ser jag noll avrinning längre.

Förhoppningsvis räcker det med en vanlig tvätt för få tillbaka den fina ytan.
Det problemet gäller nog alla lackskydd, skiten på ytan som stoppar upp avrinningen :nicka

Brukar bli fint igen efter tvätt, precis som Progge använder jag Reset när jag tvättar. Höll i nästan 4 månader för mig, jag dödade tillslutskyddet då jag rengjorde bilen ordentligt med starka medel, först alkalie, sen Iron X, sen Tar X, sen alkalie igen. Sen vanlig tvätt.
Över fem månader på min bil, skiten fastnar inte på samma vis.(Glare behandlad i botten)
Har inte avfettat än, men det kommer väl.
Tvättar bara med Reset, ett toppen schampo.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Glossy
Ny Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 jul 2014 08:49

Re: CarPro Reload 2014

Inlägg av Glossy » 06 dec 2014 13:56

progge skrev:
Glossy skrev:
Perra83 skrev:Nu efter att V60n har rullat några dagar på saltiga vägar så ser jag noll avrinning längre.

Förhoppningsvis räcker det med en vanlig tvätt för få tillbaka den fina ytan.
Det problemet gäller nog alla lackskydd, skiten på ytan som stoppar upp avrinningen :nicka

Brukar bli fint igen efter tvätt, precis som Progge använder jag Reset när jag tvättar. Höll i nästan 4 månader för mig, jag dödade tillslutskyddet då jag rengjorde bilen ordentligt med starka medel, först alkalie, sen Iron X, sen Tar X, sen alkalie igen. Sen vanlig tvätt.
Över fem månader på min bil, skiten fastnar inte på samma vis.(Glare behandlad i botten)
Har inte avfettat än, men det kommer väl.
Tvättar bara med Reset, ett toppen schampo.
Lägger du inte på någon förtvätt heller? Jag lägger hd-grön spädning 1:20-40 beroende på smutsighetsgrad varje tvätt.

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: CarPro Reload 2014

Inlägg av Pierriewargen » 06 dec 2014 14:21

Men om man inte använder någon avfettning, eller åtminstone väldigt milda rengöringsprodukter försvinner ju poängen med reload. Då kan man ju lika gärna lägga ett vanligt sprayvax. Meningen med reload är ju att det ska stå emot kem bra, och det gör det inte. Det håller heller inte bättre än opti seal, som både är snabbare och lättare att lägga.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: CarPro Reload 2014

Inlägg av progge » 06 dec 2014 15:12

Glossy skrev:
progge skrev:
Glossy skrev:
Perra83 skrev:Nu efter att V60n har rullat några dagar på saltiga vägar så ser jag noll avrinning längre.

Förhoppningsvis räcker det med en vanlig tvätt för få tillbaka den fina ytan.
Det problemet gäller nog alla lackskydd, skiten på ytan som stoppar upp avrinningen :nicka

Brukar bli fint igen efter tvätt, precis som Progge använder jag Reset när jag tvättar. Höll i nästan 4 månader för mig, jag dödade tillslutskyddet då jag rengjorde bilen ordentligt med starka medel, först alkalie, sen Iron X, sen Tar X, sen alkalie igen. Sen vanlig tvätt.
Över fem månader på min bil, skiten fastnar inte på samma vis.(Glare behandlad i botten)
Har inte avfettat än, men det kommer väl.
Tvättar bara med Reset, ett toppen schampo.
Lägger du inte på någon förtvätt heller? Jag lägger hd-grön spädning 1:20-40 beroende på smutsighetsgrad varje tvätt.
Använder BBVs 1:100 med foamgun :jeps
http://shop.bollnasbilvard.se/nyheter/b ... ortvatt-1l
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: CarPro Reload 2014

Inlägg av Perra83 » 06 dec 2014 21:15

Sonax alkalisk förtvätt och hetvatten med schampo räcker väldigt bra på en Reload behandlad V60. Blankt och fint och vattnet rinner av fint igen.

Skriv svar