Jag tänkte ta ett par st bara först för att testa dom. Är det någon mer som är sugen på några så är det nog ingen omöjlighet. Måste kolla upp vad frakten blir och hur det funkar med om hon kan hämta ut paket i Norge eller om hon måste få det hemskickat i brevlådan. Vet inte riktigt hur det funkar :p
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Bästa microfiber trasan för att ta bort Poler/Wax rester?
- Swingminx
- Trogen Medlem

Blir nog vid lön i så fall 
Jag tänkte ta ett par st bara först för att testa dom. Är det någon mer som är sugen på några så är det nog ingen omöjlighet. Måste kolla upp vad frakten blir och hur det funkar med om hon kan hämta ut paket i Norge eller om hon måste få det hemskickat i brevlådan. Vet inte riktigt hur det funkar :p
Senast redigerad av 4 Swingminx, redigerad totalt 14 gång.
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
- Swingminx
- Trogen Medlem

Re: Bästa microfiber trasan för att ta bort Poler/Wax rester
Kan meddela att jag fick med några Eagle Blue dukar från Norge när svägerskan var hemma i helgen. Trevliga dukar, riktigt trevliga kan jag säga
Om någon är sugen på gruppköp från Amerikat så tänker i alla fall jag göra en order därifrån nu i sommar. Är man några stycken så blir det nog billigare än att köpa premiumdukar från Sverige.
Jag ska försöka testa lite olika produkter som dom har isåfall, dom har sjukt mycket produkter i mikrofiber
Om någon är sugen på gruppköp från Amerikat så tänker i alla fall jag göra en order därifrån nu i sommar. Är man några stycken så blir det nog billigare än att köpa premiumdukar från Sverige.
Jag ska försöka testa lite olika produkter som dom har isåfall, dom har sjukt mycket produkter i mikrofiber
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
-
brainstorm99
- Medlem
Orkade inte vänta så det blev Pingens lyxduk 
Senast redigerad av 4 brainstorm99, redigerad totalt 14 gång.
- Swingminx
- Trogen Medlem

Pingens är bra dom också! Men Eagle Blue är min nya favoritbrainstorm99 skrev:Orkade inte vänta så det blev Pingens lyxduk
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
-
Macina
- Medlem
Jag är på vid ett gruppköp!
Senast redigerad av 4 Macina, redigerad totalt 14 gång.
- lillmange
- Medlem
- Kontakt:
Vad tycker ni som har jämfört olika dukar om Guruns "SuperTowel"?
http://reservdelsgurun.se/bilvard/mikro ... cm-deluxe/
Jag har själv inte provat några andra dukar men jag tycker den känns riktigt premium, möjligen något stor och otymplig att hantera.
http://reservdelsgurun.se/bilvard/mikro ... cm-deluxe/
Jag har själv inte provat några andra dukar men jag tycker den känns riktigt premium, möjligen något stor och otymplig att hantera.
Senast redigerad av 4 lillmange, redigerad totalt 14 gång.
/Magnus G
- Swingminx
- Trogen Medlem

Vi hörs på PM angående detta längre framMacina skrev:Jag är på vid ett gruppköp!
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
- progge
- Moderator

Dra ett till mig med TackSwingminx skrev:Vi hörs på PM angående detta längre framMacina skrev:Jag är på vid ett gruppköp!
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
- Swingminx
- Trogen Medlem

Absolut!progge skrev:Dra ett till mig med TackSwingminx skrev:Vi hörs på PM angående detta längre framMacina skrev:Jag är på vid ett gruppköp!
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
-
Macina
- Medlem
Kanon! Alltid kul med lite nya produkter!
Senast redigerad av 4 Macina, redigerad totalt 14 gång.
-
HazeGlaze
- Medlem
Appropå Biltema-trasan som nämndes tidigare, så köpte jag ett gäng såna.
Tyckte dock att dom var lite för stora för mig. Så jag klippte dom på mitten så fick frun sy en ny söm på den sidan.
Gick på en kvart. Frun är händig med maskin.
Och ang sömmen så försöker jag alltid att låta bli att torka med den delen på trasan.
/Hasse
Tyckte dock att dom var lite för stora för mig. Så jag klippte dom på mitten så fick frun sy en ny söm på den sidan.
Gick på en kvart. Frun är händig med maskin.
Och ang sömmen så försöker jag alltid att låta bli att torka med den delen på trasan.
/Hasse
Senast redigerad av 4 HazeGlaze, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

En liten snabbfråga angående MF trasor.
Tvättade idag C30n och hade nästan torkat helt torrt med en våffelduk (dom är bra).
Tog sedan faktiskt en Ultima MF duk och skulle gnugga upp lite glans på rutorna så dom blev perfekta MEN det tog tvärstopp. Duken bara sögs fast och lämnade en massa små tunna mf rester. Testade några andra mf dukar och ingen gled direkt lätt. Testade lite försiktigt på lacken och där gled det mycket lätt.
Med lite Perfection blev det bra med en annan mf trasa. Va tusan kan de va för trubbel med rutan? Aquapel behandlade. Hade det hjälpt med en värsting MF trasa tro?
Tvättade idag C30n och hade nästan torkat helt torrt med en våffelduk (dom är bra).
Tog sedan faktiskt en Ultima MF duk och skulle gnugga upp lite glans på rutorna så dom blev perfekta MEN det tog tvärstopp. Duken bara sögs fast och lämnade en massa små tunna mf rester. Testade några andra mf dukar och ingen gled direkt lätt. Testade lite försiktigt på lacken och där gled det mycket lätt.
Med lite Perfection blev det bra med en annan mf trasa. Va tusan kan de va för trubbel med rutan? Aquapel behandlade. Hade det hjälpt med en värsting MF trasa tro?
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
- Lemerok
- Entusiast

Brukar bli så för mig med, om man använder vanliga MF dukar.Perra83 skrev:En liten snabbfråga angående MF trasor.
Det finns speciella glasdukar som fungerar bättre. Eller så kör man med bomullshandduk, lakansbitar eller liknande.
Vet inte varför det blir så dock, varför de greppar så bra.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Tack det lugnade mig! Jo jag har ett par speciella glasdukar från BBV dom ska ja testa vid nästa tvätt.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
- Swingminx
- Trogen Medlem

Runt löning går en order iväg om det är några eftersläntrare som är sugna att vara med 
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
- Swingminx
- Trogen Medlem

Kan dom som ska vara med(ni som inte mailat mig om vad ni ska ha) PMa mig så jag har koll på vilka vi är som ska handla 
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
-
brainstorm99
- Medlem
Ville bara meddela att jag använde mig utav pingens lyxduk idag för att ta bort polermedel och Glare lackförsegling. Riktigt bra dukar!