Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Köpa Grit guard i fysisk butik Stockholm?

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: Köpa Grit guard i fysisk butik Stockholm?

Inlägg av Fox32 » 13 jun 2014 00:13

@Manor

Hehe, det låter som en bra deal! =) Brukar det vara träffar? Inte för att jag vill ha en grit guard utan för att jag älskar att nätverka!!

Men för att återgå till ämnet så vore det fortfarande intressant att veta om man kan köpa GG eller något annat "smutssamlande" i fysisk butik. Hos kedja eller i specialbutik, framförallt i Stockholm där jag bor..
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Köpa Grit guard i fysisk butik Stockholm?

Inlägg av Manor » 15 okt 2014 12:38

Manor skrev:
Arjen skrev:Håller med Lemerok. Lär ju inte göra någon skada att använda en så varför inte använda en om man har en?
Jag måste väl då erkänna att det inte var en Grit Guard utan kopian som säljs av några av sponsorerna.
Den består av delar som kan monteras för att passa olika hinkstorlekar. Till mina hinkar passar den sisådär och är t.o.m svår att få att ligga kvar i botten av hinken...efter ett tag blir man bara irriterad och struntar i den.

Jag har aldrig sett att den samlat något direkt smuts.
Det öppnades nyss ett Meguiar ställe i närheten, så då passade jag på att köpa en Meguiars hink och originalets Grit Guard...och det blev en stor förbättring. Originalet ligger stadigt i botten och stör inte alls som kopian som aldrig riktigt passade perfekt i mina hinkar (diametern är ju justerbar...men fungerar ganska dåligt ändå).

Nu kör jag med 2-hinks metoden...med Grit Guard i schampohinken och kopian i sköljvattenhinken. Vidare så har jag fäst plastdistanserna bättre/hårdare på kopian så att den åtminstone håller ihop. Nu fungerar det riktigt ok...men jag måste fortfarande hävda att kopian av Grit Guard är skräp i förhållande till priset och i jämförelse med originalet.

Meguiarshink + Grit Guard kostade 229:-, vilket kändes överkomligt. Sonushinken skulle jag helst vilja ha, men 1295:- för en hink är på tok för högt pris för mig.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Köpa Grit guard i fysisk butik Stockholm?

Inlägg av henkek » 15 okt 2014 13:04

Jag tror de är helt omöjligt o komma ifrån tvättrepor oavsett hur man än tvättar.
Men visst kan gritguard hjälpa till lite. Men tycker att priset för vissa hinkar är sjukligt dyrt flr en hink, som tex den där sonus hinken. Skaplig avans dem måste ha på den :)

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: Köpa Grit guard i fysisk butik Stockholm?

Inlägg av Fox32 » 15 okt 2014 13:17

Manor skrev:
Manor skrev:
Arjen skrev:Håller med Lemerok. Lär ju inte göra någon skada att använda en så varför inte använda en om man har en?
Jag måste väl då erkänna att det inte var en Grit Guard utan kopian som säljs av några av sponsorerna.
Den består av delar som kan monteras för att passa olika hinkstorlekar. Till mina hinkar passar den sisådär och är t.o.m svår att få att ligga kvar i botten av hinken...efter ett tag blir man bara irriterad och struntar i den.

Jag har aldrig sett att den samlat något direkt smuts.
Det öppnades nyss ett Meguiar ställe i närheten, så då passade jag på att köpa en Meguiars hink och originalets Grit Guard...och det blev en stor förbättring. Originalet ligger stadigt i botten och stör inte alls som kopian som aldrig riktigt passade perfekt i mina hinkar (diametern är ju justerbar...men fungerar ganska dåligt ändå).

Nu kör jag med 2-hinks metoden...med Grit Guard i schampohinken och kopian i sköljvattenhinken. Vidare så har jag fäst plastdistanserna bättre/hårdare på kopian så att den åtminstone håller ihop. Nu fungerar det riktigt ok...men jag måste fortfarande hävda att kopian av Grit Guard är skräp i förhållande till priset och i jämförelse med originalet.

Meguiarshink + Grit Guard kostade 229:-, vilket kändes överkomligt. Sonushinken skulle jag helst vilja ha, men 1295:- för en hink är på tok för högt pris för mig.
Vart hittade du Meguiar stället?

Mvh
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Köpa Grit guard i fysisk butik Stockholm?

Inlägg av Manor » 15 okt 2014 14:40

Det nya Meguiar stället har öppnat i Sollentuna i samma område som Bilprovningen vid Frestavägen (heter den väl...). Det var skyltat den dag jag var där. Sväng av mot Bilprovningen...fortsätt rakt fram...första vänster och sen låg det på höger sida 100 meter längre fram.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Köpa Grit guard i fysisk butik Stockholm?

Inlägg av Manor » 15 okt 2014 14:43

henkek skrev:Jag tror de är helt omöjligt o komma ifrån tvättrepor oavsett hur man än tvättar.
Men visst kan gritguard hjälpa till lite. Men tycker att priset för vissa hinkar är sjukligt dyrt flr en hink, som tex den där sonus hinken. Skaplig avans dem måste ha på den :)
Tvättrepor blir det alltid, och jag är lfortfarande tveksam till om Grit Guard:en gör så stor nytta...men den skadar ju inte heller, som någon skrev :).

I mitt fall med mjuk lack så tror jag att det är torkningen som ger flest "repor", så i största möjliga mån använder jag "biltork" (Metro Vac Air Blaster)...men sen brukar jag lägga på Sonax eller Perfection och då är man ju där och rör lacken ändå...
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Köpa Grit guard i fysisk butik Stockholm?

Inlägg av henkek » 15 okt 2014 20:47

Exakt. Så fort man rör lacken så blir de nog micro repor oavsett hur man beter sig. Airblastern måste ju va bra till o torka bilen om man har bra avrinning o de antar jag att du har :)
Hur funkar sonaxen?

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Köpa Grit guard i fysisk butik Stockholm?

Inlägg av Manor » 19 okt 2014 01:13

henkek skrev:Exakt. Så fort man rör lacken så blir de nog micro repor oavsett hur man beter sig. Airblastern måste ju va bra till o torka bilen om man har bra avrinning o de antar jag att du har :)
Hur funkar sonaxen?
Sonaxen ger en bra avrinning.
Perfection ger en "roligare" (läs hal) yta.
Air Blastern är en höjdare, tycker jag.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Enka
Ny Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 25 sep 2014 13:13
Ort: Helsingborg

Re: Köpa Grit guard i fysisk butik Stockholm?

Inlägg av Enka » 22 nov 2014 23:12

Var köper ni 10+ liter hinkarna? Helst med skön handtag så man orka bära dom.


Sent from my iPad using Tapatalk

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Re: Köpa Grit guard i fysisk butik Stockholm?

Inlägg av ostkroken » 22 nov 2014 23:17

Jag har en hink 20L från Granngården. Stålhandtag visserligen men den kostade inte många kronor.

Vroom vroom

Skriv svar