Jag försöker hjälpa min bror att köpa lite bilvårdsgrejor och han bor i England.
Vad finns det för liknande alkalisk avfettning likt HD-grön på engelska marknaden?
Hittade tex. Valet Pro Citrus Pre-Wash på CYC.
Vad är det tex för skillnad på den och Valet Pro - PH Neutral Snow Foam?
Duger någon av dem som försteg innan polering?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
alkalisk avfettning på engelska
-
P993
- Medlem
alkalisk avfettning på engelska
Senast redigerad av 4 P993, redigerad totalt 14 gång.
- fisher91
- Trogen Medlem

Re: alkalisk avfettning på engelska
Har han tillgång till Bilthambers produkter så köp BILT HAMBER SURFEX HD.
Pre-wash och foam är mer underhållstvätt som inte dödar vax och lackförsegling lika lätt.
Pre-wash och foam är mer underhållstvätt som inte dödar vax och lackförsegling lika lätt.
Senast redigerad av 4 fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor
- e_king
- Entusiast

TFR (Traffic Film Remower) och Citrus Preclean är väl det de använder där borta. Ph netrual snow foam är ett schampo som man skummar på och låter ligga och dra så att det löser upp smutsen. Lindrigare mot vaxskyddet. 
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
-
P993
- Medlem
Jo den fanns, men på beskrivningen verkar det vara kallavfettning Surfex HD attacks all oil and grease based soiling.fisher91 skrev:Har han tillgång till Bilthambers produkter så köp BILT HAMBER SURFEX HD.
Ska man kanske köra den som första steg under rutorna och sedan svampa efter med Citrus Preclean?
Senast redigerad av 4 P993, redigerad totalt 14 gång.
- fisher91
- Trogen Medlem

Surfex hd ska man blanda med vatten så en kallavfettning är det inte. Ev en microemulsion?!
Du kan dränka hela bilen med det, det är inte lika populärt i Sverige som det är i England, Norge men nog det bästa avfettning jag har testat.
http://www.waxdog.se/product.php?id_product=499 där finns lite svensk info om den.
Du kan dränka hela bilen med det, det är inte lika populärt i Sverige som det är i England, Norge men nog det bästa avfettning jag har testat.
http://www.waxdog.se/product.php?id_product=499 där finns lite svensk info om den.
Senast redigerad av 4 fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor
- Funk
- Moderator

Jag gissar att surfex är en microemulsion på vegetabilisk bas, med anledning av att den är biologiskt nedbrytbar. Alltså det vi kallar en miljöavfettning.
Smartab har ju alkalier i UK, och det borde väl finnas massor av andra.
/Thomas
Smartab har ju alkalier i UK, och det borde väl finnas massor av andra.
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse