Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Poorboys Black Hole glaze

Diskutera bilvårdsprodukter här
Skriv svar
Cogo
Entusiast
Entusiast

Poorboys Black Hole glaze

Inlägg av Cogo » 12 sep 2013 22:28

Tjena!

Tänkte höra med alla här om vilka lackskydd samt vaxer som fungerar bra att lägga ovanpå Poorboys Blackhole? något som man bör tänka på speciellt när det gäller glaze produkter?

Ös på med tips och förslag.

Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

Cogo
Entusiast
Entusiast

Re: Poorboys Black Hole glaze

Inlägg av Cogo » 19 sep 2013 19:38

ingen som har några tips eller erfarenheter?

mvh magnus

Fritte
Medlem

Inlägg av Fritte » 19 sep 2013 20:14

Har själv samma funderingar.Gjorde ett test idag att köra Black Hole som sista steg på huven på min solidröda Seat Ibiza.La sedan på ett lackskydd som inköpts i England ,lades på med bomullspads.
Stod i instruktionen att man skulle torka med sprit innan applikation för att få bort alla rester av polermedel o få en ren yta ,detta hoppade jag över o la på medlet direkt.
Det jag märkte var att det färgades av på bomullspadsen ifrån Black Hole medlet.
Tyckte att resultatet såg okey ut men det blev matdags så jag får kika på det imorgon i bättre ljus så det inte blivit flammigt eller nått.
Ett tips är att testa på en liten yta o bilda en egen uppfattning men det underlättar helt klart om folks på forumet som testat Black H. kan dela med sig av sina erfarenheter....Mvh: Fritte
Senast redigerad av 4 Fritte, redigerad totalt 14 gång.
Full fart spar tid

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 19 sep 2013 20:26

Själv tror jag att man ska använda något lackskydd/vax med så lite lösningsmedel i som möjligt, för jag inbillar mig att man lägger ett lackskydd med lösningsmedel i så försvinner vitsen med black hole men hoppas på att någon med mer kött på benen kan fylla på med erfarenheter här.

Med vänlig hälsning, magnus

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 21 sep 2013 10:02

Jag brukar använda Dodo Juice Lime Prime Lite som glaze! Jag brukar använda svarta mjuka våfflade pads från Scholl Concept! Jag använder dubbeltrissan och kör på full hastighet, lite medel och lite tryck! :jeps
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 21 sep 2013 10:19

danne5 skrev:Jag brukar använda Dodo Juice Lime Prime Lite som glaze! Jag brukar använda svarta mjuka våfflade pads från Scholl Concept! Jag använder dubbeltrissan och kör på full hastighet, lite medel och lite tryck! :jeps
men vad har du lagt för lackskydd ovanpå detta sen? endast vax eller något annan typ av lackskydd?

mvh magnus

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 22 sep 2013 09:16

Cogo skrev:
danne5 skrev:Jag brukar använda Dodo Juice Lime Prime Lite som glaze! Jag brukar använda svarta mjuka våfflade pads från Scholl Concept! Jag använder dubbeltrissan och kör på full hastighet, lite medel och lite tryck! :jeps
men vad har du lagt för lackskydd ovanpå detta sen? endast vax eller något annan typ av lackskydd?

mvh magnus
Senast lade jag Dodo Juice Superneutral! Men jag har också lagt Collinite 476. Jag använder inte så mycket lackskydd, men jag tror nog det fungerar fint!

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 22 sep 2013 11:42

fundera själv på om man kan lägga Autoglym Extra Gloss protection ovanpå eller BBVs SuperGuard. Kanske även testar ArticSeal. är rädd att lackskyddet ska lösa upp fillerna i blackhole.

alternativt så blir det att köra en fin polish och lägga lackskydd och spara black Hole till våren och då toppa det med något vax.

mvh magnus

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 22 sep 2013 19:38

Du kan nog lägga ett skydd utan att behöva vara orolig! Det heter ju pre-wax cleanser!

wallnermike
Medlem

Sv: Poorboys Black Hole glaze

Inlägg av wallnermike » 06 okt 2013 15:29

För att vara lite på säkra sidan så låt blackhole torka ett tag innan du lägger lackskydd eller vax med lösningsmedel i. Vet inte om det hjälper men det kan ju inte göra det sämre;-). Det ända jag lagt på blackhole är victoria vax concourse(stavning?) Och det vart väldigt bra på min svarta bil.

Skickat från min SGS2 via Tapatalk 2
Black isn't a color it's a part time job.

Skriv svar